Gå til innhold

Ang brukte bamser til baby, jeg som er prippen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere hatt brukte bamser til babyen deres? Vet ikke helt, men noe med det som får meg til å grøsse. Går jo an å vaske men syns bamser mister litt fasongen i vask så foretrekker nye.

Anonymkode: 9f910...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er vasken som er problemet sliter du jo uansett. Du må jo vaske en ny bamse også før babyen kan få den (akkurat som med alle klær/sengetøy osv). 

Anonymkode: 3a15d...e6e

Skrevet

Vask de for hånd. Da mister de ikke fasongen.

Anonymkode: cc37f...677

Skrevet

Jeg syns det er en «uting» med brukte bamser. Men nå har jeg veldig astma, atopiskeksem og midd allergi så min lille får bare allergivennlige kosedyr 🙃

Anonymkode: ea545...7e9

Skrevet

Nei, har ikke noe problem med brukte kosedyr. Babyer sover jo selvfølgelig ikke med kosedyr, så det er kun snakk om at de skal leke med dem og da spiller det ingen rolle. Enkelt å vaske den og. Hvis de mister fasongen i vask må det være dårlig kvalitet for vi vasker ofte kosedyr og har ikke hatt noe problemer. 

Skrevet

Legg de i fryseren 1 døgn 

Anonymkode: 02dc7...30e

Skrevet

Personlig syns jeg det er ekkelt med brukte bamser som jeg ikke har hatt selv og vet hva som har skjedd med de, heldigvis for meg har ungene mine blitt akkurat like meg. Ungene fikk seg en kosebamse hver, de har blitt hyppig vaska for de har vært med på mye rart. Heldigvis har disse bamsene vært av god kvalitet så de har tålt uttallige ganger i vaskemaskin og tørketrommel, så ville heller kjøpt en dyr bamse enn mange billige, slik at den tåler vask og masse lek. 

Anonymkode: f1c95...8b6

Skrevet

Jeg liker heller ikle brukte kosedyr. 

Anonymkode: 6f7b3...95b

Skrevet

Hvis jeg kjenner de som gir så er det OK. Jeg må alltid vaske de to ganger. En gang med vaskemiddel og en vask uten. Det er mye rart i pelsen på kosebamser. De får bare miste fasongen tenker jeg. 

Anonymkode: edf1a...9ce

Skrevet

Garanterer deg at brukte klær og bamser er MYE bedre for babyen fordi alle kjemikaliene fra produksjonen har blitt vasket bort og fordunstet over tid. Tenk fargestoffer, gass fra plastdetaljer osv. 

Jeg er overhodet ingen fanatiker, men reagerer på at man tror nye ting er bedre for nyfødt, sart barnehud og pust. 

Anonymkode: 26291...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...