Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Det har gått for langt! I går hadde jeg ikke noe godteri i huset, så jeg tok opp et stykke sjokoladekake fra fryseren og gnafset i meg frossen kake😂 For 8 uker siden fikk jeg en baby, og har i forbindelse med det hatt et stort behov for søtsaker. I starten var det greit, men nå har det gått over stokk og stein. Hva er ditt beste tips for å komme over avhengigheten? På forhånd takk 😊 Anonymkode: 34b09...f1c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Masse iskaldt sitronvann. Det demper suget etter alt annet. Jeg blander masse sitronsaft (altså, ikke "noen dråper" men minst en dl) i en halvannenlitersflaske med vann, og drikker i stedet for å spise godis eller mat. Anonymkode: 464b4...be9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Jeg må dele det i to stadier. Først må jeg kutte ut sjokolade. Da tillater jeg meg å spise andre usunne ting inntil sjokoladetrangen er borte. Så må jeg kutte ut småspising og andre typer godteri/potetgull. Da bruker jeg grovt knekkebrød uten pålegg i stedet for kjeks til tekoppen, og så holder jeg meg mest mulig aktiv. Hvis jeg setter meg og ser tv er det nesten umulig å stå imot. Jeg forsøker å være mest mulig sosial, for det er utrolig flaut å falle i rett for nesen på vennene sine, så det hjelper meg til å holde ut. Anonymkode: 36d3a...543
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Jeg MÅ ha noe søtt hver eneste dag. Den eneste "kosen" jeg unner meg. Men i stede for å fråtse så bestemmer jeg meg for å spise f.eks 5 biter og KUN 5 biter sjokolade. Det er ikke alltid det går, men stort sett går det når jeg bestemmer meg på forhånd. Jeg prøver også ikke være spesielt sulten på kveldene for da kommer virkelig søtsuget. Jeg prøver også å alltid holde hendene mine opptatte med et eller annet for da er det lettere å unngå småspising. Jeg snuser også for å unngå søtsug, men det er jo ikke spesielt sunt.. Ellers så har jeg skap og fryser full av kalorifattig småis og klubber. Det er bedre å sutte på en klubbe en god stund enn å stappe i seg sjokolade. IS er også veldig godt og forfriskende, så det spiser jeg gjerne et par stykker av hver kveld Anonymkode: b324a...15d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Kutte tvert funket for meg. Anonymkode: 25050...28b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Ikke ha noe i huset og gjør noe annet når suget melder seg. Anonymkode: 96e81...ad3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 Spise sunt og nok hele dagen, og få i meg nok riktig fett (spesielt omega3), og på den måten holde blodsukkeret mitt stabilt, da forsvinner mitt søtsug. Men om jeg likevel får lyst på noe, da spiser jeg mørk sjokolade (min. 85 %) eller bær (plukker mye på sommeren slik at jeg har mye i fryseren, brukes også som isbiter på sommeren, til smoothies m.m.). Anonymkode: 41596...877
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Du må la vær å kjøpe inn godteri. Så bestemmer du deg for å kjøpe/spise godter på lørdag, og holder deg til det. Nå hender det rett som det er at jeg kjøper meg en sjokolade på lørdag, men ikke har lyst på den da, så den kan godt ligge til neste lørdag, eller torsdag for den del. Har også hendt at jeg har hatt en sjokolade liggende i lomma mi/i jobbsekken i 3 uker. Den blir gjerne spist før mens uansett. Så er det selvfølgelig lurt å ikke dra å handle når du er sulten, da ender du fort opp med søtsaker du ikke hadde planlagt å kjøpe. Anonymkode: fdad2...23e
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kutte tvert funket for meg. Anonymkode: 25050...28b Meg også. Eneste som duger.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #12 Skrevet 9. mai 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: 1XkkqSBKkSaWq0M.mp4 Anonymkode: 76bde...34b Haha! Hva skal det være godt for? Anonymkode: 3a062...488
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #13 Skrevet 9. mai 2019 58 minutter siden, Pashla skrev: Meg også. Eneste som duger. Meg også! Kan ikke bare spise litt, fordi da glir det ut Anonymkode: 4a45c...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå