Gå til innhold

Invitert i to konfirmasjoner samme dag. Hvem velger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er langt unna hverandre så jeg kan ikke ta halve ene plassen og halve andre plassen. Ene er en gutt som min bror er stefar til. Jeg ser de sjeldent, men har kjent gutten i 7 år. Andre er en jeg er fadder til og har vært i livet mitt alltid, nærmere enn broren min. På en side føler jeg at jeg må dra til broren min siden jeg ser de sjeldent, på den andre siden så er jeg jo fadder på den andre og har egentlig mye mer lyst å dra dit. Men hva er rett å gjøre?

Anonymkode: 44914...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fadderbarnet 

Anonymkode: 9bd7f...1c4

Skrevet

Gå der du er fadder 🙂

Anonymkode: 0fa62...bbb

Skrevet

Trekk lodd! 

Anonymkode: 26722...4a9

Skrevet

Jeg ville gått i fadderbarnet sin konfirmasjon. 

Anonymkode: 222a6...866

Skrevet

Jeg ville gått til din brors stebarn, nettopp fordi det er noen dere ser sjeldnere og derfor - fordi det er din bror - er viktig å få flere minner sammen og skape større samhold.

Anonymkode: 0399c...a0a

Skrevet

Så kjipt, men ser man på hva konfirmasjon ER, så er det jo helt riktig at du følger opp fadderbarnet ditt når hun blir konfirmert. Er derfor du er fadder, å følge henne opp i den kristne tro. 

Skrevet

Man prioriterer selvfølgelig fadderbarnet ditt. Jeg ville gått i konfirmasjon til fadderbarnet, og selvfølgelig sendt en flott gave til den andre gutten. 

Anonymkode: 2ae9a...b81

Skrevet

Jeg ville gått til fadderbarnet, og reist på besøk til min bror etterpå.

Det gjorde broren min da jeg hadde konfirmant i fjor. Kona hans var fadder til et tantebarn, og samme dag som det barnet ble konformert ble sønnen min konfirmert. Det er klart de kunne delt seg og gått i hver sin konformasjon, men de valgte å gå sammen til henne hun var fadder til, også kom de hit to uker senere. Det var veldig koselig og ikkenoe min sønn reagerte negativt på ihvertfall. Vi bor 4 timers kjøring fra min bror så vi ser de ikke superofte, men at de kom hit på besøk fordi de ville gi min sønn en konfirmasjonsgave og hilse på oss var veldig koselig.

Så mitt forslag er å ringe bonustantebarnet ditt direkte og si at du selvfølgelig ønsker å gi han en gave og komme, men med to konfirmasjoner samme dag må du nesten prioritere den ungdommen du er fadder til. Men du kommer den og den helga, med gave og en klem.

Anonymkode: aad8b...74d

Skrevet

Prioriter fadderbarnet. Det er vel egentlig en selvfølge?

Anonymkode: 8d93e...549

Skrevet

Fadderbarnet - både fordi du har et tettere forhold til han/henne og fordi du er fadder. Som fadder er jo konfirmasjon er viktig dag å følge de opp mener jeg.

Anonymkode: ac810...00f

Skrevet

Du velger selvfølgelig fadderbarnet ditt. Den datoen holdt du av til han/henne da du takket ja til å være fadder for snart 15 år siden. 

Anonymkode: 2ae9a...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...