Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har ei jente på 15 år. Hun har slitt en lang stund med psyken av diverse årsaker, og har vært veldig redd for å gå opp i vekt. Turveis har hun daglig spurt meg om hun har lagt på seg. Hun har nok lagt på seg litt nå, er ganske passelig, muligens littegranne lubben. Hun spiser nesten bare dritt mat. Kan ikke nytte å prøve å få henne til å spise vanlig sunn kost. Det er en kamp! Hun har også begynt å spise mye godteri. Her om dagen kom min far innom med en pose sjokolade til henne. Idag lurte hun på hvor den var. Den skal spares til helgen svarte jeg. Det var hun dypt uenig i, for det var hennes, og den kunne hun spise når hun ville. Jeg prøver bare å bremse, men hun ga seg ikke. Jeg sa fortsatt nei, og hun ble sint. Spør om hvorfor, hvorpå jeg svarer at det er fordi hun ikke bare kan spise godteri ubegrenset. Hun mener hun ikke gjør det, og jeg sier meg uenig. Jeg sier også at det er jeg som bestemmer. Nå har hun låst seg inne på rommet og er pottesur. Faren synes det var feil av meg. Er det det? Anonymkode: a3cdd...d1b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Vel, man kan ikke bestemme hva og når en 15åring skal spise. Når faren har kjøpt godteri til henne syns jeg det blir totalt feil at du skal komme å hente det tilbake og bestemme når hun får lov til å spise det. Men hvorfor spiser hun bare drittmat? Kjøper hun den selv? Hvis ikke, slutt å kjøpe inn drittmat. Slutt å kjøpe godteri til henne annet enn f.eks lørdag. Anonymkode: 0cfcf...635
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel, man kan ikke bestemme hva og når en 15åring skal spise. Når faren har kjøpt godteri til henne syns jeg det blir totalt feil at du skal komme å hente det tilbake og bestemme når hun får lov til å spise det. Men hvorfor spiser hun bare drittmat? Kjøper hun den selv? Hvis ikke, slutt å kjøpe inn drittmat. Slutt å kjøpe godteri til henne annet enn f.eks lørdag. Anonymkode: 0cfcf...635 Hun kjøper det selv. Og hun gidder ikke spise det vi skal ha til middag. Jeg hadde lagt bort godteriet, jeg kom ikke og tok det fra henne. Hi Anonymkode: a3cdd...d1b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Its called parenting... Det må være lov å være tydelig, når det er til hennes beste. Ditt hus, dine regler så lenge hun bor der. Sett i perspektiv så bodde jeg alene når jeg var 15 Det at hun har noen som kan være streng, og vise vei, er en gave hun ikke vil forstå men du vet. Stå i det. Hadde gjort det samme. Anonymkode: 4f652...1af
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Du får være tydelig på at grunnen er helsemæssig. Eter man bare drittmat og godteri ender man som ekstremt overvektig med diabetes, hjerteproblemer, fordøyelsesproblemer og skjelettskader. Du får si at det er fordi du er glad i henne at du bremser henne litt. Fordi du ønsker henne en god fremtid. Og så synes jeg ikke dere skal gi opp å få lagt om kostholdet hennes. Men det krever nok at faren hennes også er med i det om det skal lykkes. Anonymkode: bb43a...ec4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Høres ut som hun trøstespiser. Anonymkode: 633d6...7e5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Jeg tror også det er trøste- kjedespising dette her. Derfor er det så dum uvane.....hi Anonymkode: a3cdd...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå