Gå til innhold

Gi barn på 12-13år kaffe til frokost, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette ok eller ikke? 

Anonymkode: 5c208...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke! Hva i himmelens navn skal et barn med kaffe??

Anonymkode: ed3b4...43f

Skrevet

Hvis en 12-13-åring vil ha en kopp kaffe, kan han vel få det? Det ser jeg virkelig ikke noe galt i.

Ikke noe å bli hysterisk av. 

Anonymkode: f5b6d...bce

Skrevet

Klart det er ok,  og normalt i mange land, f.eks i Frankrike. Jeg bodde en periode på landsbygda i et land i Mellom-amerika. Der fikk alle vertsfamiliens barn på 1år, 3år og 5år kaffe til kvelds (med mye sukker). Det er godt utenfor mine rammer, men selv da er nok suķkeret mer skadelig enn kaffen. Det er ikke påvist at kaffe (i normale mengder) er usunt, tvert imot skal det inneholde antioksidanter. Gir du kaffe til barn/tenåringer i Norge vil du se noen hevede øyebryn, men det er alt.

Anonymkode: 20faf...238

Skrevet

Selvsagt er det helt greit! Det er kaffe, ikke narkotika! 😄

Anonymkode: a0969...895

Skrevet

Det kan da ikke være noe å heve øyenbrynene for. 

Kaffe er virkelig ikke farlig. 

Anonymkode: 5b5f0...1b5

Skrevet

Min 5 åring liker kaffe m/ mye melk/sukker. Tar et par slurker av min morgenkaffe 😃

Anonymkode: 6d401...386

Skrevet

Tja, jeg ser ikke helt problemet. Her spiser vi loff og drikker Pepsi Max til frokost.

Anonymkode: c2fb5...10c

Skrevet

Min maste mye om dette da han var 11. Ville ha latte som meg.

Så kjøpte koffein fri variant og lage de en kopp. Han fant fort ut at det var ikke så godt etter noen slurker og har ikke må du siden.

Anonymkode: 2e525...a2c

Skrevet

Nei! 

Anonymkode: da57e...82c

Skrevet

Har ei jente med litt problemer ift søvn, mat og slikt. For ett år siden ca. fant hun ut at hun ville ha kaffe på morran. Hun var da ca 15. Jeg steilet litt, men hun fikk kaffe. 

Hun har i ettertid hatt en positiv utvikling mtp å komme seg opp og på skolen.

Anonymkode: 974e5...3f2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er ok,  og normalt i mange land, f.eks i Frankrike. Jeg bodde en periode på landsbygda i et land i Mellom-amerika. Der fikk alle vertsfamiliens barn på 1år, 3år og 5år kaffe til kvelds (med mye sukker). Det er godt utenfor mine rammer, men selv da er nok suķkeret mer skadelig enn kaffen. Det er ikke påvist at kaffe (i normale mengder) er usunt, tvert imot skal det inneholde antioksidanter. Gir du kaffe til barn/tenåringer i Norge vil du se noen hevede øyebryn, men det er alt.

Anonymkode: 20faf...238

Koffein, hørt om det?

Anonymkode: d48c2...c85

Skrevet

Med mindre det er en særlig (helsemæssig) grunn for det ser jeg ikke behovet for å gjøre mine barn koffeinavhengige. Å være avhengig av kaffe for å kunne fungere i løpet av dagen er ikke noe å stripe etter.

Anonymkode: 3f8cc...0bd

Skrevet

Kjenner mange 10-12 årringer som elsker Starbucks og andre typer iskaffe, de kjøper sånne iskaffe på vanlige butikker og på Starbucks og andre Kaffebarer, synes alltid det er stappet med små barn på sånne steder. 

Anonymkode: f198c...c4a

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner mange 10-12 årringer som elsker Starbucks og andre typer iskaffe, de kjøper sånne iskaffe på vanlige butikker og på Starbucks og andre Kaffebarer, synes alltid det er stappet med små barn på sånne steder. 

Anonymkode: f198c...c4a

Og så elsker de å støtte abort. (starbucks)

Anonymkode: 46b18...b8d

Skrevet

Frøkna  mi på 12 år får latte til frokost hver morgen, laget på koffeinfri espresso. Ser ikke noe problem med det. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal venne et barn til kaffe, hvs er poenget med det? Det må da være andre ting de kan drikke

Anonymkode: 4c251...768

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal venne et barn til kaffe, hvs er poenget med det? Det må da være andre ting de kan drikke

Det er ikke snakk om å venne dem til kaffe. Ungen min har elsket alt med kaffe smak fra hun var liten, espresso - is, tiramisu (uten alkohol) osv. Så da liker hun kaffe da og jeg ser ingen grunn til at hun ikke skal kunne kose seg med den koffeinfrie varianten. 

Skrevet
13 minutter siden, EnDansPåRoser skrev:

Det er ikke snakk om å venne dem til kaffe. Ungen min har elsket alt med kaffe smak fra hun var liten, espresso - is, tiramisu (uten alkohol) osv. Så da liker hun kaffe da og jeg ser ingen grunn til at hun ikke skal kunne kose seg med den koffeinfrie varianten. 

Ville du sagt det samme om alkoholfri øl?

Anonymkode: d48c2...c85

Skrevet
16 minutter siden, EnDansPåRoser skrev:

Men hva skal en 12 åring med kaffe?

Skrevet

Mine på 10 og 12 får latte iblant. Ser ikke problemet...

Skrevet

Jeg syns ikke det er ok, men jeg vet 14åringen drikker iskaffe innimellom. Jeg har klart å holde henne unna energidrikker som jeg vet veldig mange av hennes venner drikker, så jeg har lært jeg må bare lukke øyne for det. 

Anonymkode: 4d098...2bd

Skrevet

Det er ikke ok å gi de kaffe til frokost. Men kaffe ved siden av frokosten ser jeg ingen problemer med

Anonymkode: b5da2...7d2

Skrevet

Det hadde vært greit her. Koffein er det både i cola og redbull og da er kaffe definitivt å foretrekke

Skrevet

Jesus nei... 

Anonymkode: 0d8f2...983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...