Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Er det noen av barna deres som bruker chromebook? Går det ann å ha snapchat der? Også lurer jeg på om dere vet om noen populære apper for kommunikasjon mellom ungdom. (Som er populære nå for tiden, klarer ikke å følge med) Vi har fratatt vår datter tlf for øyeblikket da hun kommuniserte med «alle og hvermann» og til slutt gikk det utover sikkerheten hennes. Nå lurer jeg på om hun kommuniserer på chromebook siden hun trykker på skjermen hver gang vi går inn på rommet. Anonymkode: 79700...828
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Ungdommen kommuniserer via alt mulig rart, spill f.eks. Det er ikke noe problem for dem å finne kanaler å kommunisere på om de ønsker det. Men er det en skole-pc eller en privat en? De som blir utdelt på skolen her er det lagt inn sperrer på, de kan nesten ikke laste ned noen ting på dem, bare det som er forhåndsgodkjent av lærerne. Så de brukes til veldig lite annet enn skolearbeid. Jeg personlig synes det blir helt feil å frata en frisk tenåring muligheten til kommunikasjon med venner, da må hun heller få litt opplæring i nettvett. Men dere har kanskje et barn med spesielle utfordringer? Jeg vet at en gutt i klassen til min 9.klassing stadig blir fratatt telefonen, snapchat osv, men han har en del sosiale utfordinger og har ingen sperrer, han trenger mer oppfølging enn friske ungdommer gjør... Anonymkode: 43f83...55a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Det er fult mulig hun bruker den til kommunikasjon. Det er jo en datamaskin. Anonymkode: 9d91c...6f8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Det går helt fint å bruke snap og andre app’er, ja! Anonymkode: b609f...071
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Det er en som de har fått på skolen! Ja, vi har mye utfordringer med henne! Å frata henne mobilen har vært mest for hennes eget beste! Det har vært mye konflikter som hun har søkt og noen har hun skapt selv. I tillegg til å snakke da med helt ukjente mennesker. Ser ikke forskjellen på venner som hun KJENNER og «nettvenner» . Anonymkode: 79700...828
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er fult mulig hun bruker den til kommunikasjon. Det er jo en datamaskin. Anonymkode: 9d91c...6f8 Jeg skjønner jo det! Tenkte litt mer utfyllende konkrete svar på forskjellige apper eller samfunn som er populært nå for tiden! Anonymkode: 79700...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå