Gå til innhold

Barn 4,5 som maser ekstremt. Intens og sta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan spørre om å spille et spill sikkert 50 ganger selv om vi sier nei. Kan spørre om det er lørdag om og om igjen. Kan mase og mase og mase hele dagen om samme tingene.Jeg kan ikke snakke med noen når han er rundt for han maser og skal ha oppmerksomhet konstant. Er egen og sta og konsekvenser virker dårlig. Sover lite.

Utenom masinga er han en blid og skjønn gutt, sosial og fungerer fint på alle andre måter, snill med andre og veldig kosete. Han får nok oppmerksomhet men har vært intens og 'spist oss Opp siden han var liten. Han er også slik hos besteforeldre og andre, spesielt om han kjeder seg. Ingen orker å passe han nesten pga dette og jeg blir sykt sliten selv. Føler vi har prøvd alt og ingenting virker.

Noen med gode råd til hvordan vi få han til å slutte å mase konstant?

Anonymkode: d338a...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt ham ETT svar. Ved neste spørsmål ville jeg stoppet ham, tatt på skulderen hans for eksempel, sikret meg øyekontakt og sagt: "Dette svarte jeg på i stad. Hva sa jeg?" Og jeg hadde ikke gitt meg før han gjentok svaret mitt. Videre mas ville jeg rett og slett ignorert, uansett hvor vanskelig det kan være.

Så hadde jeg sørget for at begge foreldre alltid var dønn konsekvente og aldri ga etter for mas, når han først hadde fått et svar.

Skrevet

Både barn og voksne bør lære at det ikke er lov til å snakke i munnen på andre, eller forstyrre pågående samtaler. Hva med å konsekvent be han vente på tur, og deretter si at dette svarte du på ista. 

Anonymkode: ee9c7...ed6

Skrevet
38 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg ville gitt ham ETT svar. Ved neste spørsmål ville jeg stoppet ham, tatt på skulderen hans for eksempel, sikret meg øyekontakt og sagt: "Dette svarte jeg på i stad. Hva sa jeg?" Og jeg hadde ikke gitt meg før han gjentok svaret mitt. Videre mas ville jeg rett og slett ignorert, uansett hvor vanskelig det kan være.

Så hadde jeg sørget for at begge foreldre alltid var dønn konsekvente og aldri ga etter for mas, når han først hadde fått et svar.

Jeg gjør dette på min 4,5åring. Funker bra!

Skrevet

Sånn har vår mellomste vært og. 🙄 Har vært konsekvent men går ikke inn.. like intens og sta. Nå som hun har blitt 5 har d roet seg litt. Her har vi også rost hver gang hun ikke har gnåla, eller tatt nei for et nei osv.. overbevist om at det roer seg etterhvert som hun blir mer og mer moden :) 

eldste var ikke i nærheten😅 hun skjønte konsekvenser fra hu var 3 liksom, så vi fikk litt å bryne oss med Nr 2 😅 

Anonymkode: 4f2e3...cc9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan spørre om å spille et spill sikkert 50 ganger selv om vi sier nei. Kan spørre om det er lørdag om og om igjen. Kan mase og mase og mase hele dagen om samme tingene.Jeg kan ikke snakke med noen når han er rundt for han maser og skal ha oppmerksomhet konstant. Er egen og sta og konsekvenser virker dårlig. Sover lite.

Utenom masinga er han en blid og skjønn gutt, sosial og fungerer fint på alle andre måter, snill med andre og veldig kosete. Han får nok oppmerksomhet men har vært intens og 'spist oss Opp siden han var liten. Han er også slik hos besteforeldre og andre, spesielt om han kjeder seg. Ingen orker å passe han nesten pga dette og jeg blir sykt sliten selv. Føler vi har prøvd alt og ingenting virker.

Noen med gode råd til hvordan vi få han til å slutte å mase konstant?

Anonymkode: d338a...386

Snakk med helsesøster.  Barnehagen. Der får du hjelp til å løse dette 😊

Anonymkode: 334e3...a37

Skrevet

Dette var som å lese om min datter som er akkurat like gammel😊

Jeg kjenner også på ar det er slitsomt, men samtidig synes jeg også det er en styrke fra hennes side. 

Jeg synes der å være sta, intens og ikke gi opp er noe som kan være en styrke senere i livet. 

Jeg har flere barn og ene storebroren var også sånn. Han er en flott ung mann nå. Høflig og snill med stor omtanke for alle andre - samtidig som han står på og aldri gir opp for å nå drømmene og målene sine.

Anonymkode: 9aefd...e9c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var som å lese om min datter som er akkurat like gammel😊

Jeg kjenner også på ar det er slitsomt, men samtidig synes jeg også det er en styrke fra hennes side. 

Jeg synes der å være sta, intens og ikke gi opp er noe som kan være en styrke senere i livet. 

Jeg har flere barn og ene storebroren var også sånn. Han er en flott ung mann nå. Høflig og snill med stor omtanke for alle andre - samtidig som han står på og aldri gir opp for å nå drømmene og målene sine.

Anonymkode: 9aefd...e9c

Det er forskjell på å stå på for å nå målene sine på en høflig og respektfull måte, og å være så uspiselig masete og avbrytende at folk ikke gidder å forholde seg til deg altså. Det siste er ikke en styrke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...