Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Synnøve?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Navnet sier ingenting og foreldrene

Anonymkode: bd156...115

Det krever mer enn et godt navn for å være gode foreldre ja. 

Og det er et godt utgangspunkt å gi barnet et navn som gir folk et stødig inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flott navn! Og det vitner om oppegående foreldre 😊

Anonymkode: c18ad...aab

I alle dager.. Det eneste man kan vite ut i fra navnet Synnøve er at minst en av foreldrene mest sannsynlig har norske aner. 

Anonymkode: f7650...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Det krever mer enn et godt navn for å være gode foreldre ja. 

Og det er et godt utgangspunkt å gi barnet et navn som gir folk et stødig inntrykk.

Det er jo bare tøys.

Anonymkode: bd156...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Navnet sier ingenting og foreldrene

Anonymkode: bd156...115

Hm.. Jo. Foreldrene til Helge og Ragnhild er ingeniører og stemmer Ap. Foreldrene til Liannah og Christher Renee jobber på gulvet og stemmer Frp. 😎

Anonymkode: 804b3...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm.. Jo. Foreldrene til Helge og Ragnhild er ingeniører og stemmer Ap. Foreldrene til Liannah og Christher Renee jobber på gulvet og stemmer Frp. 😎

Anonymkode: 804b3...148

For noe tull!

I min erfaring er Marthe, Kristina og Helene unge mødre uten utdannelse. Barna deres har heller ikke motenavn. 

Mens mange høyt utdannede gir barna sine motenavn.

Det kan være du finner en statistisk tendens, men den er langt fra stor nok til at du kan generalisere noe om foreldrene utfra et tilfeldig barns navn.

Anonymkode: 65324...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager.. Det eneste man kan vite ut i fra navnet Synnøve er at minst en av foreldrene mest sannsynlig har norske aner. 

Anonymkode: f7650...b07

Det må du gjerne mene, men mitt klare inntrykk er at foreldre som velger klassiske navn som Synnøve (i motsetning til motenavn som Lucas med c og Linneah med h) sannsynligvis er oppegående.

Anonymkode: c18ad...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull!

I min erfaring er Marthe, Kristina og Helene unge mødre uten utdannelse. Barna deres har heller ikke motenavn. 

Mens mange høyt utdannede gir barna sine motenavn.

Det kan være du finner en statistisk tendens, men den er langt fra stor nok til at du kan generalisere noe om foreldrene utfra et tilfeldig barns navn.

Anonymkode: 65324...ef7

😥

Eg er ikkje ung mor, og utdanning har eg. Men noko hadde du riktig, eg har valgt eit tradisjonelt, men lite brukt namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et nydelig navn, og tenker ikke på ost når jeg hører det. Og at navnet uttales annerledes i andre deler av landet, er da ingen krise.

Mitt navn har en grusom uttale i Trøndelag, men de jeg kjenner der uttaler navnet mitt slik jeg sier det. Og min manns navn uttales annerledes der han kommer fra enn der jeg kommer fra, og jeg uttaler det på hans måte. 

Synnøve betyr solgave og det er jo akkurat det et barn er; en gave 😊

Anonymkode: afc5f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

😥

Eg er ikkje ung mor, og utdanning har eg. Men noko hadde du riktig, eg har valgt eit tradisjonelt, men lite brukt namn.

Beklager. 😊

Mente jo ikke at alle med de navnene er unge mødre uten utdannelse, men at navnet i seg selv ikke forteller noe om mennesket bak eller vedkommendes foreldre. De valgte navne er noen jeg tilfeldigvis kjenner - men kjenner også en Helene som er predikant og en Marthe som er musiker, og en som er bibliotekar. Navnet er det samme selvom personen og personens bakgrunn er kjempeforskjellig.

Anonymkode: 65324...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager. 😊

Mente jo ikke at alle med de navnene er unge mødre uten utdannelse, men at navnet i seg selv ikke forteller noe om mennesket bak eller vedkommendes foreldre. De valgte navne er noen jeg tilfeldigvis kjenner - men kjenner også en Helene som er predikant og en Marthe som er musiker, og en som er bibliotekar. Navnet er det samme selvom personen og personens bakgrunn er kjempeforskjellig.

Anonymkode: 65324...ef7

🥰

Eg har eit slikt forhold til namnet «Ronny», men Ronny Brede Aase er jo dødskul! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Synnøve er litt hardt... liker Sunniva bedre. Andre navn jeg synes passer med Edgar: Agnes, Karen, Fride 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...