Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg hadde forberedt meg grundig, var fit for fight. Men fikk nesten ikke slippe til orde..! Tre intervjuere, masse info om arbeidsstedet, og det var jo interessant. Men de spurte meg bare om jeg kunne fortelle om meg selv, noe jeg gjorde i korte trekk, med tanke på at de ville stille flere spørsmål. Men det gjorde de aldri. Info om arbeidssted fortsatte. Jeg passet på å være tydelig interessert, og stille relevante spørsmål. Men sitter igjen med en merkelig følelse. Hvordan kan de ha fått dannet seg et tilstrekkelig bilde av meg? 🤔 Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Er dette et sted du ønsker å jobbe når de er slik da? Anonymkode: fc652...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er dette et sted du ønsker å jobbe når de er slik da? Anonymkode: fc652...c8f Jeg ble jo litt usikker på det.. men de var VELDIG hyggelige. Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble jo litt usikker på det.. men de var VELDIG hyggelige. Anonymkode: f02ce...5d6 Det hørtes veldig rart ut. Kan det være at de nesten har bestemt seg på forhånd, da, og ville gi deg et godt inntrykk fordi de vil tilby deg jobben? Anonymkode: fc652...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes veldig rart ut. Kan det være at de nesten har bestemt seg på forhånd, da, og ville gi deg et godt inntrykk fordi de vil tilby deg jobben? Anonymkode: fc652...c8f Kanskje 🤔 Tror i alle fall ikke jeg er uaktuell, mener jeg er godt kvalifisert. Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje 🤔 Tror i alle fall ikke jeg er uaktuell, mener jeg er godt kvalifisert. Anonymkode: f02ce...5d6 Du får se hva som skjer videre. Skal de ha flere intervjurunder, eller sa de noe om når du kan vente svar? Anonymkode: fc652...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du får se hva som skjer videre. Skal de ha flere intervjurunder, eller sa de noe om når du kan vente svar? Anonymkode: fc652...c8f De sa når jeg skulle få svar, ikke noe om flere runder. Ville ha referanser, så jeg tror ikke det betyr at de er uinteressert. Var inne over en time også. Og lyttet, for det meste 🙄 Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Sånn er de nye intervjumetodene... i et gruppeintervju må man ha spisse albuer, men likevel være høflig. En kunst. Anonymkode: 1d781...6f8
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er de nye intervjumetodene... i et gruppeintervju må man ha spisse albuer, men likevel være høflig. En kunst. Anonymkode: 1d781...6f8 Dette var ikke et gruppeintervju. Var tre som skulle intervjue meg. Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: De sa når jeg skulle få svar, ikke noe om flere runder. Ville ha referanser, så jeg tror ikke det betyr at de er uinteressert. Var inne over en time også. Og lyttet, for det meste 🙄 Anonymkode: f02ce...5d6 Litt pussig, men da ville jeg tolket det dit at de egentlig er veldig fornøyd med deg. For tonen ellers virket jo ikke som om de mente du skulle vært mer på enn du var. Anonymkode: fc652...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Litt pussig, men da ville jeg tolket det dit at de egentlig er veldig fornøyd med deg. For tonen ellers virket jo ikke som om de mente du skulle vært mer på enn du var. Anonymkode: fc652...c8f Hm, får håpe det. Takk for svar 😊 Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Mitt siste jobbintervju var kliss likt. Det var rett og slett en jobbeskrivelse der det virket som om de glemte at det var et intervju. Da jeg gikk fikk jeg egentlig mest følelsen av å nettopp ha fått jobb, bare at jeg ikke hadde det. De ringte noen dager senere og tilbød meg jobben. Skikkelig snålt! Anonymkode: 73a34...2bc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forberedt meg grundig, var fit for fight. Men fikk nesten ikke slippe til orde..! Tre intervjuere, masse info om arbeidsstedet, og det var jo interessant. Men de spurte meg bare om jeg kunne fortelle om meg selv, noe jeg gjorde i korte trekk, med tanke på at de ville stille flere spørsmål. Men det gjorde de aldri. Info om arbeidssted fortsatte. Jeg passet på å være tydelig interessert, og stille relevante spørsmål. Men sitter igjen med en merkelig følelse. Hvordan kan de ha fått dannet seg et tilstrekkelig bilde av meg? 🤔 Anonymkode: f02ce...5d6 Høres ut som det snart kommer et jobbtilbud din vei. De har nok dannet seg tilstrekkelig inntrykk av deg og din kompetanse gjennom CV og søknad, og dette korte møtet. Og det kan for så vidt også være en grei avgjørelse, siden intervju har vist seg å ha lav prediktiv validitet som seleksjonsmetode. Anonymkode: 5ff6e...8ea
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 De som intevjuer trenger bare 12 sek på å bestemme seg om du er riktig for jobben: - The perfect job interview lasts 12 seconds. You do not even have to hear the interviewee speak in order to make a judgement. Coming across with the right attitude and confidence will sway the interviewer. https://www.comedy.co.uk/tv/qi/episodes/9/13/ Jeg ville da tatt det som positivt at intervjuet var som en jobbeskrivelse! 😊 Anonymkode: 6f523...8c8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 Takk for svar dere 😊 Skal prøve å tenke positivt. Men er litt frustrerende å ikke få vise hva man kan, nesten litt antiklimatisk. Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 Det virker jo som de prøvde å selge seg inn hos deg. Skjønner at det var litt uvant, men det kan virke som du får et jobbtilbud snart. Lykke til! Anonymkode: f4109...95f
the amazing spidermamma Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har opplevd omtrent det samme. Jeg tror egentlig de hadde bestemt seg på forhånd, derfor var de mest opptatt av å snakke om bedriften og hvordan de gjorde ting. Jeg fikk jobben. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #19 Skrevet 8. mai 2019 7 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Jeg har opplevd omtrent det samme. Jeg tror egentlig de hadde bestemt seg på forhånd, derfor var de mest opptatt av å snakke om bedriften og hvordan de gjorde ting. Jeg fikk jobben. Lykke til! Takk!! Ja, man kan jo håpe 😅 Anonymkode: f02ce...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #20 Skrevet 8. mai 2019 Slik var det da jeg var på «jobbintervju» for 10 år siden og. Det var mer en omvisningsrunde, her skal du sitte og hils på den og den kollegaen 🤣 Hun ringte egentlig rett etter jeg hadde dratt og jeg fikk jobben. Har fortsatt samme jobb og kommer nok til å bli der til min pensjonisttid 😇 Høres ut som de har bestemt seg, lykke til hi! Anonymkode: 078d9...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #21 Skrevet 8. mai 2019 Virker som du får jobben tenker jeg. Anonymkode: 7ddd4...b25
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #22 Skrevet 8. mai 2019 Je gave i intervju ifjor. Var en del prat om arbeidsplassen og stillingen, litt om meg og de siste 45 minuttene gikk vel om feriereiser, usaturer osv. 2. Gangs intervju var nesten det samme, men da fikk jeg tilogmed klem når jeg kom på intervjuet. Skjønte fort at jobben var min 😂 Anonymkode: b63d4...cfa
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #23 Skrevet 8. mai 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: intervju har vist seg å ha lav prediktiv validitet som seleksjonsmetode. Anonymkode: 5ff6e...8ea Hvor har du dette fra? På jobben min er vi flere vikarer, men vil ikke være bruk for alle oss fra høsten. Da foreslo sjefen å ha ny intervjurunde for å vurdere hvem som skulle få fortsette siden de mente det ble mest rettferdig. Anonymkode: edf0d...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå