Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 for ett år siden hadde jeg og typen blitt enige om å være mindre sammen. Ikke direkte en pause, men kalte det vel mer det.. Vi ble enige om å ha forpliktelser og ikke gjøre noe med andre, vare være mindre sammen en periode da vi hadde gått mye oppå hverandre(vil selv si at det ikke er relevant for temaet, men kanskje greit å vite). Jeg så syn han fikk en snap fra en jente, og forklaringen hans da var at han bare snakket om at hun og kjæresten hadde slått opp, også hadde hun bare begynt å snakke med han. Nå, ett år senere forteller han meg (fordi jeg skulle på event med henne), at han klina med hun tre ganger på en kveld, at det var han som hadde prøvd å ta initiativ til å komme i kontakt med henne. De møttes ute og etter de hadde klint to ganger spurte han om de skulle gå tur, for så å kline i skogen... Deretter begynte han å snappe henne. Har snakka med henne også, og hun sier at han hele kvelden drev å så på henne og ville få kontakt. Han bekreftet dette..... hva bør jeg gjøre? Han forteller dette ett helt år etterpå, bare fordi han var redd jeg skulle finne det ut selv. Nå gråter han, og prøver å få meg til å synes synd i han. Trenger VIRKELIG hjelp. Han har løyet om hele situasjonen og velger å fortelle det som er sant først nå... Han var jo utro og løy om det, hva bør jeg gjøre? Kan poengtere at han har finpusset på andre situasjoner også, så jeg vet vel egentlig aldri om han forteller sant... Anonymkode: 2951d...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Det er alltid verre enn det de forteller, så du kan føle deg sikker på at du har fått en polert versjon. Jeg kunne tilgitt "spontan" utroskap som ble fortalt om umiddelbart etterpå, men jeg hadde aldri kunnet fortsette et forhold med noen som har valgt å lyve for meg i et år. Anonymkode: b65cb...c11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Hehe. De har pult. Garantert. Anonymkode: 1d323...ded
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe. De har pult. Garantert. Anonymkode: 1d323...ded Sannsynligvis. Men du kunne spart deg "hehe"-et. Anonymkode: b65cb...c11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Dette var mye drama for veldig lite synes jeg. Jeg vil tro at jeg er eldre og derfor mer sikker på meg selv og derfor kan svare så bombastisk. Men har du aldri søkt litt ekstra oppmerksomhet og bekreftelse i en litt dårlig periode? Hvis ikke blir du nok å gjøre det en gang. Endrer ikke dine følelser seg over tid. Han er kanskje blitt mer trygg på at han er glad i akkurat deg. Javel, det var ikke lurt det han gjorde men det var kyss med alkohol innabords. Jeg ville også holdt munn om det, redd for å såre deg mer med å lette mitt hjerte. Anonymkode: 9ce32...50d
anonym1710 Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 (endret) 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er alltid verre enn det de forteller, så du kan føle deg sikker på at du har fått en polert versjon. Jeg kunne tilgitt "spontan" utroskap som ble fortalt om umiddelbart etterpå, men jeg hadde aldri kunnet fortsette et forhold med noen som har valgt å lyve for meg i et år. Anonymkode: b65cb...c11 Men, hun sier også at de kun klinte da hun var såra over typen (som hun ble sammen med igjen)... og hun lovte å fortelle det slik det var...? Endret 7. mai 2019 av anonym1710
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Jeg tenker også at det at han kysset en annen en kveld når dere to tross alt hadde en slags pause og problemer i forholdet, det hadde skuffet meg veldig, men det hadde jeg ikke sett på direkte utroskap. I hvert fall ikke noe som jeg ville avsluttet et ellers ev. godt forhold for. Men dette dreier seg jo egentlig ikke om det at han kysset en annen en kveld. Det dreier seg om at han lyver til deg, og først er "ærlig" med deg når han innser at løgnene hans er i ferd med å bli avslørt. Legger man mye godvilje til kan man kanskje si at det tross alt var positivt at han valgte å fortelle deg dette, for han kunne ha sjanset på at hun andre ikke ville fortalt deg noe og da hadde han sluppet helt unna med dette. Men så er det det du sier i siste setning, at han stadig "finpusser" på hva han sier om andre ting. Oversatt vil jeg tro det betyr at han kommer med hvite løgner til deg eller at han endrer forklaringer på ting som han vet han ikke burde gjort, for å få det til å høres bedre ut? Om dette stemmer, da er det løgnene han stadig kommer med som er det egentlige problemet i forholdet. Kyss én kveld dere hadde problemer og pause i forholdet er ikke noen veldig stor sak. Løgner er langt mer alvorlig, spesielt at han lyver stadig vekk slik at du aldri vet hvor du har ham eller om du kan stole på ham. Jeg kunne ikke vært i et forhold med en mann som jeg ikke stolte på. Hadde vi hatt barn sammen så måtte jeg sett om jeg kanskje ga ham én sjanse, men da måtte han lagt seg langflat og begynt å være 100 % ærlig OG måtte gått med på langvarig parterapi. Hadde vi ikke hatt barn tviler jeg på at jeg hadde orket å gå gjennom så mye styr, selv om han nå fremstod som en angrende synder. Å gråte og angre seg er null verdt så lenge han fortsetter med løgner og hvite løgner om alle andre ting. Er han villig til terapi, da skulle jeg vurdert om jeg orket det, men tviler. Anonymkode: 914c5...929
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, anonym1710 skrev: Men, hun sier også at de kun klinte da hun var såra over typen (som hun ble sammen med igjen)... og hun lovte å fortelle det slik det var...? Hva? Anonymkode: b65cb...c11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, anonym1710 skrev: Men, hun sier også at de kun klinte da hun var såra over typen (som hun ble sammen med igjen)... og hun lovte å fortelle det slik det var...? Siden hun har bekreftet det han sa så ser jeg ikke på det som skjedde den kvelden som et stort problem, for han valgte tross alt deg etter dette. Det virkelige problemet i forholdet deres er løgnene hans som gjør at du aldri vet hvor du har ham og om du kan stole på ham. Anonymkode: 914c5...929
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var mye drama for veldig lite synes jeg. Jeg vil tro at jeg er eldre og derfor mer sikker på meg selv og derfor kan svare så bombastisk. Men har du aldri søkt litt ekstra oppmerksomhet og bekreftelse i en litt dårlig periode? Hvis ikke blir du nok å gjøre det en gang. Endrer ikke dine følelser seg over tid. Han er kanskje blitt mer trygg på at han er glad i akkurat deg. Javel, det var ikke lurt det han gjorde men det var kyss med alkohol innabords. Jeg ville også holdt munn om det, redd for å såre deg mer med å lette mitt hjerte. Anonymkode: 9ce32...50d Han lengta jo etter oppmerksomhet og forteller at han ønsket å kline med henne for å se om følelsene for meg forsvant. Han spurte jo om den skulle gå tur i skogen etterpå, nesten som han ønsket mer. Jeg setter alltid pris på oppmerksomhet, men jeg stirrer ikke på en annen gutt i håp om at han skal sette seg på siden meg slik at vi kan kline for oss selv. Det kunne jeg aldri gjort mot kjæresten. Litt oppmerksomhet - ok. Men ikke stikk tunga langt inn i kjeften bare fordi jeg liker oppmerksomhet Anonymkode: 2951d...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker også at det at han kysset en annen en kveld når dere to tross alt hadde en slags pause og problemer i forholdet, det hadde skuffet meg veldig, men det hadde jeg ikke sett på direkte utroskap. I hvert fall ikke noe som jeg ville avsluttet et ellers ev. godt forhold for. Men dette dreier seg jo egentlig ikke om det at han kysset en annen en kveld. Det dreier seg om at han lyver til deg, og først er "ærlig" med deg når han innser at løgnene hans er i ferd med å bli avslørt. Legger man mye godvilje til kan man kanskje si at det tross alt var positivt at han valgte å fortelle deg dette, for han kunne ha sjanset på at hun andre ikke ville fortalt deg noe og da hadde han sluppet helt unna med dette. Men så er det det du sier i siste setning, at han stadig "finpusser" på hva han sier om andre ting. Oversatt vil jeg tro det betyr at han kommer med hvite løgner til deg eller at han endrer forklaringer på ting som han vet han ikke burde gjort, for å få det til å høres bedre ut? Om dette stemmer, da er det løgnene han stadig kommer med som er det egentlige problemet i forholdet. Kyss én kveld dere hadde problemer og pause i forholdet er ikke noen veldig stor sak. Løgner er langt mer alvorlig, spesielt at han lyver stadig vekk slik at du aldri vet hvor du har ham eller om du kan stole på ham. Jeg kunne ikke vært i et forhold med en mann som jeg ikke stolte på. Hadde vi hatt barn sammen så måtte jeg sett om jeg kanskje ga ham én sjanse, men da måtte han lagt seg langflat og begynt å være 100 % ærlig OG måtte gått med på langvarig parterapi. Hadde vi ikke hatt barn tviler jeg på at jeg hadde orket å gå gjennom så mye styr, selv om han nå fremstod som en angrende synder. Å gråte og angre seg er null verdt så lenge han fortsetter med løgner og hvite løgner om alle andre ting. Er han villig til terapi, da skulle jeg vurdert om jeg orket det, men tviler. Anonymkode: 914c5...929 Ja, men møtte henne i syden også - da holdt han stilt. Men når jeg nå fikk høre litt mer og mer løgner om andre ting sa jeg at jeg ble å spørre henne personlig hva som egentlig skjedde, fordi jeg ikke følte syntes forklaringen hans var troverdig. DA ville han forklare Anonymkode: 2951d...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Dere hadde pause det var klining han innrømmet det (og ja, det har sikkert gjort mer også..) Anonymkode: fcc5c...180
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sannsynligvis. Men du kunne spart deg "hehe"-et. Anonymkode: b65cb...c11 Ja det var taktløs. Beklager Har bare opplevd det samme selv og tror ikke et sekund på at det var bare sånn eller slik... Anonymkode: 1d323...ded
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden hun har bekreftet det han sa så ser jeg ikke på det som skjedde den kvelden som et stort problem, for han valgte tross alt deg etter dette. Det virkelige problemet i forholdet deres er løgnene hans som gjør at du aldri vet hvor du har ham og om du kan stole på ham. Anonymkode: 914c5...929 Dette argumentet synes jeg er så merkelig. Hvis noen er utro mot meg, så har de ingen rett til å velge meg. Da er jeg ikke lenger interessert og er ikke et tilgjengelig valg. Anonymkode: b65cb...c11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette argumentet synes jeg er så merkelig. Hvis noen er utro mot meg, så har de ingen rett til å velge meg. Da er jeg ikke lenger interessert og er ikke et tilgjengelig valg. Anonymkode: b65cb...c11 Jeg er ikke helt uenig med deg i det. Men poenget mitt er at hvis de to hadde vært i et tilsynelatende godt forhold og det hadde skjedd, da hadde jeg sett litt anderledes på det. Her hadde de tydeligvis hatt problemer med hverandre en stund, så store problemer at de ble enige om å ha en pause. Da tenker jeg at det å kysse en annen en kveld må ses på en annen måte. Det førte til at han ble sikrere på sine følelser for Hi, ergo kan man til og med kanskje si at de kyssene kanskje hjalp dem til å finne tilbake til hverandre. Om det var riktig, det er jo en annen sak. Det var ikke riktig av ham å bryte avtalen han og Hi var blitt enige om, men i situasjonen forholdet var i så kan det forstås. For meg er løgner noe helt annet og langt mer alvorlig. Ikke bare denne løgnen, for den kan jeg isolert sett se hensikten med (selv om jeg på ingen måte forsvarer den!), men den sammen med alle andre løgnene han kommer med, DET er det jeg tenker er det virkelige problemet i dette forholdet. Denne mannen synes å ha en altfor lempfeldig holdning til sannhet og løgn, og det er noe jeg ikke kunne levd med. En kvelds kyss eller samleie kunne jeg nok greid å komme over når det skjedde i fylla og når forholdet vårt hadde store problemer. Men vedvarende løgner, det hadde vært kroken på døren. Anonymkode: 914c5...929
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 Litt kyssing og klining mens dere hadde en pause er da ikke utroskap! Det hadde jeg virkelig aldri giddet å bruke energi på altså.... Anonymkode: b8503...e36
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 La det fare. Se fremover. Det kommer ingenting godt ut av det du gjør nå. Anonymkode: 98a6d...844
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 Argumentet «han valgte trossalt deg etter utroskapet» er et tynt og falskt beroligende argument , fordi enkelte tenner faktisk på utroskap. Å snike seg rundt, ha en på siden som den såkalte «forbudet kjærlighet» (HATER det uttrykket for utroskap er ikke kjærlighet). Spesielt hvis følelsene ikke er der lenger eller er like sterke lenger, da er det enda enklere å leve ut den fantasien fordi man kan bry seg mer om sine egne behov enn den andres. Så dessverre så er det ikke alltid sånn at man fortsatt har valgt dama si etter utroskap, men faktisk valgt en annen dame, på tross av følelsene til en annen person. Noe av dette gir sikkert ikke mening for alle, men slik er det faktisk for noen. Anonymkode: 19fe3...287
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Argumentet «han valgte trossalt deg etter utroskapet» er et tynt og falskt beroligende argument , fordi enkelte tenner faktisk på utroskap. Å snike seg rundt, ha en på siden som den såkalte «forbudet kjærlighet» (HATER det uttrykket for utroskap er ikke kjærlighet). Spesielt hvis følelsene ikke er der lenger eller er like sterke lenger, da er det enda enklere å leve ut den fantasien fordi man kan bry seg mer om sine egne behov enn den andres. Så dessverre så er det ikke alltid sånn at man fortsatt har valgt dama si etter utroskap, men faktisk valgt en annen dame, på tross av følelsene til en annen person. Noe av dette gir sikkert ikke mening for alle, men slik er det faktisk for noen. Anonymkode: 19fe3...287 Men nå var ikke dette "vanlig utroskap". De hadde en pause i forholdet pga. store problemer i forholdet. I den forbindelse kysset han en dame en kveld. Burde han gjort det? Nei, selvfølgelig ikke, for de hadde en avtale. Var det dårlig gjort? Uten tvil. Dette er jo ikke en mann som har sneket seg rundt over tid med en "forbudt kjærlighet" som han har hatt sex med over tid. Han kysset en annen dame én kveld mens de hadde pause i forholdet. Løgnene i dette forholde er langt verre enn noen få kyss en enkelt kveld. Anonymkode: 914c5...929
anonym1710 Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå var ikke dette "vanlig utroskap". De hadde en pause i forholdet pga. store problemer i forholdet. I den forbindelse kysset han en dame en kveld. Burde han gjort det? Nei, selvfølgelig ikke, for de hadde en avtale. Var det dårlig gjort? Uten tvil. Dette er jo ikke en mann som har sneket seg rundt over tid med en "forbudt kjærlighet" som han har hatt sex med over tid. Han kysset en annen dame én kveld mens de hadde pause i forholdet. Løgnene i dette forholde er langt verre enn noen få kyss en enkelt kveld. Anonymkode: 914c5...929 Nå var det heller ikke en ordinær pause da... var jo bare at vi skulle ta avstand da vi hadde vært mye sammen. Kall det pause om du vil men det var vel ikke helt slikt det var
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #21 Skrevet 7. mai 2019 2 timer siden, anonym1710 skrev: Nå var det heller ikke en ordinær pause da... var jo bare at vi skulle ta avstand da vi hadde vært mye sammen. Kall det pause om du vil men det var vel ikke helt slikt det var Det var du selv som kalte det pause i første innlegget, selv om du forklarte det. Avstand avler avstand, så når dere valgte avstand var det også en risiko dere valgte. Jeg mener selvfølgelig at han skulle holdt seg til den avtalen dere hadde, men siden dere hadde valgt avstanden pga. problemene i forholdet så tenker jeg at det er mer forståelig at man kan gjøre et feil valg i fylla og kysse en annen. Igjen, forsvarer på ingen måte det han gjorde, med i en slik situasjon ville jeg tatt lettere på det som skjedde enn om dere fremdeles bodde sammen. Men det er jo løgnene og det at du føler du ikke kan stole på ham som er den største trusselen deres nå. Hva tenker du gjøre videre? Anonymkode: 914c5...929
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #22 Skrevet 7. mai 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var du selv som kalte det pause i første innlegget, selv om du forklarte det. Avstand avler avstand, så når dere valgte avstand var det også en risiko dere valgte. Jeg mener selvfølgelig at han skulle holdt seg til den avtalen dere hadde, men siden dere hadde valgt avstanden pga. problemene i forholdet så tenker jeg at det er mer forståelig at man kan gjøre et feil valg i fylla og kysse en annen. Igjen, forsvarer på ingen måte det han gjorde, med i en slik situasjon ville jeg tatt lettere på det som skjedde enn om dere fremdeles bodde sammen. Men det er jo løgnene og det at du føler du ikke kan stole på ham som er den største trusselen deres nå. Hva tenker du gjøre videre? Anonymkode: 914c5...929 Vet ikke, når dette kom frem ett år senere vet jeg jo egentlig ikke hva som skjuler seg bak de andre bortforklaringene hans heller... tror aldri jeg kan stole 100% på han igjen... kan være så mye mer som har hendt som han unngår å fortelle for han er redd for å såre meg, og miste meg... føler ikke jeg har mer å gi, har tilgitt og tilgitt. Vi har i tillegg slått opp 3 ganger, hvor den ene pågikk i over en måned (de andre bare to dager), hvor han spontant bare finner ut at han ikke orker..... Anonymkode: 2951d...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #23 Skrevet 7. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke, når dette kom frem ett år senere vet jeg jo egentlig ikke hva som skjuler seg bak de andre bortforklaringene hans heller... tror aldri jeg kan stole 100% på han igjen... kan være så mye mer som har hendt som han unngår å fortelle for han er redd for å såre meg, og miste meg... føler ikke jeg har mer å gi, har tilgitt og tilgitt. Vi har i tillegg slått opp 3 ganger, hvor den ene pågikk i over en måned (de andre bare to dager), hvor han spontant bare finner ut at han ikke orker..... Anonymkode: 2951d...4a5 Har dere barn sammen? Anonymkode: 914c5...929
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #24 Skrevet 7. mai 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere barn sammen? Anonymkode: 914c5...929 Nei, ingen barn Anonymkode: 2951d...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #25 Skrevet 7. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, ingen barn Anonymkode: 2951d...4a5 Vet du, da hadde jeg ikke orket å gjøre flere forsøk på å redde dette forholdet. Et forhold skal ikke handle om stadige løgner, det å stadig bli såret, det å ikke kunne stole på. Dere har slått opp flere ganger før, det skaper også en enorm usikkerhet. Ikke bare hos deg, men hos dere begge. Dere greier ikke kommunisere med hverandre og trygge hverandre. Nå er han der at han vil fortsette, du er ikke der. Dere har ingen barn, da har dere heller ikke forpliktelser for hverandre mer enn dere selv. Hvis du vil gi ham en sjanse, da tror jeg absolutt eneste mulighet til å greie å stryke forholdet er om dere begge to er motiverte for, og gjennomfører, parterapi lenge nok til at dere lærer dere å kommunisere sammen og bygge opp tilliten igjen i forholdet. Men helt ærlig - et så ustabilt forhold hadde jeg ikke orket å kjempe for noe mer. Anonymkode: 914c5...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå