Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Har sjekka blodprøvene mine og ser jeg har HB på 10. 3 og ferritin på 8. Som jo kan forklare hvorfor jeg er helt på felgen. Hestekur med jern? Sprøyter? Noe annet?? Hvor lavt er FOR lavt? Anonymkode: 65fd1...766
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Føler med deg, hadde ferritin på 5 og alvorlig d-vitaminmangel i tillegg. Alle jernlagrene mine var ekstremt lave. Hva sier legen din!? Jeg spiste jern noen mnd, i tillegg til d-vitaminer daglig. I tillegg fikk jeg tabletter som har stoppet mensen min i flere mnd, så nå er jeg «frisk» igjen, og jeg føler meg som et nytt menneske! Hadde alt for kraftig mens pga et gigantisk myom (som en stor appelsin) Mulig jeg må operere bort hele stasen.. Anonymkode: a6ff5...1d7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Føler med deg, hadde ferritin på 5 og alvorlig d-vitaminmangel i tillegg. Alle jernlagrene mine var ekstremt lave. Hva sier legen din!? Jeg spiste jern noen mnd, i tillegg til d-vitaminer daglig. I tillegg fikk jeg tabletter som har stoppet mensen min i flere mnd, så nå er jeg «frisk» igjen, og jeg føler meg som et nytt menneske! Hadde alt for kraftig mens pga et gigantisk myom (som en stor appelsin) Mulig jeg må operere bort hele stasen.. Anonymkode: a6ff5...1d7 Han sier bare jeg skal ta jern og se. Så da får jeg gjøre det da. Forklarer jo hvorfor jeg har null energi Anonymkode: 65fd1...766
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Har du store mensblødninger som kan forklare dette, Hi? Eller har nylig vært gravid eller mistet blod på annen måte? Hvis ikke bør dere finne årsaken. Sjekket legen andre ting? Før du pøser på med jern bør du vite at du har normale verdier av i hvert fall B12 og kobber. Anonymkode: b0726...13c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du store mensblødninger som kan forklare dette, Hi? Eller har nylig vært gravid eller mistet blod på annen måte? Hvis ikke bør dere finne årsaken. Sjekket legen andre ting? Før du pøser på med jern bør du vite at du har normale verdier av i hvert fall B12 og kobber. Anonymkode: b0726...13c Hadde en skikkelig heftig runde mensen for et par uker siden. Og har tidligere fått beskjed om å ta jern de ukene for å holde det oppe, men aldri vært så lav som nå. Tar b12 injeksjoner så de er på stell. Kobber har jeg ikke sjekka, men jeg tror (vet nesten) at dette kommer av tidvis lav HB tidligere, og nå den store blødningen. Har mensen igjen nå så det hjelper ikke på! Anonymkode: 65fd1...766
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Har du tatt blodprøve for å sjekke deg for cøliaki? Mange har kun mangel på jern og vitaminer som symptomer. Anonymkode: 8a79c...1d4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde en skikkelig heftig runde mensen for et par uker siden. Og har tidligere fått beskjed om å ta jern de ukene for å holde det oppe, men aldri vært så lav som nå. Tar b12 injeksjoner så de er på stell. Kobber har jeg ikke sjekka, men jeg tror (vet nesten) at dette kommer av tidvis lav HB tidligere, og nå den store blødningen. Har mensen igjen nå så det hjelper ikke på! Anonymkode: 65fd1...766 Vil anbefale deg å få sjekket videre hvis du blør mer enn du bør. Cyklokapron tablett kan redusere blødningen betraktelig. Hvis mensen er endret bør det utredes. Man blir ofte litt ugrei i magen av jern. Men det virker! Ta det med juce/c-vitamin og drikk mindre melk en periode. Anonymkode: a6ff5...1d7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vil anbefale deg å få sjekket videre hvis du blør mer enn du bør. Cyklokapron tablett kan redusere blødningen betraktelig. Hvis mensen er endret bør det utredes. Man blir ofte litt ugrei i magen av jern. Men det virker! Ta det med juce/c-vitamin og drikk mindre melk en periode. Anonymkode: a6ff5...1d7 Mistenker at jeg vet hvorfor jeg blødde sånn og det er ikke noe farlig. Har mensen som jeg skal nå. Melk drikker jeg ikke så det er greit Anonymkode: 65fd1...766
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mistenker at jeg vet hvorfor jeg blødde sånn og det er ikke noe farlig. Har mensen som jeg skal nå. Melk drikker jeg ikke så det er greit Anonymkode: 65fd1...766 God bedring, hvertfall! Jeg var så slapp og dårlig at jeg nesten ble apatisk; jeg bare eksisterte og jeg klarte ingen ting. Jeg elsker å løpe, og jeg klarte knapt gå opp en trapp. Nå løper jeg igjen, lett som en plett! Og har fått livet mitt tilbake😅 Anonymkode: a6ff5...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå