Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Som har peiling på symaskiner? Solgte min forrige symaskin pga løkker på undersiden av stoffet. Jeg prøvde virkelig alt. Så jeg lurer på (har en ny Singer Simple): Jeg syr rettsøm. Har prøvd alle mulige kombinasjoner av innstillinger, fasthet, løshet, lengde på sting. Det kommer løkker på undersiden av stoffet! Jeg tar meg en prøvelapp, bretter den så den blir ca like tykk som det jeg skal sy i, og stiller inn til den syr perfekt. Ingen løkker. Rører ikke symaskinen før jeg skal sy det jeg skal sy, i god tro, og hva skjer? Den lager løkker på undersiden!!! Selv om prøvelappen ble helt fin! Jeg har trædd i korrekt, gjort det flere ganger, har googlet, men finner ingenting. Undertråden er satt i riktig, jeg har prøvd å stille på fastheten der uten å komme noen vei med det, jeg forstår virkelig ikke hvorfor det kommer løkker på undersiden. Har t.o.m byttet nål... Symaskinen er ren inni. Anonymkode: 601fd...65c
gale damen Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 (endret) Du må sy prøvelappen din på det samme stoffet som du skal sy i. Og har du riktig nål i forhold til stoffet? Jeg ville ha sagt at du har feil spenning ut fra bildet, men ta maskinen dit du kjøpte den og be dem om hjelp 🙂 Endret 7. mai 2019 av gale damen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, gale damen skrev: Du må sy prøvelappen din på det samme stoffet som du skal sy i. Jeg ville ha sagt at du har feil spenning ut fra bildet, men ta maskinen dit du kjøpte den og be dem om hjelp 🙂 Føler jeg har prøvd alle spenninger, men... Både 0,1,2,3,4,5,6. På 6 krymper den stoffet. På 0 blir det ikke løkker, men da syr den heller ikke ordentlig Anonymkode: 601fd...65c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Men hvorfor syr den bra de første 5 cm, før den begynner å løkke seg? Den burde vel løkket seg fra første stund? Anonymkode: 601fd...65c
gale damen Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 (endret) 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor syr den bra de første 5 cm, før den begynner å løkke seg? Den burde vel løkket seg fra første stund? Anonymkode: 601fd...65c Mulig. Du har ikke satt undertrådsspolen opp ned? Det vil også gi en sånn effekt. Eller at overtråden lugger. Du må sjekke at overtråden glir godt i alle ledd mens du trer maskinen. Spenningen din burde ligge mellom 3 og 5, tenker jeg. Endret 7. mai 2019 av gale damen
sug lut Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Undertrådspolen feil vei er mitt tips også. Den skal snurre mot klokka, mener jeg.
amandine Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Jeg sier som gale damen. Det ligger masse videoer på nettet for singer simple, har du sett så du vet at alt er rett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå