Gå til innhold

Er det noen SYDAMER her?:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har peiling på symaskiner? Solgte min forrige symaskin pga løkker på undersiden av stoffet.  Jeg prøvde virkelig alt. 

Så jeg lurer på (har en ny Singer Simple):

Jeg syr rettsøm. Har prøvd alle mulige kombinasjoner av innstillinger, fasthet, løshet, lengde på sting. 

Det kommer løkker på undersiden av stoffet! Jeg tar meg en prøvelapp, bretter den så den blir ca like tykk som det jeg skal sy i, og stiller inn til den syr perfekt. Ingen løkker. Rører ikke symaskinen før jeg skal sy det jeg skal sy, i god tro, og hva skjer? Den lager løkker på undersiden!!! Selv om prøvelappen ble helt fin! :( Jeg har trædd i korrekt, gjort det flere ganger, har googlet, men finner ingenting. Undertråden er satt i riktig, jeg har prøvd å stille på fastheten der uten å komme noen vei med det, jeg forstår virkelig ikke hvorfor det kommer løkker på undersiden. Har t.o.m byttet nål... Symaskinen er ren inni.

Anonymkode: 601fd...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20190507_095330.thumb.jpg.e936f0825275293abe9449c8ba7620f3.jpg

Anonymkode: 601fd...65c

Skrevet (endret)

 

Du må sy prøvelappen din på det samme stoffet som du skal sy i.

Og har du riktig nål i forhold til stoffet?

Jeg ville ha sagt at du har feil spenning ut fra bildet, men ta maskinen dit du kjøpte den og be dem om hjelp 🙂

Endret av gale damen
Skrevet
1 minutt siden, gale damen skrev:

Du må sy prøvelappen din på det samme stoffet som du skal sy i.

Jeg ville ha sagt at du har feil spenning ut fra bildet, men ta maskinen dit du kjøpte den og be dem om hjelp 🙂

Føler jeg har prøvd alle spenninger, men... Både 0,1,2,3,4,5,6. På 6 krymper den stoffet. På 0 blir det ikke løkker, men da syr den heller ikke ordentlig :(

Anonymkode: 601fd...65c

Skrevet

Men hvorfor syr den bra de første 5 cm, før den begynner å løkke seg? Den burde vel løkket seg fra første stund? 

Anonymkode: 601fd...65c

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor syr den bra de første 5 cm, før den begynner å løkke seg? Den burde vel løkket seg fra første stund? 

Anonymkode: 601fd...65c

Mulig. Du har ikke satt undertrådsspolen opp ned? Det vil også gi en sånn effekt. Eller at overtråden lugger. Du må sjekke at overtråden glir godt i alle ledd mens du trer maskinen.

Spenningen din burde ligge mellom 3 og 5, tenker jeg.

Endret av gale damen
Skrevet

Undertrådspolen feil vei er mitt tips også. Den skal snurre mot klokka, mener jeg.

Skrevet

Jeg sier som gale damen. Det ligger masse videoer på nettet for singer simple, har du sett så du vet at alt er rett? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...