Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Tenkte jeg skulle være fornuftig og se etter barnetøy på Finn, men oj for noen priser folk skal ha. Jeg snakker klespakker med tynt sommertøy til 1000 kr, ferdig hullet ulltøy til flere hundre og yttertøy "kun brukt en sesong" til halvparten av ny pris. Mener ikke det var så dyrt sist jeg prøvde meg på dette, for cirka et år siden. Kjøper folk til disse prisene? Kan jo ikke se bort i fra at det er meg som er utdatert, men det frister virkelig ikke. Anonymkode: 1ef4a...9db
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Loppis er billigere. Anonymkode: 1aa03...ae7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Har et helt annet inntrykk. Jeg har prøvd å selge klespakker til en verdi av godt over to tusen kroner, femten plagg pluss, til f eks 350 kroner. Mange kvalitetsmerker (men ikke sossemerker) inkludert. Alt saumfart for å være i perfekt stand. Og folk PRUTER! Jeg blir helt sjokkert. Selv har jeg kjøpt kjempefine klespakker, en hel garderobe nærmest, til fem hundre kroner. Anonymkode: 3cbc9...2ab
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Jeg var ute etter dressen til sønnen min å folk selger det til 500 kr brukt,mens OBS butikkene selger helt nye dresser med skjorter til 500 kr. Sier seg selv at jeg ikke gidder å betale like mye for en brukt dress som det en ny koster! Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var ute etter dressen til sønnen min å folk selger det til 500 kr brukt,mens OBS butikkene selger helt nye dresser med skjorter til 500 kr. Sier seg selv at jeg ikke gidder å betale like mye for en brukt dress som det en ny koster! Anonymkode: fa537...90f Er det den samme dressen? Du kan vel skjønne at hvis man har kjøpt en dress til 2000 kr, så selger de den ikke til 200 fordi OBS har en annen dress til 500? Anonymkode: 01d19...1b5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det den samme dressen? Du kan vel skjønne at hvis man har kjøpt en dress til 2000 kr, så selger de den ikke til 200 fordi OBS har en annen dress til 500? Anonymkode: 01d19...1b5 De fleste står det ikke hvilket merket dressen er. Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Å hvem kjøper vel dress til 2000 kr til en 8 åring.. Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var ute etter dressen til sønnen min å folk selger det til 500 kr brukt,mens OBS butikkene selger helt nye dresser med skjorter til 500 kr. Sier seg selv at jeg ikke gidder å betale like mye for en brukt dress som det en ny koster! Anonymkode: fa537...90f Dette var er godt eksempel. Jeg så på festdrakter også, og selv om det skal sies at det var en del til ok pris også, er det faktisk noen som prøver å selge slike til oppimot 1000! Hallo, det er en festdrakt (st. 5 år), ikke en bunad uansett, hvem bryr seg om det er et dyrt merke? Hi Anonymkode: 1ef4a...9db
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var er godt eksempel. Jeg så på festdrakter også, og selv om det skal sies at det var en del til ok pris også, er det faktisk noen som prøver å selge slike til oppimot 1000! Hallo, det er en festdrakt (st. 5 år), ikke en bunad uansett, hvem bryr seg om det er et dyrt merke? Hi Anonymkode: 1ef4a...9db Hva hvilket merket dressen til en 8 åring bryr meg fint lite også,til neste år er han vokst ut av den uansett. Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har forsøkt å selge to søppelposer med klær for 800,- jeg. Folk vil ha det for 200,- pent brukt både ull og sommertøy, vinterdress og en reima jakke. Jeg gav det bort til er flyktningemottak. Anonymkode: e1a59...70e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Verdien på en gjenstand i et marked er det noen er villig til å betale for den, ikke hva den kostet ny. Jeg tror en del ser seg blinde på hva de selv i sin tid betalte, og glemmer at nå er klærne slitt etter bruk og vask, uten garantier av noe slag, ikke lenger nyeste modell. Dessuten får man knapt sett på dem før man kjøper. Anonymkode: 1ef4a...9db
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har forsøkt å selge to søppelposer med klær for 800,- jeg. Folk vil ha det for 200,- pent brukt både ull og sommertøy, vinterdress og en reima jakke. Jeg gav det bort til er flyktningemottak. Anonymkode: e1a59...70e Med all respekt, det du sier her bekrefter egentlig bare den mistanken jeg fikk i går kveld da jeg kikket gjennom Finn. Disse klespakkene prises altfor høyt, og de fleste får aldri solgt til de prisene. Jeg kommer ikke til å prute, kjøper nytt i stedet. Enklere, tryggere og uventet nok billigere også, ettersom jeg neppe har bruk for alle plaggene i en slik tusenkroners pakke. Ikke fullt så bra for miljøet, dessverre. Hi Anonymkode: 1ef4a...9db
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med all respekt, det du sier her bekrefter egentlig bare den mistanken jeg fikk i går kveld da jeg kikket gjennom Finn. Disse klespakkene prises altfor høyt, og de fleste får aldri solgt til de prisene. Jeg kommer ikke til å prute, kjøper nytt i stedet. Enklere, tryggere og uventet nok billigere også, ettersom jeg neppe har bruk for alle plaggene i en slik tusenkroners pakke. Ikke fullt så bra for miljøet, dessverre. Hi Anonymkode: 1ef4a...9db 800 kr for to søppelposer med klær er ikke mye. Ett eneste plagg koster gjerne flere hundre kroner. Jeg har kjøpt flere slike sekker med klær, og synes jeg har gjort veldig gode kjøp. Plaggene fungerer akkurat like godt selv om et annet barn har brukt det tidligere, og de vokses ut av før de blir slitt. Å kreve flere hundre pr. plagg tror jeg man kan glemme, men en stor klespakke kan godt koste noen hundrelapper. Man sparer uansett tusener. Anonymkode: 33e46...fcd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med all respekt, det du sier her bekrefter egentlig bare den mistanken jeg fikk i går kveld da jeg kikket gjennom Finn. Disse klespakkene prises altfor høyt, og de fleste får aldri solgt til de prisene. Jeg kommer ikke til å prute, kjøper nytt i stedet. Enklere, tryggere og uventet nok billigere også, ettersom jeg neppe har bruk for alle plaggene i en slik tusenkroners pakke. Ikke fullt så bra for miljøet, dessverre. Hi Anonymkode: 1ef4a...9db Nei åpenbart får man ikke solgt og da gir jeg heller bort til noen som trenger det. Som jeg skrev var alt pent brukt uten flekker og hull. Dressen var uten slitasje og reima jakka brukt to ganger. Skjønner at mengden kanskje ikke er interessant men jeg vet at 800 var en rimelig pris bare med tanke på yttertøyet som knapt var brukt. Det jeg legger merke til som selger på Finn er at folk helst vil ha ting gratis. Da jeg solgte vogna som var 20% av nypris og populær (jeg ville bare bli kvitt den og la meg godt under tilsvarende vogner på Finn på det tidspunktet) pruta folk fordi «den var brukt» her hadde jeg et renn av henvendelser og endte med at første som tok kontakt og pruta aksepterte prisen min da hun skjønte at hun ville miste den om hun ikke slo til. Brukt skal aldri koste mer enn 45% av nypris synes jeg. Klær legger jeg meg på 15-20% av nypris. Anonymkode: e1a59...70e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: 800 kr for to søppelposer med klær er ikke mye. Ett eneste plagg koster gjerne flere hundre kroner. Jeg har kjøpt flere slike sekker med klær, og synes jeg har gjort veldig gode kjøp. Plaggene fungerer akkurat like godt selv om et annet barn har brukt det tidligere, og de vokses ut av før de blir slitt. Å kreve flere hundre pr. plagg tror jeg man kan glemme, men en stor klespakke kan godt koste noen hundrelapper. Man sparer uansett tusener. Anonymkode: 33e46...fcd Jeg foretrekker heller å kjøpe enkeltplagg,da slipper jeg å betale 800 kr for masse klær jeg kanskje ikke liker. Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: 800 kr for to søppelposer med klær er ikke mye. Ett eneste plagg koster gjerne flere hundre kroner. Jeg har kjøpt flere slike sekker med klær, og synes jeg har gjort veldig gode kjøp. Plaggene fungerer akkurat like godt selv om et annet barn har brukt det tidligere, og de vokses ut av før de blir slitt. Å kreve flere hundre pr. plagg tror jeg man kan glemme, men en stor klespakke kan godt koste noen hundrelapper. Man sparer uansett tusener. Anonymkode: 33e46...fcd Nei, det er ikke mye per plagg, men som regel er det jo ikke mer enn noen få av plaggene man egentlig er interessert i. Resten må mam da enten forsøke å selge videre eller kvitte seg med andre steder. Det er noe styr. Anonymkode: 0be65...d3f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg foretrekker heller å kjøpe enkeltplagg,da slipper jeg å betale 800 kr for masse klær jeg kanskje ikke liker. Anonymkode: fa537...90f Det kommer jo selvsagt an på hva man er ute etter. Hvis man bare vil ha ett plagg, er det jo dumt å kjøpe en sekk. Når man, som meg, ønsker å kjøpe så mye som mulig brukt, er det perfekt. Anonymkode: 33e46...fcd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo selvsagt an på hva man er ute etter. Hvis man bare vil ha ett plagg, er det jo dumt å kjøpe en sekk. Når man, som meg, ønsker å kjøpe så mye som mulig brukt, er det perfekt. Anonymkode: 33e46...fcd Trenger alltid mye klær men det hjelper ikke når det er bare noen få av klærene i pakken jeg liker Anonymkode: fa537...90f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger alltid mye klær men det hjelper ikke når det er bare noen få av klærene i pakken jeg liker Anonymkode: fa537...90f Men hva liker du og ikke? Hvis man har spesielle preferanser på merke, farge osv så tenker jeg man kjøper i butikk uansett. Hva er det å like/ikke like av barnetøy? Joggebukser fra Lindex med strikk og snøring i livet, i farger grå, blå, sort, grønn osv. Ulltøy, Pierre Robert i samme farger. Bomullsgenser i hvit med striper, stjerner og lignende. Skjønner ikke hva du mener med å ikke like når tøyet er helt nøytralt og innenfor normale farger. 🤔 Anonymkode: e1a59...70e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 Noen tar ublue priser på brukt hm tøy til barn. Gidder ikke betale 500 kr for brukt hm klær, mår du kan få 10 nye sommerkjoler på hm for samme pris. selv selger jeg pakker til Max 300.. uansett førpris og merke. Har en babypakke ute nå med typ 40 plagg til 250 kr. Mer enn det hadde ikke jeg selv vært villig til å betale. Skal jeg ha noe brukt skal det være skikkelig billig.. ellers er d poengløst. Kjøper aldri pakker til 1000 kr! Kanskje 2-3 plagg som er fint og resten blir jo da kast.. da er det ikke billig. Bruker jeg derimot 200-300 kr og får 20 plagg, hvis halvparten ikke er av interesse, har jeg allikevel gjort et kupp. Anonymkode: 24628...68c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #21 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hva liker du og ikke? Hvis man har spesielle preferanser på merke, farge osv så tenker jeg man kjøper i butikk uansett. Hva er det å like/ikke like av barnetøy? Joggebukser fra Lindex med strikk og snøring i livet, i farger grå, blå, sort, grønn osv. Ulltøy, Pierre Robert i samme farger. Bomullsgenser i hvit med striper, stjerner og lignende. Skjønner ikke hva du mener med å ikke like når tøyet er helt nøytralt og innenfor normale farger. 🤔 Anonymkode: e1a59...70e Folk har forskjellig smak. Det du synes er greit og nøytral, kan andre synes er nitrist og kjedelig. Hvor er det røde og gule, for eksempel, ingen artige trykk? Motsatt har jeg unngått noen pakker tidligere fordi jeg har tenkt at det er en grense for hvor mange Hello Kitty-klær jeg vil ha i mitt hus. Selgeren tenker sikkert dette er fine klær som barna liker, og det er greit det, deres smak, men ikke min. Datteren min liker ikke grått og svart, det er lett å unngå når man kjøper nytt. I en pakke må man ta det man får. Ikke bruker vi noe videre ull-undertøy heller, da hun alltid synes det klør. Det er mange ulemper med å kjøpe brukt, og selgerne må veie opp for det ved å sette lav pris, ellers går de jo ikke solgt. Har du mye, del det opp i flere pakker slik at folk ikke trenger å betale for ting de ikke vil ha. Det går ikke an å bare klage over at kundene er kresne. At du ga bort klærne var fint for flytningene som fikk dem, så det var jo også en god løsning i ditt tilfelle. Anonymkode: 1ef4a...9db
Valkyriemamma Skrevet 7. mai 2019 #22 Skrevet 7. mai 2019 Skal eg kjøpe nye bodyer, får eg ca 6 stk til 300,- i butikken. Viss nokon sel ein pakke med mykje klær, kan eg lett gi 800,- for den. Det eg ikkje liker i pakken, legger eg bort eller sel/gir vidare. Så lenge pakken er billigare enn butikken, og eg vil spare både tid og penger, kjøper eg heller brukt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #23 Skrevet 7. mai 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk har forskjellig smak. Det du synes er greit og nøytral, kan andre synes er nitrist og kjedelig. Hvor er det røde og gule, for eksempel, ingen artige trykk? Motsatt har jeg unngått noen pakker tidligere fordi jeg har tenkt at det er en grense for hvor mange Hello Kitty-klær jeg vil ha i mitt hus. Selgeren tenker sikkert dette er fine klær som barna liker, og det er greit det, deres smak, men ikke min. Datteren min liker ikke grått og svart, det er lett å unngå når man kjøper nytt. I en pakke må man ta det man får. Ikke bruker vi noe videre ull-undertøy heller, da hun alltid synes det klør. Det er mange ulemper med å kjøpe brukt, og selgerne må veie opp for det ved å sette lav pris, ellers går de jo ikke solgt. Har du mye, del det opp i flere pakker slik at folk ikke trenger å betale for ting de ikke vil ha. Det går ikke an å bare klage over at kundene er kresne. At du ga bort klærne var fint for flytningene som fikk dem, så det var jo også en god løsning i ditt tilfelle. Anonymkode: 1ef4a...9db Men da kjøper du jo bare ikke den klespakka. 😳 Jeg legger alltid ut bilder av alt så det kommer ikke som en overraskelse hva som er der. Har jeg feks syv like bukser i forskjellige farger tar jeg bilde av de samlet. Jeg skjønner VIRKELIG ikke problemet her. Man kjøper jo ikke ting man ikke vil ha. Jo, det var noe med motiver i pakka også, dinosaurer og biler, nevnte det bare ikke. Det er liksom helt vanlig hverdags basistøy. Jeg har fått solgt store sekker tidligere da, var bare siste gang folk pruta ned til småpenger. Anonymkode: e1a59...70e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #24 Skrevet 7. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette var er godt eksempel. Jeg så på festdrakter også, og selv om det skal sies at det var en del til ok pris også, er det faktisk noen som prøver å selge slike til oppimot 1000! Hallo, det er en festdrakt (st. 5 år), ikke en bunad uansett, hvem bryr seg om det er et dyrt merke? Hi Anonymkode: 1ef4a...9db Hvorfor kan jeg ikke selge en festdrakt til 3000 kr ny pris til 1000 kr? Det er jo helt opp til meg og eventuelle kjøpere om vi velger å kjøpe dyre ting. Men du kan ikke forvente at jeg selger den for 200 kr og jeg kan heller ikke forvente at du ønsker å kjøpe den til min pris. Anonymkode: 01d19...1b5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #25 Skrevet 7. mai 2019 Fant en nå her jeg bor som selger dressjakke,skjorte og dressbukse til 150 kr så det var jo veldig grei pris Ser bare kanskje dumt ut at dressjakken er stripete og det er ikke buksen Anonymkode: fa537...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå