Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor sommer hadde jeg sex med en mann. To dager etterpå fortalte han meg at han hadde fått utslett og kløe på penis. Jeg sa jeg ikke hadde noe plager, men konkluderte det kunne være sopp. Aner ikke om han oppsøkte lege eller om det gikk over av seg selv. Noen måneder etterpå fikk jeg meg kjæreste og etter første gangen vi hadde sex fikk han de samme plagene som han første. Jeg hadde ikke plager da heller. Hadde så sex mange ganger uten at han fikk plager. 

Nå har vi hatt et lengre opphold på sexfronten og når vi hadde sex i helga fikk han på nytt disse plagene. Jeg har seriøst ikke noe plager, men har likevel en følelse av at karene har fått disse plagene av MEG. 

Så kanskje en ide å oppsøke lege og få meg undersøkt selv om jeg ikke har noen plager selv? 

Hva i huleste kan det være om det ikke er sopp? Hvorfor får karene dette og ikke jeg? 

Anonymkode: b5d57...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen anelse om hva dette kan være, men hvorfor i all verden dro du ikke til legen i fjor når du fikk vite at mannen du hadde hatt sex med hadde fått disse utslettene?? Han kan jo ha blitt smittet av noen andre før deg og så kom utslettet etter sex med deg - og så kan du ha blitt smittet av ham og så har du smittet kjæresten...

Ansvar for egen og andres helse.... Det må man ta når man mener man er voksen nok til å ha sex, altså!!

Beklager om du synes jeg er krass, men istedenfor å bestille legetime til deg selv etter at også kjæresten fikk samme symptom første gang så ignorerte det nok en gang. Og nå spør du på et forum om det er lurt å gå til legen???

SELVFØLGELIG må du til legen - du burde vært der i fjor sommer!!!

Det er ikke alle som får symptomer selv, men kan føre smitte videre til andre.

Anonymkode: 5d1ed...13d

Skrevet

Og hvis du hadde vært min kjærest som hadde vært så uansvarlig og utsatt meg for smitterisiko, da hadde jeg blitt mildt sagt fly forbanna! Det er nesten utilgivelig hvis det er noe annet enn sopp!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen anelse om hva dette kan være, men hvorfor i all verden dro du ikke til legen i fjor når du fikk vite at mannen du hadde hatt sex med hadde fått disse utslettene?? Han kan jo ha blitt smittet av noen andre før deg og så kom utslettet etter sex med deg - og så kan du ha blitt smittet av ham og så har du smittet kjæresten...

Ansvar for egen og andres helse.... Det må man ta når man mener man er voksen nok til å ha sex, altså!!

Beklager om du synes jeg er krass, men istedenfor å bestille legetime til deg selv etter at også kjæresten fikk samme symptom første gang så ignorerte det nok en gang. Og nå spør du på et forum om det er lurt å gå til legen???

Dette 👆😂😂😂

Anonymkode: 38ede...ef3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis du hadde vært min kjærest som hadde vært så uansvarlig og utsatt meg for smitterisiko, da hadde jeg blitt mildt sagt fly forbanna! Det er nesten utilgivelig hvis det er noe annet enn sopp!

👍

Anonymkode: 38ede...ef3

Skrevet (endret)

Nei, uff. Skjønner du blir beskymret. Tror det kan være noe om det ikke er sopp. Du burde komme deg til legen. Håper det ordner seg.. 

Egentlig bør man alltid sjekke seg sammen om man får ny partner som standard prosedyre for begges sikkerhet om man har tenkt å droppe kondomen.. Det gjorde jeg da jeg hadde en kjæreste

Endret av Lizzz
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså symptomene hans var jo som på sopp. Og i måres ringte kjæresten min lege og rådførte seg og der fikk han også bare beskjed om å kjøpe canesten utifra forklaring av symptomer. 

Jeg tror dermed ikke det er en kjønnssykdom men sopp. Kan jeg ha sopp uten å ha plager selv? 

Ikke alltid man tenker sykdom, kan være noe uskyldig også. Kanskje er det tilfeldigheter som ekstra renslighet, vi vasker oss både før og etter sex, kanskje er vi bare så renslig at det går utover floraen. 

Jeg SKAL ringe legekontoret mitt i morgen og be om å få komme inn raskt og få ek sjekk. Må bli blodprøve det da siden jeg absolutt ikke har hverken utflod, lukt, kløe eller utslett. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså symptomene hans var jo som på sopp. Og i måres ringte kjæresten min lege og rådførte seg og der fikk han også bare beskjed om å kjøpe canesten utifra forklaring av symptomer. 

Jeg tror dermed ikke det er en kjønnssykdom men sopp. Kan jeg ha sopp uten å ha plager selv? 

Ikke alltid man tenker sykdom, kan være noe uskyldig også. Kanskje er det tilfeldigheter som ekstra renslighet, vi vasker oss både før og etter sex, kanskje er vi bare så renslig at det går utover floraen. 

Jeg SKAL ringe legekontoret mitt i morgen og be om å få komme inn raskt og få ek sjekk. Må bli blodprøve det da siden jeg absolutt ikke har hverken utflod, lukt, kløe eller utslett. 

Kan det kanskje være glidekremen? 

Skrevet

Be legen om å sjekke for mykoplasma i tillegg til alle de "vanlige" kjønnssykdommene. Du har garantert noe grums! 

Anonymkode: b0a7a...dee

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man tar likevel ingen sjanser når det kommer til eventuelle kjønnssykdommer, for det kan få alvorlige følger for andre - og det er ditt ansvar å sørge for å ha trygg sex, sjekke deg for seksuelt overførbare sykdommer etter usikker seg og før du nok en gang har usikker sex med enda en ny partner.

Det er det eneste forsvarlige å gjøre!

Ikke for å skremme deg - men gonore kan ofte være symptomfri hos kvinner og gir oftere symptom hos menn... og symptomene kan komme to dager etter smitte... Klamydia kan også være symptomfri hos noen. Få også sjekket for mycoplasma som hun over nevner.

Håper det ikke er noe annet enn sopp. Er det ikke det så ta dette som en ordentlig oppvekker og begynn å ta ansvar for egen og andres helse!!! Om du driter i egen helse så har du ikke rett i å være så tankeløs med andres helse!

Skrevet

Gratulerer, du sprer gonoré! 

Anonymkode: b1fd2...2c9

Skrevet

Syns dere er vel aggressive her nå, dere VET ikke om jeg har gonore eller annet. Googlet det og syns ikke det ser riktig ut. Ja det er viktig å sjekke seg, men har jo koblet det til det vi har ment er sopp. Nå har jeg bestemt at jeg skal sjekke meg i morgen, vil såklart ta det på alvor nå når vi tenker at det KAN være noe annet enn vi har trodd. Lover å oppdatere med det som blir funnet ut av lege. Må mulig vente en liten uke på prøvesvar da. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns dere er vel aggressive her nå, dere VET ikke om jeg har gonore eller annet. Googlet det og syns ikke det ser riktig ut. Ja det er viktig å sjekke seg, men har jo koblet det til det vi har ment er sopp. Nå har jeg bestemt at jeg skal sjekke meg i morgen, vil såklart ta det på alvor nå når vi tenker at det KAN være noe annet enn vi har trodd. Lover å oppdatere med det som blir funnet ut av lege. Må mulig vente en liten uke på prøvesvar da. 

Vi er ikke aggressive, vi er realistiske.

Når man har ubeskyttet sex med en ny partner og en av dere får symptomer i ettertid, da oppsøker man lege selv, uansett om man har symptomer eller ikke. Alle bør i dag vite såpass at ikke alle seksuelt overførbare infeksjoner gir symptomer, og ikke alle får symptomer. Uansett så sjekker man seg. Og i hvert fall så tar man en sjekk før man da har ubeskyttet sex med enda en ny partner.

Det kan selvfølgelig være sopp, men det er sjeldnere at menn får symptomer av sopp enn kvinner, så at du skal ha sopp helt uten symptomer og så tilfeldigvis møtt to menn som får symptomer to dager etter sex, det høres ikke helt sannsynlig ut det heller.

Igjen, håper selvfølgelig at det ikke er noe galt, og veldig bra at du nå tar det på alvor. Husk å ikke ha sex før dere vet. Hvis det "bare" er sopp bør begge behandles for det før dere har sex igjen også, for ellers kan den ene bli resmittet av den andre gang etter gang. Jeg var i et langvarig forhold med en en gang, fikk stadig sopp etter sex med ham. Jeg behandlet meg, leger sa den gangen at menn ikke trenger å behandles hvis de er symptomfrie. Til slutt var jeg luta lei og insisterte på at han måtte behandle seg, at jeg nektet å ha sex før også han hadde behandlet seg mot sopp. Legen hans (måtte få det av lege da) sa at jeg var hysterisk, kjæresten insisterte (og var nok redd min sexnekt ;) ), behandlet seg... og jeg fikk aldri mer sopp de årene vi var sammen. Så viktig at begge behandler seg selv om det bare er sopp, for i så fall har kjæresten din nå fått det to ganger av deg.

Skrevet

Nå synes jeg dere er urettferdige ovenfor HI. Mannen og jeg har vært sammen i snart 10 år. Jeg sjekket meg grundig hos lege før vi ble sammen og han var jomfru. Nå de siste årene når det har vært lenge mellom sex blir han sår slik du beskriver det etter samleie. Har vi det oftere skjer ikke dette. Er ikke urenslighet eller noe annet slikt. Det er rett og slett huden hans som reagerer på en annen pH-verdi. Det går over etter en ukes tid (uten soppkrem). Det er ikke gonoré slik enkelte her har fått det for seg, men du bør uansett bruke konsom frem til både du og partneren din har sjekket dere for kjønnssykdommer uansett. P-piller/stav er ikke 100% sikkert.

Anonymkode: ea0a7...7ae

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå synes jeg dere er urettferdige ovenfor HI. Mannen og jeg har vært sammen i snart 10 år. Jeg sjekket meg grundig hos lege før vi ble sammen og han var jomfru. Nå de siste årene når det har vært lenge mellom sex blir han sår slik du beskriver det etter samleie. Har vi det oftere skjer ikke dette. Er ikke urenslighet eller noe annet slikt. Det er rett og slett huden hans som reagerer på en annen pH-verdi. Det går over etter en ukes tid (uten soppkrem). Det er ikke gonoré slik enkelte her har fått det for seg, men du bør uansett bruke konsom frem til både du og partneren din har sjekket dere for kjønnssykdommer uansett. P-piller/stav er ikke 100% sikkert.

Ser du ikke forskjellen på et 10 år langt forhold og det å oppleve utslett og kløe etter sex med nye partnere - flere ganger?

Skrevet

OPPDATERING 

Da har jeg fått svar på prøvene jeg tok hos lege tirsdag. Ble testet for klamydia, gonore, mykoplasma, sopp og andre bakterier. De tre første via urin og sopp og bakterie ved pensling nedentil. 

JEG BLE FRIKJENT 

Jeg har absolutt ingenting. De har ikke fått noe av meg. 

Hilsen Trådstarter. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

OPPDATERING 

Da har jeg fått svar på prøvene jeg tok hos lege tirsdag. Ble testet for klamydia, gonore, mykoplasma, sopp og andre bakterier. De tre første via urin og sopp og bakterie ved pensling nedentil. 

JEG BLE FRIKJENT 

Jeg har absolutt ingenting. De har ikke fått noe av meg. 

Hilsen Trådstarter. 

Bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...