Gå til innhold

Dere med flere enn tre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan turte dere? Min nummer 3 er 11 mnd og jeg gir vekk alt hun har vokst i fra. Dette er siste. Men det er vanskelig for hadde jeg kunnet hadde jeg gjerne tatt imot nr 4. Økonomi, husstørrelse, ikke foreldre i nærheten osv gjør at jeg ikke tør ta den risikoen. Fikk barn som student med de to første og har ikke skutt karriere. Er 34 år nå, ikke fast jobb (lektor i vgs). Hadde alt øvrig vært på stell så hadde jeg sikkert vurdert flere barn. Fem for min del. Men det er å ytre forhold som hindrer. Min mann har reisejobb. De skal følges opp, ha sertifikat osv. 

Noen synes å være skutt lei småunger og babytid osv. Jeg elsker det. Men kan ikke risikere å sette flere barn til, man må vite man 100% sikkert kan gi dem alt de trenger alle mann :-) 

Anonymkode: 6aac3...5c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan turte dere? Min nummer 3 er 11 mnd og jeg gir vekk alt hun har vokst i fra. Dette er siste. Men det er vanskelig for hadde jeg kunnet hadde jeg gjerne tatt imot nr 4. Økonomi, husstørrelse, ikke foreldre i nærheten osv gjør at jeg ikke tør ta den risikoen. Fikk barn som student med de to første og har ikke skutt karriere. Er 34 år nå, ikke fast jobb (lektor i vgs). Hadde alt øvrig vært på stell så hadde jeg sikkert vurdert flere barn. Fem for min del. Men det er å ytre forhold som hindrer. Min mann har reisejobb. De skal følges opp, ha sertifikat osv. 

Noen synes å være skutt lei småunger og babytid osv. Jeg elsker det. Men kan ikke risikere å sette flere barn til, man må vite man 100% sikkert kan gi dem alt de trenger alle mann 🙂

Skjønte ikke dette helt? 

Anonymkode: 92081...d2f

Skrevet

Vi hadde alltid ønsket/planlagt fire og vi er heldige som fikk det. Det er jo en helhetsvurdering som bare dere selv kan ta. 

Skrevet

Hvordan dere løser det i praksis, med økonomi, arbeid, plass osv! 

Haha. Sorry. Kunne jo bare skrevet det og ikke det der syke surret.

🙏🏻

Hi (som vurderer å tørre tross for liten bolig til fire og ikke sikker arbeidsplass men som tenker at det ikke er gode omsorgsomgivelset å sette et barn til til verden i og at jeg dermed ikke kan gjøre det).

Hadde jeg vært rikere. Så ja. Kan ikke vente 5 år, da er jeg for gammal, tidlig overgangsalder i vår familie så måtte vært innen utgangen av 2020 eller aldri. Så blir med overnevnte faktorer aldri :- / 

Hi

Skrevet

Vi har fem barn. Mannen har fast lederstilling, jeg har ikke fast stilling (men er forsker, så faste stillinger vokser ikke på trær. Har en god grunnutdanning fra før jeg tok doktorgraden, så å få jobb vil aldri bli vanskelig).

Hvordan vi turte? Jeg har aldri sett på det som skummelt. Vi har stødige liv og masse kjærlighet å gi. Det er tøft innimellom, men også svært givende. Barna er selvstendige og flinke til å hjelpe hverandre. Vi har ikke familie rundt oss, men har et godt samhold og mye støtte i hverandre. 

Anonymkode: cff00...224

Skrevet

Vet ikke helt hva du spør om, men enten føler man at kapasiteten er der, eller ikke. 

Om du ikke føler du har plass, økonomi, tid osv så du ikke kan, da er jo det ditt valg 

Jeg har fire og det går fint for vår del. De er nå 10, 12, 15 og 18 år gamle. 

Vi har heller ikke besteforeldre som kan bidra, og mannen har veldig sesongbetont arbeid så han er nesten ikke hjemme fire måneder i året, men har helt vanlige arbeidstider og ganske fleksible dager ellers. 

Vi har stort hus, men er ikke rike. Vi er ganske flinke til å spare og leve nøkternt da. Mangler ingenting. 

Anonymkode: c26c8...8a2

Skrevet

Jeg har en litt sånn "det ordner seg nok"-holdning til det meste, så jeg har bare rolig tatt det som en selvfølge at det skal gå seg til, og det har det jo også. Jeg er forøvrig også lektor i VGS, men da jeg fikk nummer fire var jeg verken lektor (vsr adjunkt) eller hadde jobb. Begge deler kom etter hvert. Nå er minsten snart 10 år, tiden flyr! Ting ordner seg nok for deg også skal du se, så kjør på!

Anonymkode: 197e4...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...