Gå til innhold

Nå er jeg så lei av kulden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og snø i mai!!! DET er mange år siden det. Flere som har sett snøen lave i dag?. Nå teller jeg virkelig ned til sommeren 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kulde? Vært kulde i to til tre dager her i Oslo. Har det ikke? 😅 Uansett, ikke noe å "syte" om.

Anonymkode: 093ab...f57

Skrevet

Du husker ikke så langt tilbake? Det var godt med snø mange steder i mai 2017. Det er ikke lenge siden og i april var det varmt. Vi har hatt under en uke kaldt vær denne våren. Det er helt normalt med ksldt væf på denne tiden. Det var bare april som var uvanlig varm.

Anonymkode: 97bd2...ce9

Skrevet

Det har vært kaldt i en uke, etter tidenes fineste april.. Skjønner godt at du er lei.. 

Anonymkode: a6308...21a

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du husker ikke så langt tilbake? Det var godt med snø mange steder i mai 2017. Det er ikke lenge siden og i april var det varmt. Vi har hatt under en uke kaldt vær denne våren. Det er helt normalt med ksldt væf på denne tiden. Det var bare april som var uvanlig varm.

Anonymkode: 97bd2...ce9

Når jeg tenkte på snø så mente jeg at det er lenge siden det har vært snø her vi bor i Mai 

Skrevet

Ja, jeg er også ganske lei av snø nå. Her er snøen heldigvis smeltet i hagen nå, enn så lenge. Det var hvitt i dag tidlig. Er så lei av å pakke på seg mye klær for å se på fotball eller en ridetime.
Jeg lengter etter vårfølelsen igjen nå, er lei av vinter.

Anonymkode: 0fd93...158

Skrevet

Nei og nei! Det har vært kaldt en hel uke, og det har ikke snødd i mai på mange år... 

Unnskyld meg, men du er kanskje ikke klar over at vi bor i Norge? Og minnet ditt er tydeligvis svært kort, eller? 

Ikke kan du de gamle ordtakene heller? Mai kulde gjør bondens lader fulle, heter det. Jorden har godt av å få litt fuktighet, ser du, siden gress og planter nettopp trenger vann for å vokse. 

Anonymkode: 3ce60...b40

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei og nei! Det har vært kaldt en hel uke, og det har ikke snødd i mai på mange år... 

Unnskyld meg, men du er kanskje ikke klar over at vi bor i Norge? Og minnet ditt er tydeligvis svært kort, eller? 

Ikke kan du de gamle ordtakene heller? Mai kulde gjør bondens lader fulle, heter det. Jorden har godt av å få litt fuktighet, ser du, siden gress og planter nettopp trenger vann for å vokse. 

Anonymkode: 3ce60...b40

Har ingen ting imot regn. Her har det blåst sidelengs og snødd. Det har jeg ikke så lyst på i Mai. Når det gjelder bøndene så håper jeg selvsagt at de får gode avlinger (nok regn) og at det ikke er fare for skogbrann . 

Skrevet (endret)

Etter den varme og knusktørre April så trengs det mer nedbør for å minke skogbrannfaren. Var ute på på joggetur i skogen i går, og selv med regnet/sluddet som har vært på østlandet siste uka var det fortsatt ganske så tørt. 

Ellers enig i at været kan godt skru opp et par grader altså!

Endret av frk Nilsen
Skrevet
55 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Og snø i mai!!! DET er mange år siden det. Flere som har sett snøen lave i dag?. Nå teller jeg virkelig ned til sommeren 

OMG😂 Dette begynner å bli patetisk!

Anonymkode: 1e3c1...ff0

Skrevet
1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Etter den varme og knusktørre April så trengs det mer nedbør for å minke skogbrannfaren. Var ute på på joggetur i skogen i går, og selv med regnet/sluddet som har vært på østlandet siste uka var det fortsatt ganske så tørt. 

Ellers enig i at været kan godt skru opp et par grader altså!

Som skrevet så har jeg ingenting imot regn. Det trengs som du skriver😊. Det er den bitende kalde vinden og snøen jeg ikke liker. Jeg håper vi slipper en like tørr sommer som i fjor både for bønder og naturen. 

Skrevet

Vi hadde jo full sommer i april, så da tåler jeg litt kulde nå. 

I går fyrte vi i peisen og hadde innedag med spill og kos. Det er deilig det også. 

Skrevet

Tja, det pleier å komme en periode i mai hvert år. Selv i fjor, på Østlandet, hvor det var så fantastisk varmt i mange måneder var det en uke med ganske så kaldt vær i mai.

Det jeg derimot er litt lei er min egen evne til å forstå dette 😂 Tok på meg sommersko og skinnjakke da jeg dro på jobb i dag, for jeg huska tydeligvis ikke hvor kaldt det faktisk blir. I morgen blir det bobledress ass, gidder ikke fryse igjen 😅

Anonymkode: 7e0d1...c33

Skrevet

I 2017 var det snøkaos 11. mai på Østlandet. I 2008 snødde det 17. mai. 

Det er mindre normalt at det er 20-25 grader i april enn at det er 4-5 grader i mai. 

Anonymkode: 37446...7a2

Skrevet

Enig med deg. Er så utrolig lei snø! Og her har det kommet masse (Østlandet). Det var jo så fint og bart, begynte å bli grønt. Nå er alt hvitt. Igjen😫

Anonymkode: 3b54c...32e

Skrevet

Jeg begynte såvidt på samme tanken i morges... og så fant jeg ut at jeg ikke gidder å ha den negative holdningen, så jeg snudde tankene mine helt rundt og tenkte at snøen og kulden var perfekt for å få bruke yndlingsullgenseren min enda en gang og også til å ta på meg den deilige dunjakka jeg fikk i fjor. Da jeg gikk ut i snøværet etterpå syntes jeg det var deilig :)

Anonymkode: 94c01...ad9

Skrevet

Det snør tettere enn på julekortene, og jeg har vært frossen hele dagen. Greit at det hverken er uvanlig eller ekstremt, men jævlig er det.

Skrevet

Hvorfor bruke tid og krefter på å irritere seg over ting en ikke kan gjøre noe med?

Skrevet
8 timer siden, Mrs. Kaizer skrev:

Hvorfor bruke tid og krefter på å irritere seg over ting en ikke kan gjøre noe med?

hvis livet hadde vært så enkelt du. Bare bestemme seg for å overstyre hva man føler og tenker. Jeg er så værsyk at det er helt tragisk. HATER  vinter og kulde,- er født på feil breddegrad,- uten tvil. Her har vi hatt snø siden starten av desember. Varmen i april var fjerde gang siden februar at vi fikk en smak av vår og varme,- for deretter bli møtt av snølagte gressplener...Skulle ønske jeg bare kunne la være bry meg om været. Skulle ønske jeg bare kunne bestemme meg for å tenke positivt, og ikke tenke på om sola skinner eller m det snør vannrett.. Og tro meg, jeg har prøvd. Men igjen, om man kan styre hva man tenker og føler så hadde vi ALLE valgt å ta været som det kommer, sett positivt på alt man måtte møte av motstand/problem (Små og store) her i livet og vært blid og fornøyd hele tiden.

Sammenlikner dette med å være værsyk, med å ha høydeskrekk. Det er en følelse som oppstår når man blir møtt med disse utfordringene,- man reagerer med redsel på høyder, man reagerer med sorg og/eller sinne på været (eller rett og slett redsel ved vind, jeg i hvert fall). Begge deler er urasjonelt og uten grunn, men likevel helt UMULIG å gjøre noe med ved bare "tenke positivt".... Og man kan jo si at høydeskrekk bunner i en rasjonell grunn mtp den fare det faktisk er i å falle ned langt,- men om man tenker slik så dør jo faktisk kanskje flere folk  av dårlig vær, om det er for varmt, for kaldt, for vått eller for mye vind, enn av fall fra store høyder....

Men for all del, hvis du har koden for å skru av værsyke,- (og gjerne høydeskrekk) så kom med det. Eksponering for elementene har IKKE hjulpet. Har vært i klatreparker flere gang (resten av familien elsker det,- og jeg skulle ønske jeg kunne være sammen med de om dette) og ender opp med å gråte og være livredd gang på gang.... Jeg har vært ute og jogget i nesten all slags vær, i håp om å "Oppdage" at været ikke spiller noe rolle...Men eksponering fungerer ikke som "motgift"....

Anonymkode: ca38c...7a5

Skrevet
9 timer siden, sug lut skrev:

Det snør tettere enn på julekortene, og jeg har vært frossen hele dagen. Greit at det hverken er uvanlig eller ekstremt, men jævlig er det.

Helt enig😊

Skrevet

Jeg også! Vil ha sommer - NÅ!!

Og alle vet jo at det er helt normalt for mai måned. Men det må da være lov å være dritt lei av kulden allikevel? 

Anonymkode: a175a...e3a

Skrevet

Hvert år når påsken er ferdig så innstiller jeg meg på deilig vårværmodus. Ønsker meg såklart minst 10 grader og sol. April i år var såå deilig start med sommertemp. Å få snø og nesten minus i mai ER et tilbakesteg vi ikke VIL ha, så jeg er enig, liker det ikke for VIL ha det deilig 🤣😜

Anonymkode: 4b927...217

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvis livet hadde vært så enkelt du. Bare bestemme seg for å overstyre hva man føler og tenker. Jeg er så værsyk at det er helt tragisk. HATER  vinter og kulde,- er født på feil breddegrad,- uten tvil. Her har vi hatt snø siden starten av desember. Varmen i april var fjerde gang siden februar at vi fikk en smak av vår og varme,- for deretter bli møtt av snølagte gressplener...Skulle ønske jeg bare kunne la være bry meg om været. Skulle ønske jeg bare kunne bestemme meg for å tenke positivt, og ikke tenke på om sola skinner eller m det snør vannrett.. Og tro meg, jeg har prøvd. Men igjen, om man kan styre hva man tenker og føler så hadde vi ALLE valgt å ta været som det kommer, sett positivt på alt man måtte møte av motstand/problem (Små og store) her i livet og vært blid og fornøyd hele tiden.

Sammenlikner dette med å være værsyk, med å ha høydeskrekk. Det er en følelse som oppstår når man blir møtt med disse utfordringene,- man reagerer med redsel på høyder, man reagerer med sorg og/eller sinne på været (eller rett og slett redsel ved vind, jeg i hvert fall). Begge deler er urasjonelt og uten grunn, men likevel helt UMULIG å gjøre noe med ved bare "tenke positivt".... Og man kan jo si at høydeskrekk bunner i en rasjonell grunn mtp den fare det faktisk er i å falle ned langt,- men om man tenker slik så dør jo faktisk kanskje flere folk  av dårlig vær, om det er for varmt, for kaldt, for vått eller for mye vind, enn av fall fra store høyder....

Men for all del, hvis du har koden for å skru av værsyke,- (og gjerne høydeskrekk) så kom med det. Eksponering for elementene har IKKE hjulpet. Har vært i klatreparker flere gang (resten av familien elsker det,- og jeg skulle ønske jeg kunne være sammen med de om dette) og ender opp med å gråte og være livredd gang på gang.... Jeg har vært ute og jogget i nesten all slags vær, i håp om å "Oppdage" at været ikke spiller noe rolle...Men eksponering fungerer ikke som "motgift"....

Anonymkode: ca38c...7a5

Du trenger hjelp...

Skrevet

4BCD982A-879C-4542-B099-1FCCAC95E671.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...