Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Vi skal få kattunge nå i sommer. Passer fint siden vi ikke skal reise bort i år, men jeg er livredd for at den skal stikke av! Vinduer og dører står jo åpne på den tiden av året og med barn er det ikke alltid de lukkes selvom det gis beskjed om det. Har vurdert å kjøpe plater på Biltema som jeg skal sette foran verandadøren og fortelle barnet at døren til gangen alltid må lukkes før utgangsdøren åpnes. Er det noe mer jeg bør gjøre for å sikre? Vinduene kommer den seg ikke opp til av de vi bruker å ha åpne. Skal også ha bånd på den når vi er ute på verandaen og i hagen Anonymkode: 78dd9...8ff
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Ha telefonnummer på båndet. De færreste gidder å ta med seg en katt for å få sjekket chip, men elefonnummer fungerer. Kattunger som ikke er vant til å være ute pleier ikke hoppe ut av vinduet, men dørene bør være igjen hvis dere ikke vet akkurat hvor katten er. Anonymkode: cac8f...a26
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Begynn å lære opp barna til å lukke dørene allerede nå, så sitter det forhåpentligvis mer inne når katten endelig kommer i hus. Husk også å lære de å lukke dolokket så ikke kattungen hopper oppi og drukner. Om dere har et egnet rom hvor dere kan sette inn dokasse og mat,samt seng til pus er det slettes ikke så dumt å venne den til å være innestengt der innimellom. Veldig kjekt å ha pus på et trygt sted når huset fylles av besøk og det rennes inn og ut i ett sett. Vær obs på at om du lærer pus å være ute i bånd så vil den mase på å få komme ut "hele tiden", samt benytte enhver annledning til å søke mot døren. Om du holder den som innekatt til den er rundt 6 mnder (som er anbefalt) så slipper du dette problemet i sommer. Lykke til, katt er kult. Anonymkode: 09687...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå