Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Jeg har to barn i småskolealder. De har noen nære venner som stadig er på besøk hos oss, naturlig nok. Problemet mitt er at jeg rett og slett ikke kan fordra å ha andres barn hos meg! Ja jeg skjønner det er sært, men jeg blir rett og slett ukomfortabel og sliten av det. Det er mye bråk og herjing, og så er skal de ha mat, og det virker som disse barna er verdens mest kresne skapninger. Jeg vet ikke helt, jeg føler på en måte at jeg har nok med mine egne barn. Og så er det nok noe med at når jeg er hjemme vil jeg helst være i fred (med familien).Er det flere her som synes det er slitsomt med barn på besøk, eller er jeg den eneste? Virker nemlig som det er piece of kake for de andre mødrene jeg kjenner... Anonymkode: 833f3...b6b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Nei, du er ikke den eneste. Men, det er sunt for barna, godt med sosialt samspill og det er gode minner for barna når de vokser opp. Samme som at det drit bøttekjedelig å sitte i sandkassen med en 2-åring, men man holder ut. Plutselig er de store og så savner man det😅 Anonymkode: 8cd9c...053
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Det kan være litt slitsomt, men stort sett veldig hyggelig og jeg er glad for at barna har venner. Noen barn glir fint inn og jeg blir ikke sliten av å ha dem på besøk i det hele tatt, mens andre besøk krever en del av oss voksne. Ang kresenhet så bryr jeg meg ikke om det, de får spise det de liker og evt ta en brødskive, det går helt fint. Synes alderen 4-8 år kan være litt slitsomt med besøk, etter det blir de mer selvstendige og holder på med en aktivitet lenge av gangen, kan finne på ting og bli enige selv, rydde etter seg selv, forstår vanlige husregler osv. Anonymkode: 5cf83...f61
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Enig. Barn er generelt plagsomme 🤣 Anonymkode: 99ab1...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Jeg er som deg, men jeg biter det i meg. Blir lettere etterhvert som barna blir eldre heldigvis. Anonymkode: fafa6...6f4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Av noen synes jeg det er slitsomt, spesielt har jeg merket enebarn... De krever mye mer av de voksne. At vi skal være med i leken, mer uselvstendige, griner lettere mm. Jeg skal ikke generalisere alle enebarn, men de tre som er venner med barna hos oss er slik. Og da blir jeg sliten etterpå. Anonymkode: f489a...b88
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Syns det er slitsomt jeg og. Hvertfall i den perioden hvor de må ha "tilsyn" og ikke bare ordner seg selv. Nå er mine eldste 11 og 15 og styrer det selv, men jeg har en supersosial sønn på snart 6 som vil ha besøk HELE tiden og det spiser meg opp! Anonymkode: 0b0ae...3a2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Syntes det var slitsomt da de var små. Nå er yngste 5 år og stort sett holder de på for seg selv. Så nei, jeg synes ikke det er så slitsomt (men vi har stort hus og jeg trenger ikke være oppi ungene). Anonymkode: 71128...0b2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Synes også at det er slitsomt når minste har besøk. Noen er svært uselvstendige og krever mye av meg, og det er ikke derfor vi har unger her. Likevel inviterer vi ganske mye og jeg synes det blir bedre og bedre. Gi barna vanlig mat, liker de det ikke så får de ta en skive brød. La de leke alene så lenge de ikke krangler. Gjerne ute. Anonymkode: e2169...8d1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 Jeg syntes det var slitsomt da barna var mindre. Nå går yngste i 3. klasse og det er bare hyggelig å ha besøk (vi har besøk mer eller mindre hver dag). men det er fremdeles unntak, er et par unger jeg helst ikke vil ha besøk av, når de er ni år forventer jeg at de ordner opp selv og ikke henger på oss voksne. Blir utslitt av sånne som forventer oppvartning og oppmerksomhet hele tiden.. Anonymkode: 985bf...c5f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 Tja, litt slitsomt, men mest utrolig koselig. Vi har alltid hatt masevis av besøk av våre tre barns venner. Ofte måtte vi omtrent ha langbord når vi spiste middag. Visste aldri hvor mange det ble som skulle spise her. Har stort hs og stor hage da, så vi har ikke manglet plass, og har også vært litt strenge på at det må ryddes før gjestene går hjem. Har hatt masse gøy og lek, og har blitt godt kjent med barnas venner. Nå når de to eldste har flyttet ut, føler jeg fortsatt at mange av vennene deres er veldig nære, og jeg har blitt glad i dem også. Anonymkode: 5d95c...4a7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 Neida, du er ikke rar. Ofte er det ganske slitsomt å ha barnehagebarn på besøk for de krever at du holder øye med de og følger de opp. Men det er verdt det, for du blir kjent med barnas venner og ikke minst foreldrene deres. Etterhvert styrer de mer og mer selv dette med vennebesøk, og det blir mer og mer koselig å ha de på besøk også. Jeg har fire barn, nå fra 10 til 18 år gamle, og jeg må si det blir mer og mer stas å ha de på besøk. Det å ha en ekstra tenåring eller to ved middagsbordet, få snakke og bli kjent er både koselig og givende. Nå er det ingenting jeg synes er koseligere enn at det er 4-5-6 ekstra tenåringer i kjellerstua, som ler, hører på musikk, ser film og skravler. Det at jeg faktisk kjenner mange av dem er så koselig. Særlig eldste drar også en del ukjente i hus, som han har møtt på vgs og gjennom venner er så koselig. De hadde ikke kommet hit om de ikke alltid hadde følt seg velkommen her. Så det er verdt det, virkelig. Anonymkode: 54248...b9a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #13 Skrevet 6. mai 2019 Det var litt slitsomt fram til de ble rundt 8 år, og det er stor forskjell på barna. Noen er bare søte, rolige og høflige og rett og slett behagelige små gjester, andre har vært masete, sutrete, ikke hørt etter og bråkt mye. De sistnevnte har jeg ikke likt å ha her da de var små, men nå er de jo ikke slik lenger. Min yngste er snart 10 år og nå er det bare kjekt at de har besøk, uansett. Anonymkode: aca71...7c2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 Besøk nesten daglig. Synes det er koselig og slitsomt på en gang. Biter det i meg for min datters skyld. Anonymkode: 2c320...247
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to barn i småskolealder. De har noen nære venner som stadig er på besøk hos oss, naturlig nok. Problemet mitt er at jeg rett og slett ikke kan fordra å ha andres barn hos meg! Ja jeg skjønner det er sært, men jeg blir rett og slett ukomfortabel og sliten av det. Det er mye bråk og herjing, og så er skal de ha mat, og det virker som disse barna er verdens mest kresne skapninger. Jeg vet ikke helt, jeg føler på en måte at jeg har nok med mine egne barn. Og så er det nok noe med at når jeg er hjemme vil jeg helst være i fred (med familien).Er det flere her som synes det er slitsomt med barn på besøk, eller er jeg den eneste? Virker nemlig som det er piece of kake for de andre mødrene jeg kjenner... Anonymkode: 833f3...b6b Er de ofte hos dere da? Anonymkode: bc5b5...894
Himmel og hav Skrevet 6. mai 2019 #16 Skrevet 6. mai 2019 Selvfølgelig er det litt slitsomt, men det er jo en del av pakka når man velger å få barn. Mine er store og har mer eller mindre flytta ut, og jeg savner en gang full av ukjente sko, latter og prat. Trengsel rundt kjøkkenbordet og tida da fem liter vaffelrøre ikke var nok. Belønningen for å holde ut når de er snørrvalper er at du blir kjent med mange flotte barn som vokser og blir fine, unge voksne. Jeg blir så glad når noen av dem kommer løpende for å si hei når jeg er i byen eller sender meg venneforespørsler, meldinger og snapper eller lurer på om de kan få oppskriften min på kanelsnurrer. Det er dessuten en kjempebelønning for innsatsen din når de velger kjellerstua hos deg istedenfor å reke gatelangs som tenåringer. Da kan jeg love deg at det er verd det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du er ikke den eneste. Men, det er sunt for barna, godt med sosialt samspill og det er gode minner for barna når de vokser opp. Samme som at det drit bøttekjedelig å sitte i sandkassen med en 2-åring, men man holder ut. Plutselig er de store og så savner man det😅 Anonymkode: 8cd9c...053 Kjedelig? Synes det er kjempekoselig. Setter pris på alt vi gjør sammen. Anonymkode: 8665c...7d0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 Jeg synes det er masse moro. Av alle barn, er jeg faktisk verst. Jeg tenker ut hva vi kan gjøre sammen og så tar jeg en og en venn av barnas venner fra SFO. Det skjer når jeg har fri fra nattvakt. Jeg elsker å ha barna på besøk, ordne dem mat, de leker PS om det regner eller vi går tur i skogen om det er fint. Alle mine barns venner vet når jeg har vakt. Anonymkode: 9831c...f9b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 I feel you! Har en femåring på besøk nå, som ikke eier oppdragelse. Søt gutt egentlig, men er ikke blitt plukket av "liker ikke" til matbordet, kan ikke bruke kniv og gaffel, griser mat ned på gulvet og roter noe avsindig. Jeg er sliten. Teller minuttene til han blir hentet.. Anonymkode: 05092...f25
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #20 Skrevet 6. mai 2019 Jeg synes det er gøy at ungene har besøk, største frykten min er at ungene skal være mye ensomme. Vi bor i et felt, men ikke så mange på deres alder, så har venner her i hvert fall 3-4 dager i uka, stort sett overnatting hver helg. Fikk nok et veldig behov for at ungene skulle skape nettverk etter en periode med ene barnet som fikk autismediagnose og vi ble forespeilet at det kanskje aldri ble helt «normalt» for dette barnet. Men har vokst veldig siste årene og diagnosen er tatt bort igjen. Nå er jeg bare så glad for at de begge har gode venner jeg kjenner godt og at vi også kjenner foreldrene til vennene deres. Når de blir ungdom så er dette veldig mye verdt. Anonymkode: 39f10...7e1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #21 Skrevet 6. mai 2019 Jeg liker ikke å ha besøk. Mer bråk, mer rot og lort. Løsningen? Sørge for å ikke ha tid, masse fritidsaktiviteter, reiser mye i helgene og grunnet jobb blir det lange dager på SFO (de får venner der og). Anonymkode: 8d4a3...af6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #22 Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker ikke å ha besøk. Mer bråk, mer rot og lort. Løsningen? Sørge for å ikke ha tid, masse fritidsaktiviteter, reiser mye i helgene og grunnet jobb blir det lange dager på SFO (de får venner der og). Anonymkode: 8d4a3...af6 Lort?!?!?!?!? Anonymkode: 8665c...7d0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #23 Skrevet 6. mai 2019 Koselig med besøk, med unntak av ei veslevoksen frøken som jeg får mark av! Anonymkode: cf0b9...e03
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #24 Skrevet 6. mai 2019 Syns det et deilig jeg. Når mine barn har besøk så maser de aldri på meg 😂 gratis barnevakt 😂😂 Eneste er at de av og til vil ha litt mat og det er jo greit. De leker enten på rommene sine eller ute, Virkelig ikke noe problem. Anonymkode: c8d3d...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå