Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 For å ikke gå inn på detaljer, så forklarer jeg bare kort. Har vært inne på dps for konsultasjon og fikk beskjed at jeg skulle få brev i posten om time. Fikk også beskjed at jeg får bare 5-8 timer hos dem og that’t it. Hva er det for noe? blir jeg frisk i løpet av de 5-8 timene? jeg skjønner ikke. Anonymkode: 83518...e8d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Hmm.. kan det være de tenker du har et «tidsavgrenset» problem? aner ikke jeg altså. Jeg går til samtaleterapi på DPS selv, men har ikke fått et slikt svar som deg. Fikk bare vite at jeg fikk innvilget «hjelp», og ingen grense.. Anonymkode: c2e19...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hmm.. kan det være de tenker du har et «tidsavgrenset» problem? aner ikke jeg altså. Jeg går til samtaleterapi på DPS selv, men har ikke fått et slikt svar som deg. Fikk bare vite at jeg fikk innvilget «hjelp», og ingen grense.. Anonymkode: c2e19...bfe Hm..jeg fikk beskjed at de har visstnok forandret reglene på dps, nå er det vel slik at de som kommer inn ikke skal gå dit i flere mnd eller år. Anonymkode: 83518...e8d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Har jeg ikke hørt om. Jeg er der på 2.året nå, er fast en gang i uken, og nå er det snakk om å prøve å gi meg minst en time til i uken, men dette er for å unngå innleggelse. Jeg tror liksom ikke at de avslutter midt i en behandling, det hjelper jo ingen. Men mulig de har en slags plan på enkelte lidelser og behandlingsformer? Anonymkode: 0a9d3...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har jeg ikke hørt om. Jeg er der på 2.året nå, er fast en gang i uken, og nå er det snakk om å prøve å gi meg minst en time til i uken, men dette er for å unngå innleggelse. Jeg tror liksom ikke at de avslutter midt i en behandling, det hjelper jo ingen. Men mulig de har en slags plan på enkelte lidelser og behandlingsformer? Anonymkode: 0a9d3...f7d Jeg sliter med angst, panikk og helseangst. Jeg må ha hjelp fordi jeg ikke klarer å hjelpe meg selv lenger. Men så kommer jeg dit og får beskjed om 5/6 timer og da blir jeg veldig paff. Anonymkode: 83518...e8d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter med angst, panikk og helseangst. Jeg må ha hjelp fordi jeg ikke klarer å hjelpe meg selv lenger. Men så kommer jeg dit og får beskjed om 5/6 timer og da blir jeg veldig paff. Anonymkode: 83518...e8d Ikke ta sorgene på forskudd, jeg ville prøvd og om de virkelig avslutter etter så få timer hadde jeg gått videre med det, for de skal yte nødvendig helsehjelp. 5-6 timer er ikke mye med dine problemstillinger. Anonymkode: 0a9d3...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Samme fikk jeg. Men det er også 5-8 timer for å kartlegge problemet. Mine muligheter videre var privat psykolog, gruppesamtaler eller timer hos en som utdannet seg til psykiater. Anonymkode: ba043...0e6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Jeg ble henvist til DPS for diagnoser jeg ikke hadde og visste jeg ikke hadde. Lang historie. Derimot hadde jeg et annet problem som jeg ba om hjelp til der. Da sa de at de brukte 5-8 ganger for å utrede meg mtp. de diagnosene jeg altså ikke hadde. Jeg var der 5-6 ganger, tror jeg og konklusjonen var da, som jeg visste, at jeg ikke hadde de diagnosene. Da ba jeg om å få hjelp til det som var et helt reelt problem, men det fikk jeg ikke fordi det var noe annet, ikke derfor jeg var henvist. Men hadde jeg hatt det jeg ble henvist dit for, da kunne jeg fortsatt i behandling der. Så jeg tror det du nå har fått høre egentlig bare er begynnende utredning, og at de så bestemmer hvilket tilbud du ev. får tilbud om videre. Konkluderer de med at du trenger videre behandling så får du nok det. Anonymkode: bbd74...f4a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Du blir ikke kastet utav "systemet/behandlingen" etter de timene,men når de timene er oppbrukt har de mest sannsynlig kartlagt tilstanden din nok til å henvise deg til videre behandling der det passer best. Lykke til! Senk skuldrene og prat i vei. Anonymkode: 2f84f...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå