Gå til innhold

Idrett for voksne. Skal jeg droppe ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver du med idrett for voksne? Jeg gjør det, og jeg blir rett og slett lei meg etter treningene. Er det sånn det skal være? Jeg føler litt dårlig "miljø", at de som er flinkere enn meg ikke ønsker å inkludere meg. Det takler jeg. Men det er selvsagt tungt og det hjelper ikke på selvtilliten. Noen ganger blir ikke treningen tilrettelagt for de forskjellige nivåene folkene er i.  Det resulterer i at vi som ikke er så flink detter litt ut. Hvordan er det hos deg? Hadde du fortsatt? 

Anonymkode: 11d8f...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det du driver med ikke er på ditt nivå kan du kanskje bytte til et nivå som passer eller høre med treneren hva du bør gjøre for å komme opp på nivå med de andre?

Anonymkode: d093d...14c

Skrevet

Hvilken idrett er dette? Hvis det er lagidrett kan du jo bytte lag. Er det individuelt er det helt naturlig at folk selv tilpasser nivået etter hvor de befinner seg, og også at det ikke er så interessant med amatører når man trener med andre man har konkurrert med på høyt nivå i tjue år.

Anonymkode: d9978...aa5

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det du driver med ikke er på ditt nivå kan du kanskje bytte til et nivå som passer eller høre med treneren hva du bør gjøre for å komme opp på nivå med de andre?

Anonymkode: d093d...14c

Jeg kan prøve å snakke med treneren en gang til 😊

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken idrett er dette? Hvis det er lagidrett kan du jo bytte lag. Er det individuelt er det helt naturlig at folk selv tilpasser nivået etter hvor de befinner seg, og også at det ikke er så interessant med amatører når man trener med andre man har konkurrert med på høyt nivå i tjue år.

Det er ikke lagidrett.

Og jeg forstår de flinke, er derfor jeg lurer på å slutte, føler meg tilsidesatt og "i veien for" de andre... bør jeg slutte?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lagidrett.

Og jeg forstår de flinke, er derfor jeg lurer på å slutte, føler meg tilsidesatt og "i veien for" de andre... bør jeg slutte?

Nei, slett ikke - men du kan jo slå deg sammen med de som er der du er, nivåmessig? Du vil jo bare bli bedre om du trener mer.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, slett ikke - men du kan jo slå deg sammen med de som er der du er, nivåmessig? Du vil jo bare bli bedre om du trener mer.

Godt å høre 💞 skal prøve å slå meg sammen med de, men de er sjelden på treningene. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lagidrett.

Så lenge det ikke er lagidrett så tenker jeg at det er trenerens oppgave å gi tilpasset trening til alle. Det er fullt mulig, selv om man trener en gruppe. Men - det krever selvfølgelig at treneren har både kompetansen og viljen til det.

Hvordan trener dere?

Anonymkode: a63b2...dbb

Skrevet

Jeg anbefaler treningssenter. Mer valgfrihet, me tilrettelagt og godt miljø (er min erfaring). 

Anonymkode: 25635...1cf

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det ikke er lagidrett så tenker jeg at det er trenerens oppgave å gi tilpasset trening til alle. Det er fullt mulig, selv om man trener en gruppe. Men - det krever selvfølgelig at treneren har både kompetansen og viljen til det.

Hvordan trener dere?

Anonymkode: a63b2...dbb

Jeg føler også at det er mye treneren sitt ansvar. Det er egentlig mye der problemet ligger 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler treningssenter. Mer valgfrihet, me tilrettelagt og godt miljø (er min erfaring). 

Anonymkode: 25635...1cf

Takk for innspill

Skrevet

Om du ikke trives synes jeg du skal slutte og begynne på noe annet!

Nå finnes det jo mange tilbud for voksne - også nybegynnere - så prøv noe annet. Det sosiale og trivsel er kjempeviktig.

Anonymkode: 8d1b9...484

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om du ikke trives synes jeg du skal slutte og begynne på noe annet!

Nå finnes det jo mange tilbud for voksne - også nybegynnere - så prøv noe annet. Det sosiale og trivsel er kjempeviktig.

Anonymkode: 8d1b9...484

Jeg er enig i det. Syns det er dumt at miljøet er som det er. Og det er utrolig dritt at treneren er sånn som hun er. Fordi jeg ELSKER idretten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...