Gå til innhold

Konfirmasjon.........2020.......tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Vi har jentekonfirmant i 2020.

Vil ha tips fra dere som har vert i konfirmasjon nå, hva er kult å gjøre?

Feks:

* Ha 3-4-5 lurt store (a4) bilder av konfirmanten på gavebord ????

* Ha en del bilder som man kan vise frem som datagreier????

* plukke ut ett par-3-4 filmsnutter å vise????

* Ha kaffe+velkomstdrikk+fruktfat klart i lokalet da det e3 lenge siden frokost. Ingen alkohol i velkomst drikk, kun modell om?????

* Har lyst på ballong-bukett med heliumsballonger

* ønsker å holde tale men greier ikke pga at jeg bare gråter, alternative måter å gjøre den talen på????

ALLE TIPS OG RÅD MOTTAS I DYPESTE TAKKSEMBD.......

Anonymkode: 4e040...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og btw.......er det konfirmanten som ønsker velkommen, eller mor/far?????

Skrevet

Jeg dytter denne litt opp jeg. 

Skrevet

Mozell til velkomstdrink. Ikke ha for mye kaker! Vi hadde 9 på 30 stk,alt for mye!!! Lurt med fruktfat. Gjøre mest mulig ferdig i god tid. Ha folk til å hjelpe til.

Anonymkode: a6931...96b

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Vi har jentekonfirmant i 2020.

Vil ha tips fra dere som har vert i konfirmasjon nå, hva er kult å gjøre?

Feks:

* Ha 3-4-5 lurt store (a4) bilder av konfirmanten på gavebord ????

* Ha en del bilder som man kan vise frem som datagreier????

* plukke ut ett par-3-4 filmsnutter å vise????

* Ha kaffe+velkomstdrikk+fruktfat klart i lokalet da det e3 lenge siden frokost. Ingen alkohol i velkomst drikk, kun modell om?????

* Har lyst på ballong-bukett med heliumsballonger

* ønsker å holde tale men greier ikke pga at jeg bare gråter, alternative måter å gjøre den talen på????

ALLE TIPS OG RÅD MOTTAS I DYPESTE TAKKSEMBD.......

Har også konfirmant til neste år. Har hatt konfirmant 1 gang før, så vet hva jeg går til, og blir sannsynligvis å gjøre det samme nå. 

Hadde flere frittstående bilderammer(6-10) med bilder av konfirmant og søsken, venner, familie og lignende.litt rundt omkring på forskjellige bord. Hadde 1 digital bilderamme med bilder som "rullet". Mener kanskje vi hadde en laptop også med bilder som stod og "rullet".

Talen kan du skrive som en allsang, det gjorde vi til konfirmasjon, og det samme gjorde jeg til min brors konfirmasjon for flere år siden.

Vi hadde ikke noe kaffe og velkomstdrink, men mulig de som kom først til lokalet ordnet seg kaffe, det har jeg egentlig ikke kontroll på.

Vi hadde koldtbord, og det ble mat med en gang folk kom mener jeg. Kanskje litt dumt å spise middag kl 13.00 hvis konfirmasjonen er kl 11.00. Husker faktisk ikke klokkeslettet vi hadde.
Men det er jo lunsj-tid i den tiden, hva tenker dere om mat?

Anonymkode: 2eaed...4bc

Skrevet

Her ønsket konfirmanten velkommen, samt takket på slutten av dagen. Vi hadde tale til konfirmanten, og en sekvens med bilder og små filmsnutter etterpå (en sammenhengende "film" der hvert bilde var på skjermen i 3 sekunder).

Du kan lage en kahoot om konfirmanten, det er morsomt for gjestene og nå har jo de fleste smarttelefoner. 

Anonymkode: 6f3e3...2a6

Skrevet

Vi har konfirmant nå i år. Kirke kl 13 og tapas etterpå (bestillt). Vi har mest alkoholfritt, men litt tilbud om øl/vin. Vi foreldre ønsker velkommen og holder samtidig talen vår. Konfirmanten skal holde takk for maten tale. Vi blir 40 mennesker og jeg tenker max 5 kaker (vi skal jo ha masse mat). Kahoot om konfirmanten hørtes dritkult ut. Jeg er mest stresset over hva/hvor mye man gir i gave..

Anonymkode: 0a276...e87

Skrevet

Takk for mange gode tips....tar imot flere 😁😁

Skrevet

Her er det vanlig at foreldrene byr velkommen. 

Videosnutter er ganske vanlig her også.

En jeg kjenner hadde hengt en plakat opp. I midten var et bilde av konfirmanten, og så var det en tusj så gjestene kunne skrive/tegne hilsner og minner rundt. Det synes jeg var en koselig måte å gjøre det på. 

Jeg planlegger å ha små runde bord i midten av lokalet og så en tapazbuffet på ene siden og kakebord på den andre.  

Anonymkode: 7a349...883

Skrevet

Vi har også startet planlegging. Tenker å ha en kake med penger i. Så en videosnutt på Facebook, det så gøy ut! Ikke så mye taler, foreldre og konfirmant er nok det som blir. Lokalet er bestilt, vi blir nok opp mot 40 stk så for mange å ha hjemme. Mat har vi ikke landet på enda.

Likte ideen med plakat til å skrive minner på, og også kahoot.

Angående bordplassering så tenker vi at konfirmanten skal sitte sammen med venner og søskenbarn på samme alder så de får et hyggelig måltid. Foreldre får ta enden av bordet.

Anonymkode: 1f480...322

Skrevet

Vi hadde bilde av konfirmanten på kaka. Ellers ingen bilder av henne. Hun var jo der i egen person. 

Vi hadde en powerpoint som ble vist i stedet for tale. Bilder og tekst til de. 

Vi hadde hennes favoritting oppigjennom årene på forskjellige steder. Det ville hun selv ha. Bamsen da hun var baby, kjolen hun hadde på på 3-års dagen osv. 

Vi hadde selvlaget koldtbord og alt av pynt satt konfirmanten og jeg og laget sammen flere kvelder. 

Anonymkode: 57a5b...f61

Skrevet

En konfirmasjon jeg var i i fjor hadde gjort det veldig koselig med bordkort. Mammaen hadde skrevet ut bilder av konfirmanten sammen med den personen som skulle sitte der. Bildene var alt fra 14 år gamle til nye, noen hadde god kvalitet og andre var bilde tatt med mobilen av et bilde i et album før det var printet ut så ikke så god kvalitet. Men mammaen hadde brukt litt tid på å finne bilde av alle gjestene sammen med konfirmanten så når man skulle sette seg til bords gikk alle og lette etter bilde av seg selv. Var veldig koselig.

Anonymkode: a7acd...cb2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En konfirmasjon jeg var i i fjor hadde gjort det veldig koselig med bordkort. Mammaen hadde skrevet ut bilder av konfirmanten sammen med den personen som skulle sitte der. Bildene var alt fra 14 år gamle til nye, noen hadde god kvalitet og andre var bilde tatt med mobilen av et bilde i et album før det var printet ut så ikke så god kvalitet. Men mammaen hadde brukt litt tid på å finne bilde av alle gjestene sammen med konfirmanten så når man skulle sette seg til bords gikk alle og lette etter bilde av seg selv. Var veldig koselig.

Anonymkode: a7acd...cb2

For en utrolig koselig idé.......

Skrevet

Mitt tips er å ikke ha sanger om dere ikke er en veldig sangglad familie. Det å lide seg gjennom x antall vers med nødrim til Tyven, tyven eller Napoleon med sin hær gir ikke god stemning. 

Ellers er det å ikke legge lista altfor høyt også et stalltips. Man trenger ikke mange bilder av konfirmanten, selvlaget bordkort eller power point med barndomsbilder hvis det ikke er noe man koser seg med å gjøre. 

Lave skuldre og et vertskap som klarer å kose seg er viktigere enn all slags staffasje. 

Anonymkode: 799ac...770

Skrevet
På 12.5.2019 den 18.34, Anonym bruker skrev:

Lave skuldre og et vertskap som klarer å kose seg er viktigere enn all slags staffasje. 

Anonymkode: 799ac...770

Det har du så rett i....

...jeg har bare 1 barn og vil så inderlig gjøre dagen perfekt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...