Gå til innhold

Ditt beste sparetips for familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om jeg tør å se hvor pengene har gått 😆

Anonymkode: 73573...173

Hvis du ikke vil vite hva du bruker penger på tror jeg ikke det er noe håp om at dere klarer å spare noe.

Anonymkode: 71cb6...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye har dere inn i måneden, Hi?

Sparer dere noe?

Anonymkode: 56b2b...890

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

14 år. Vi er 41 år og tenker vi må bli gjeldsfrie til vi fyller 55.

Hvorfor må dere det? Da har dere ca 15 år igjen i arbeidslovet og sansynlig vis ikke hjemmeboende barn.

Uansett har dere jo et høyt forbruk i dag. Det burde ikke være problematisk å redusere det vesentlig.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må dere det? Da har dere ca 15 år igjen i arbeidslovet og sansynlig vis ikke hjemmeboende barn.

Uansett har dere jo et høyt forbruk i dag. Det burde ikke være problematisk å redusere det vesentlig.

Men hvis de ikke evner å spare, så er det jo mye bedre at de legger endel penger i lånet enn at de sløser de bort, noe de sannsynligvis ville ha gjort. De burde kunne spare en god del uten å betale mindre på lånet

Anonymkode: e2222...dfd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvis de ikke evner å spare, så er det jo mye bedre at de legger endel penger i lånet enn at de sløser de bort, noe de sannsynligvis ville ha gjort. De burde kunne spare en god del uten å betale mindre på lånet

Ja, jeg er helt enig i det, jeg forstår bare ikke hvordan de tenker.

Skrevet

Har inn netto ca. 82 000,-

Har sett grovt over hva som er problemet nå. Er utenlandsturene, 3-4 i året og maten. Bruker 12000 i mnd på mat 😱 Og så handler jeg klær for 4000 i mnd.

Fytti

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sett grovt over hva som er problemet nå. Er utenlandsturene, 3-4 i året og maten. Bruker 12000 i mnd på mat 😱 Og så handler jeg klær for 4000 i mnd.

Fytti

Det er helt vilt at dere kan bruke så mye på bare sløsing, men det burde være lett å gjøre noe med.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fytti

Men da er det jo greit å gjøre noe med.

Reduser klesbudsjettet ditt til 200 kr (du trenger sansynlig vis ikke noe annet enn noen sokker og truser de første 2 årene) og matbudsjettet til 9000. Skjær ned til 1 ferietur i året og vips kan dere spare kanskje 200.000 i året.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fytti

Oi, 12.000,- i mnd på mat er mye med mindre dere har mange tenåringer i husholdet.

Min mann reiser med kompiser én gang i året, jeg reiser med venninner én gang i året og én kjærestetur. I tillegg kommer evt sommerferie (ikke alltid vi er i utlandet). Det er helt klart luksus, men noe jeg er villig til å prioritere. 

4000,- på klær per måned er også mye. Hva med shoppe-stopp?

Anonymkode: 006e5...ecd

Skrevet

Dere sparer jo veldig mye i form av å nedbetale lånet så raskt da. Ville ikke stresset med å spare så mye i tillegg. Eventuelt betal mindre på lånet og spar tilsvarende i fond. Det har vi valgt.

Anonymkode: 643b4...83b

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om jeg tør å se hvor pengene har gått 😆

Jeg trodde som deg at vi ikke brukte så mye og forsto ikke hvor pengene tok veien. Så ble jeg oppmerksom på muligheten i DNB nettbank for å se hva man bruker penger på og jeg fikk sjokk. Gjennomsnittelig brukte vi 13.000 kr på mat i måneden (og kastet mye også) og det er helt sinnsykt med tanke på at vi er to voksne og et lite barn. Og det var mange andre poster vi brukte mye mer enn vi trodde også. Etter dette sjokket ble vi bevist på forbruk og bruker nå ca 5000 kr på mat, og har et forbruk på 16.000 kr mindre hver måned. På to år har vi spart nesten 400.000 kr.

Anonymkode: 2c6a6...23a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

580000 hver måned på 5 her. Sparer 10000 i måneden.

Smøre niste er økonomisk.

Anonymkode: 8b655...1a4

Med den inntekten der skulle jeg klart å spare mye mer enn 10000 i måneden 😘

Anonymkode: eb075...2a2

Skrevet

Nesten samme som oss. 1.8 mill til sammen. Sløser alt !! Kvalmt . Men alle barw bruker og bruker . 

Anonymkode: 12a1c...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...