Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg ser at mange legger ut bilder av babyer på Facebook og Instagram og skriver at dem er forelsket i barnet sitt. Forelsket og elsker er vel 2 forskjellige følelser? Jeg elsker mine barn, men er ikke forelsket i dem Anonymkode: 396c6...6d0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 For meg er også det to helt forskjellige ting Anonymkode: af239...fa7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Det var også noe å henge seg opp i. Anonymkode: 482c0...c9d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var også noe å henge seg opp i. Anonymkode: 482c0...c9d Det er vel ikke det værste noen har hengt seg opp i her inne 🤣🤣 Anonymkode: 396c6...6d0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke det værste noen har hengt seg opp i her inne 🤣🤣 Anonymkode: 396c6...6d0 Neida, det er sant! Men det er jo helt normalt å si at man er forelska i en gjenstand (en veske, f. eks). Man kan også forelske seg i en leilighet eller et hus. På samme måte kan man bruke ordet forelsket i babyen. Det er ikke på samme måte som når man forelsker seg i en partner (så klart!) men at et ord kan brukes på flere måter kommer jo ikke som en bombe i det norske språket. Anonymkode: 482c0...c9d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Den første tiden med babyen i hus, var jeg totalt forelsket i de, kunne bare sitte med babyen i armene i flere timer, og bare se på de. Men så går det gradvis over. Elsker jo barna mine, men var kun forelsket i de i starten. Anonymkode: 865f7...593
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Det er ikke akkurat det samme som å være forelsket i en partner, men det er vel et forsøk på å beskrive den intense følelsen av lykke og kjærlighet som sammen med alle hormonene gjør at man får lignende følelser som ved en forelskelse. Anonymkode: 232dd...9b5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Det er jo et uttrykk for, kan ikke leve uten, får ikke nok av de, må være nær hele tiden, klarer ikke la vær å se/ta på osv. Du legger åpenbart noe seksuelt i å si det, for meg er en forelskelse en kjærlighet som er så dyp/sterk at den påvirker hele meg. Nå bruker jeg ikke ordet selv da, men har null problemer med å forstå hva de som skriver det mener. For jeg har jo alle disse følelsene for eget barn. En kjærlighet så sterk som jeg aldri har følt før. En ren kjærlighet uten ønsker om å få noe i retur, jeg bare elsker henne liksom. Anonymkode: 0ac3a...40c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå