Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 På toget rykker jeg til om en hund nærmer seg meg. Årsaker? 1) jeg har opplevd at mange hundeeiere slipper hunden bort til alle og enhver. Jeg viser at jeg ikke vil ha hunden bort til meg, fordi.. 2) Jeg er veldig allergisk mot hunder. Får jeg sikkel og pels på buksebeinet kan det hende jeg må dra HJEM, skifte klær osv. Men folk antar AUTOMATISK at jeg ikke liker hunder. De sier det til sidemannen osv. Hvorfor er det så lett for folk å tenke at jeg ikke liker hunder, hvorfor er heller dét førstetanken enn at jeg er allergisk? Sannheten er jo at jeg elsker hunder Jeg blir bare syk av dem... Anonymkode: 96624...2c5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Fordi noen mennesker er navlebeskuende og lettkrenket. Jeg har selv ikke hund lenger, men når jeg hadde det tenkte jeg alltid motsatt... Altså at andre var redde (eller allergiske), til det motsatte var bevist. Så fikk heller folk komme til oss, og spørre om det var ok å hilse på. Liker selv ikke hundeeiere som tar det som en selvfølge at jeg liker hunder. Jeg er skeptisk, på bakgrunn av mange udugelige hundeeiere med hunder som er ustabile. På lik linje som de som bare kommer bort, eller slipper egen hund til min, uten å spørre først når jeg står med hund i band. Noen hunder trenger også litt avstand. Anonymkode: b1dd8...950
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Jeg liker faktisk ikke hunder, i alle fall ikke hunder jeg ikke kjenner, og bare noen få av dem jeg kjenner. Men jeg har da aldri hørt noen si til sidemann at "hun der liker ikke hunder". Er det vanlig heller? Anonymkode: ff8b8...5ab
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 Og forresten, spiller det noen rolle da? Betyr det noe om et menneske du ikke kjenner antar at du ikke liker hunder? Hva er problemet? Anonymkode: ff8b8...5ab
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Og forresten, spiller det noen rolle da? Betyr det noe om et menneske du ikke kjenner antar at du ikke liker hunder? Hva er problemet? Anonymkode: ff8b8...5ab Dette 👆 Anonymkode: b5383...da0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Jeg forstår heller ikke at dette er et problem. Men jeg kan tenke meg at når du rykker til eller på annen måte viser at du ikke ønsker kontakt med hunden, da viser du jo en form for frykt. Da er det mest nærliggende å tro at det er selve hunden du er redd. Og indirekte er du jo redd for hunden (selv om du elsker hunder), eller du er i hvert fall redd for hva en hund kan gjøre mot deg (bli syk). Jeg vil tro de antar at du er redd for hunden rett og slett fordi du viser en frykt for hunden, selv om hunden i seg selv ikke er frykten din, men hva den kan føre til for deg. Du kan ikke forvente at andre skal se forskjellen, tror jeg. Om det er et problem, bare si det. "Jeg er dessverre veldig allergisk og tåler ikke hunder." Anonymkode: 61de9...bed
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Jeg liker ikke hunder og prøver å vise det... synes IKKE hundeeiere tar hintet. Anonymkode: 7a3be...bf1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Det er da revnende likegyldig for hundeeiere hvilket forhold du har til hunder og hvorfor. Det bør være like likegyldig for deg hva hundeeiere mener. Anonymkode: f366d...862
Mostly Harmless Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 De antar nok du ikke liker hunder, fordi det er mer vanlig å ikke like hunder enn å være så allergisk som du er. Men prater virkelig hundeeieren om at du trekker deg unna som om det er så sært? Kan være veldig mange grunner til å ikke ville ha verken pels eller tunge oppi seg, og om hundeeiere ikke sørger for å holde hunden tett inntil seg på trange steder som toget, er det dem som har skylapper og ikke du som er sær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå