Gå til innhold

Noen her som har blitt satt igang pga av overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9 dager over idag. Å skal inn på ny overtidskontroll imorgen. 

Noen her som har erfaringer med å bli satt igang? 

Hva skjer?. 

Kjenner jeg gruer meg voldsomt 🙄 

Har 2 fødsler fra før bak meg som startet av seg selv😮 så hadde virkelig håpet dwt denne gangen også.. 

Anonymkode: 666ca...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med å bli satt igang, selv om det var før termin. Det gikk veldig greit for min del. Intens fødsel, men ikke noe problem.

9 dager på overtid bør du jo bli satt igang, jeg hadde aldri akseptert å gå så lenge. Bedre med en igangsatt fødsel enn at noe går galt med barnet fordi man går for lenge på overtid.

Anonymkode: 5be5a...c5a

Skrevet

Ble igangsatt med nr 1 ved hjelp av tablett. Fikk tre timer med sammenhengende stormrier i åpningsfasen. Da pressriene skulle begynne stoppet fødselen opp og de satte meg til slutt på drypp. 

Kun to små pyntesting. Selv om det var en tøff fødsel synes jeg det var greit. Har født tre barn. 

Anonymkode: fa23b...7e4

Skrevet

Har blitt satt igang to ganger på 11 og 12 dager overtid. Første gangen var grusom! Smerte helvete og langvarig. Andre gangen gikk det mye bedre og raskere! Fikk modningstablett i vagina. Vannet gikk etter 5 min;-)

Anonymkode: 268a2...eb7

Skrevet

Ble satt igang med de to siste, 10 dager på overtid. 

Første gang ble litt heftig pga at han var stjernekikker og måtte tas med tang, mens andre gikk der helt fint. 

Fikk heftige rier, men ikke verre enn at det var til å leve med. 

Fikk modningstabelett kl 16, og kl 20.30 var baby ute. 

Lykke til, selv om det er en hard tørn misunner jeg deg litt ❤️ Det er en fantastisk opplevelse. 

Anonymkode: c1418...35d

Skrevet

Jeg ble satt igang 10 dager over termin. 

Møtte opp på morgenen og fikk tildelt fødestue. Først satt jeg med registrering på magen en stund og jeg ble sjekka nedentil. Jeg hadde 3 cm åpning selv om jeg ikke hadde hatt en eneste rie. Så satt de klyster og jeg dusjet og tok på meg sykehusskjorte. Så tok de vannet og håpte jeg skulle få rier av det, men det skjedde ikke. Så da fikk jeg veneflon i armen med riestimulerende, og da ble det fart på sakene! Riene kom som perler på en snor og babyen kom ut etter bare 1 time😄 

Jeg vil faktisk kalle det en drømmefødsel! Med førstemann tok det 17 vonde timer. Kunne tatt maaange slike igangsatte fødsler😅 Lykke til! 

Anonymkode: 7d1c0...636

Skrevet

Tablett kvelden før. Sov hele natta, så den hadde null effekt. Fikk ny tbl på morgenen, men den fungerte heller ikke. Så tok de vannet, og riene begynte å ta seg opp. Men det stoppet bare opp. Drypp for å få i gang riene, og epidural så jeg ikke skulle svime av😅 Riene kom voldsomt tett, men ble likevel ikke store fremgangen. Endte med hastesnitt. 

Anonymkode: e6e54...08f

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Er 9 dager over idag. Å skal inn på ny overtidskontroll imorgen. 

Noen her som har erfaringer med å bli satt igang? 

Hva skjer?. 

Kjenner jeg gruer meg voldsomt 🙄 

Har 2 fødsler fra før bak meg som startet av seg selv😮 så hadde virkelig håpet dwt denne gangen også.. 

Anonymkode: 666ca...147

jeg gikk 10 dager over, og på 9 dagen satt de inn ballong, da gikk det virkelig fort, og det er jeg takknemlig for, hadde sterke rier nesten 3 døgn

Anonymkode: f9596...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...