Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Min mann har en stebror vi har et tett forhold til, han og mannen har kjent hverandre i veldig mange år men ble ikke introdusert for hverandre som stesøsken for de var myndige. Jeg har kjent han i over ti år. I går møtte jeg den nye kjæresten hans. Jeg uttrykte begeistring for å møte henne og sa til henne at han er som en bror for meg og at jeg håper hun behandler han bra og gjør han lykkelig. Da svarer hun at mannen min er som en bror for henne og at hun håper jeg behandler han bra?(!!) Altså, vi har vært et par i mange år, hun har møtt mannen min en eller to ganger og hun ser på han som en bror? What? Anonymkode: dcf00...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Enten så tuller hun eller så er hun dum. Anonymkode: 08805...0c5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Din kommentar var jo ganske upassende den og. Anonymkode: c3d62...7dc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 Jeg tenker hun synes kommentaren din var tåpelig og at du derfor fikk det svaret du fikk Anonymkode: f4d10...890
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker hun synes kommentaren din var tåpelig og at du derfor fikk det svaret du fikk Anonymkode: f4d10...890 På hvilken måte var den tåpelig? Anonymkode: dcf00...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte var den tåpelig? Anonymkode: dcf00...f2e Fordi det er en merkelig ting å si Anonymkode: f4d10...890
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte var den tåpelig? Anonymkode: dcf00...f2e Forstår du ikke hvorfor det ikke hører noe sted hjemme å komme med slike utsagn? Hadde noen sagt slik til meg hadde jeg blitt rimelig satt ut. Det er frekt. Anonymkode: c3d62...7dc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte var den tåpelig? Anonymkode: dcf00...f2e Det er ganske teit å si sånn «håper du behandler en person bra». Hun er jo kjæresten hans, hvorfor trenger hun deg til å fortelle henne at hun bør behandle ham bra..?? Anonymkode: 758b2...bc9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Sikkert et motsvar på dun kommentar. Den er nedlatende. Men hun er frekkest. Anonymkode: b0313...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 Det du sa til henne var jo ganske teit Hun svarte som hun gjorde for å fortelle deg det. Og siden du åpenbart ikke forstår selv at du sa noe teit: Det du sa insinuerer at hun er et objekt som eksisterer for å tilfredsstille og behage mannen. Anonymkode: 7f4ec...097
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min mann har en stebror vi har et tett forhold til, han og mannen har kjent hverandre i veldig mange år men ble ikke introdusert for hverandre som stesøsken for de var myndige. Jeg har kjent han i over ti år. I går møtte jeg den nye kjæresten hans. Jeg uttrykte begeistring for å møte henne og sa til henne at han er som en bror for meg og at jeg håper hun behandler han bra og gjør han lykkelig. Da svarer hun at mannen min er som en bror for henne og at hun håper jeg behandler han bra?(!!) Altså, vi har vært et par i mange år, hun har møtt mannen min en eller to ganger og hun ser på han som en bror? What? Anonymkode: dcf00...f2e Kjære Hi. De gangene noen av vennene til mine ekser, eller mine venner har kommentert slik til mine ekser, er det mer blitt oppfattet som en subtil trussel, enn en hyggelig velkomst kommentar. Du ønsket henne ikke velkommen, selv om du følte det selv, men du indirekte ba henne være snill og grei med kjæresten sin. Slike kommentarer oppfattes frekke, da de aller fleste ikke blir sammen med noen for å behandle dem stygt. Jeg vet om flere som synes det er behov for slike kommentarer, men egentli virker det mer som ett stort behov for å selvfremmelse, og for å fremme hvor godt du kjenner han og ikke hun. Jeg forstår det derfor slik at hun har svart deg på den måten hun gjorde, rett og slett for å være like hånlig tilbake som du var mot henne Anonymkode: 69465...09d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 Kjempedumt svar av henne på en helt håpløs kommentar av deg. Anonymkode: 458be...ee5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 De få gangene jeg har fått slike kommentarer og motparten sier at de er veldig glad i en person og vær snill med han så oppfatter jeg det som en liten trussel og en slags « er du god nok egentlig» test. Man får en ekkel følelse. Anonymkode: b0313...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #14 Skrevet 5. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det du sa til henne var jo ganske teit Hun svarte som hun gjorde for å fortelle deg det. Og siden du åpenbart ikke forstår selv at du sa noe teit: Det du sa insinuerer at hun er et objekt som eksisterer for å tilfredsstille og behage mannen. Anonymkode: 7f4ec...097 Uenig i det siste. Jeg mener det HI sa er en slags trussel og i beste fall «bare» en barnslig markering av revir. Anonymkode: 458be...ee5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #15 Skrevet 5. mai 2019 Jeg regner med at hun svarte deg som hun gjorde fordi hun syntes utsagnet ditt var dumt eller frekt, og derfor svarte med samme mynt. Ved å si at kjæresten hennes er som en bror for deg og at hun må være snill mot ham, markerer du at han er mer "din" enn "hennes" og at hun må vise seg verdig. Teit ting å si, men også teit ting å hisse seg opp over. Hun burde ha tenkt at du antakelig bare er litt klønete sosialt og smilt "jada", og tenkt sitt i det stille. Anonymkode: d1678...596
Pobie Skrevet 5. mai 2019 #16 Skrevet 5. mai 2019 Enig i at hennes kommentar var ment som svar på en kommentar hun syntes var teit. Og ja, å si at hun må behandle han bra er ikke en varm velkomst, men en slags trussel og ikke greit å si første gang man møter noen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #17 Skrevet 5. mai 2019 Du var nedlatende og lite velkommende mot henne, og du fikk svar på det fra ei som ikke lot seg pille på nesen. Hun kom nok best ut av den "fighten" der Anonymkode: fcd57...bf1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #18 Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min mann har en stebror vi har et tett forhold til, han og mannen har kjent hverandre i veldig mange år men ble ikke introdusert for hverandre som stesøsken for de var myndige. Jeg har kjent han i over ti år. I går møtte jeg den nye kjæresten hans. Jeg uttrykte begeistring for å møte henne og sa til henne at han er som en bror for meg og at jeg håper hun behandler han bra og gjør han lykkelig. Da svarer hun at mannen min er som en bror for henne og at hun håper jeg behandler han bra?(!!) Altså, vi har vært et par i mange år, hun har møtt mannen min en eller to ganger og hun ser på han som en bror? What? Anonymkode: dcf00...f2e Hva ville du at hun skulle si? Det du sier er jo ikke så veldig snilt å si, så hun svarer jo tilbake med samme mynt. Hadde noen sagt det du sa til meg, så hadde ikke jeg visst hva jeg skulle svare. Du er jo rimelig frekk. Anonymkode: c9c4f...968
HeiteH Skrevet 5. mai 2019 #19 Skrevet 5. mai 2019 Tøft gjort av henne. Hun lar seg ikke behandle nedlatende, slik du var. Fin lærepenge for deg.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #20 Skrevet 5. mai 2019 Må legge til: Forstår at HI mente det litt humoristisk, for å understreke at mannen det er snakk om er en veldig bra person som fortjener det beste. Det burde personen hun snakket med også ha skjønt, det er ganske spesielt å misforstå med vilje og svare frekt bare fordi man kan. Men som jeg har skrevet før: Det er en måte å markere at han bare er hennes til "låns", og at han er mer HIs bror enn den andres kjæreste. Anonymkode: d1678...596
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #21 Skrevet 5. mai 2019 Man sier ikke "håper du behandler ham bra" med mindre man er en gammeldags familiefar fra USA. Anonymkode: 7bc27...94a
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #22 Skrevet 5. mai 2019 Hun høres ut som en smart dame med gode sosiale antenner. Anonymkode: 3b1f7...fda
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #23 Skrevet 5. mai 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjære Hi. De gangene noen av vennene til mine ekser, eller mine venner har kommentert slik til mine ekser, er det mer blitt oppfattet som en subtil trussel, enn en hyggelig velkomst kommentar. Du ønsket henne ikke velkommen, selv om du følte det selv, men du indirekte ba henne være snill og grei med kjæresten sin. Slike kommentarer oppfattes frekke, da de aller fleste ikke blir sammen med noen for å behandle dem stygt. Jeg vet om flere som synes det er behov for slike kommentarer, men egentli virker det mer som ett stort behov for å selvfremmelse, og for å fremme hvor godt du kjenner han og ikke hun. Jeg forstår det derfor slik at hun har svart deg på den måten hun gjorde, rett og slett for å være like hånlig tilbake som du var mot henne Anonymkode: 69465...09d Dette Anonymkode: 69cea...6f0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #24 Skrevet 5. mai 2019 Du, HI, har tråkket skikkelig i salaten. Uten å mene det, kanskje, men like fullt. Neste gang du treffer henne legger du deg flat. - Hei, sorry, vi kom litt skjevt ut, jeg mente det ikke sånn som det hørtes ut. Anonymkode: 07290...298
Bruker3 Skrevet 5. mai 2019 #25 Skrevet 5. mai 2019 Jeg blir så imponert over folk som klarer å komme på slike svar på direkten, ikke senere i hodet sitt. Hva ER riktig svar på din kommentar om at du håper hun ikke er slem med kjæresten og gjør han ulykkelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå