Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg har 700000 på konto. Lav inntekt for tiden, men sparer. Arvet litt og solgt litt. Fikk beskjed om at det var idioti å ha de stående slik. Mat jeg nå enten putte de i fond eller på lånet. Lånet er nede i 30% av husets verdi. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: c5deb...8b0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Ville puttet noe av det i fond. Om du kun har huslån ville jeg ikke gjort noe med det lånet, i allefall ikke betalt så mye inn der, boliglån er ofte et rimelig lån å ha. Hvor gammel er du? Kan du putte noe inn på bsu? Men ta en prat med banken, de kan ofte si noe om hva som er mest økonomisk å gjøre. Ikke sett bort alt siden du har lav inntekt nå, noe er greit å ha som buffer. Anonymkode: cae6b...0be
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Jeg ville vel brukt noe til å starte (og følge opp) bsu til barna, og evn noe til oppgraderinger på huset, om det trengs. Slike ting som på sikt kan være med å heve verdien. Fond er en jungel, og man skal tenke seg godt om hva man gjør der, men jeg er ikke helt uptodate på hva som finnes akkurat nå. Anonymkode: 49c08...e7d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville vel brukt noe til å starte (og følge opp) bsu til barna, og evn noe til oppgraderinger på huset, om det trengs. Slike ting som på sikt kan være med å heve verdien. Fond er en jungel, og man skal tenke seg godt om hva man gjør der, men jeg er ikke helt uptodate på hva som finnes akkurat nå. Anonymkode: 49c08...e7d Ville ikke spart bsu til barna, finnes andre gode spareprodukter som er mer egnet. Ville satt noe i fond, og hatt resten som buffer. Anonymkode: 9af4b...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Følger. Står i samme situasjon. Pengene har stått på konto i 1 1/2 år. Banken rådet til fond. Jeg syns det er skummelt 😉 Vurderer å betale nes boliglån.? Anonymkode: 03d06...d88
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Har du noen annen gjeld, bil e.l. så ville jeg helt klart betalt ut alt sammen. Så ville jeg startet en boligsparkonto for barn, ikke bsu, for det oppretter de selv når de begynner betale skatt og kan få skattefordelen, men det finnes boligsparekontoer til barn uten den skattefordelen og med ganske god rente. Resten ville jeg latt stå, de forrentes kanskje ikke, men de taper seg ikke heller. Anonymkode: 41c43...9dd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følger. Står i samme situasjon. Pengene har stått på konto i 1 1/2 år. Banken rådet til fond. Jeg syns det er skummelt 😉 Vurderer å betale nes boliglån.? Anonymkode: 03d06...d88 Er også litt redd fond. Gått bra frem til no. Men alt kan revne.. Ok med lån. Men som å hive noe verdifullt ned u en brønn. Fornuftig. Men kjedelig. Anonymkode: c5deb...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå