Gå til innhold

Jeg HATER å flytte!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en enebolig, har bodd her i 15 år. Huset er relativ stort (ca 250 km2). Det har garasje, full kjeller med boder, loft og uteboder. Vi har 4 barn i alderen 3 år til 12 år. Det huset vi skal flytte til trenger en del oppgradering, typ bytte vinduer, bad, flytte en vegg, noen nye gulv, innvendig maling osv. Så mannen min er der alle ledige timer i tillegg til at vi har leid inn fagfolk så langt det er nødvendig og vi har råd til. Så da står jeg her da. Med 4 barn som skal følges opp, barnehage, skole, lekser, mat, fotballcupper, danseforestilling, ja you name it. Mens jeg sjonglerer alt dette i tillegg til full jobb, så skal hele huset ryddes, sorteres og pakkes ned. Det går jo rett og slett ikke opp. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan logistikken skal gå opp. Jeg HATER dette 🤮

Anonymkode: 065d6...c8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har min fulle medfølelse💕💕

Anonymkode: 23495...8a4

Skrevet

Bare husk at den perioden går over. Slike ting tar mye tid, men når det er gjort, kan dere slappe av i nyoppussa hus!

Anonymkode: df77e...529

Skrevet

Det er sånn det er. Man tror aldri det skal gå an å få det til, men så gjør det allikevel det. Fryktelig slitsomt, men for en begrensa periode. I og med at dere disponerer begge hus, så begynn å flytte ting over, pø om pø. Putt unger, 4 esker og alle akebrettene i bilen og kjør et lass. For hver ting som er borte er det mindre igjen. Be også om hjelp. Spør om 3-åringen kan være noen timer hos en nabo eller noen i barnehagen, og sett de andre i gang med pakking. Inviter venner og familie på dugnad og lønn dem med pizza og vin. De fleste har flyttet minst én gang og vet hvor slitsomt det er. 

Skrevet

Min dypeste medfølelse. For noen år siden bygde vi hus og mot slutten var det mye styr med forsinkelser, attester og en ekstremt vanskelig nabo. I tillegg skulle det gamle huset selges (og selvfølgelig styles). I tillegg skulle to 100% jobber håndteres, tre barn følges opp samt andre forpliktelser. Midt oppi dette kom et uventet dødsfall. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan jeg holdt meg på bena da jeg stod midt i det.

Dette er noen år siden, men jeg brukte en god del tid på å komme meg til hektene etterpå. Jeg skal aldri flytte igjen, her blir jeg til de må bære meg ut.

Anonymkode: 88cea...4eb

Skrevet

Takk for gode råd og oppmuntrende tilrop. Godt å se at det ikke er bare for meg det virker uoverkommelig 👍

Ts

Anonymkode: 065d6...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...