Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Datteren min går på fotball. I den lille gruppen hun er med i er det en god gjeng andre jenter. Flotte jenter, snille men som 6 åringer flest, konflikter kan oppstå. De går og sammen i barnehagen, så vi foreldre vet hvem hverandre er. Men vi kjenner hverandre ikke. Sist trening var det endel småkomflikter i køen de hadde (straffespark mot trenerne). Konflikten kom og gikk, noen lugget og slo og de det gikk utover begynte å gråte og det ble mye uro rundt dette. og de fikk tilsnakk av trenerne underveis. så roper datteren min på meg (hun var tørst), så jeg gikk bort til henne i køen. Mens jeg er der med de, ser jeg det starter mellom to-tre stykker igjen. Jeg kremter, og sier til de på på ren impuls (var og litt stressa og litt lei av kjeklingen deres); nå kan dere stå i kø, være snille mot hverandre så ingen blir skadet, ok? har tenkt i ettertid at dette var veldig dumt av meg, det bare glapp ut der og da. De andre foreldrene hørte og meg. Ble så flau etterpå, det er jo ikke min oppgave eller rett å irettesette de der.. hva tenker dere? Anonymkode: 0ef4d...4ee
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Hva var det som var feil med dette? Det skjønner jeg ikke. Er da helt greit at du snakket til de, og det var helt på sin plass. Anonymkode: 79b80...040
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Helt innafor og riktig å gjøre. Jeg hadde gjort det samme. Gjorde noe liknende i dag på et lekeland med helt fremmede barn. Skyldes muligens at jeg har jobbet som trener for barn i snart 30 år og er vant til å gripe inn.. Anonymkode: 0e508...91c
TinaK 1990 Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Dette er da greit av deg og garantert at de andre foreldrene er helt enig med deg
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Helt greit av deg. Men trenerne bør lære seg hvilke øvelser de kan gjøre som medfører minst mulig kø/venting. Antar de har tilgang på øvelsesbank og trenerkurs? Anonymkode: e0842...642
Måsen Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er trener for 6-7 år gamle fotballjenter, og jeg hadde blitt takknemlig for all hjelp til å stoppe sånt tøys. Det er helt innafor. Som trener vil du fokusere på fotball og helst ikke måtte bruke tid på å megle og irettesette. Når det er sagt, har vi ikke kø på våre treninger. Da mister ungene lett fokus og begynner å klø på hverandre eller slå hjul...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Er du voksen som er der når en situasjon oppstår, mener jeg det er din plikt å irettesette dem. Så lenge du gjør det på en rolig og pedagogisk måte. Jeg mener og at foreldrene til de barna som havner i konflikter, bør gripe inn. Ikke bare stå og se på. (Må selvsagt ikke gjøre det på en måte som gjør at treneren mister sin rolle som leder). Anonymkode: cd333...c75
frk Nilsen Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 Helt på sin plass. Det er ikke alltid en eller to trenere får med seg alt som skjer i køen eller ut på banen. Som trener hadde jeg satt pris på at du passet på.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Selvfølgelig skal du si i fra. Anonymkode: ee950...cbd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 Hva var feil med det? Skulle du latet som ingenting da? Anonymkode: c448e...ba0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 Greit nok, men hva gjorde du ute på banen midt under en trening. Foreldre bør holde seg så langt unna treningen at de ikke utfordrer trenerens autoritet. Datteren din må lære seg at hvis hun lurer på noe under trening er det treneren hun må spørre, ikke mamma. Anonymkode: 0d502...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå