Gå til innhold

Skal jeg fortelle noe sprøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg tok silikon i brystene for 17 år siden så sovnet jeg aldri av narkosen. Jeg følte ingen smerte, men husker hele operasjonen og at jeg snakket med sykepleierne mens kirurgen dyttet på plass protesene. Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? Jeg har ingen traumer av dette bare stusser over det fortsatt. 

Anonymkode: 07205...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha lokalbedøvelse, altså du sovner ikke men kjenner ikke smerte. Så det var vel mest rart at du ikke hadde fått med deg det. 🙈

Anonymkode: fac44...330

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å ha lokalbedøvelse, altså du sovner ikke men kjenner ikke smerte. Så det var vel mest rart at du ikke hadde fått med deg det. 🙈

Nei, jeg skulle få narkose.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg skulle få narkose.

Hehe, det fikk du tydeligvis ikke.

Skrevet

Ja, det var jo sprøtt 🙈

Klart at sykepleier syns det var helt normalt å snakke med deg mens du egentlig skulle ha narkose. 

Eller så kan det være at du har misforstått og rett og slett fått lokalbedøvelse. 

Anonymkode: fe318...a05

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, det fikk du tydeligvis ikke.

Det kan du ikke si så bombastisk. Jeg vet om tre som har fått narkose og likevel vært bevisst under operasjoner. Så det er mulig, selv om det er svært sjelden det skjer.

Hi, om du fikk en narkose som ikke virket fullt så tenker jeg de ikke gjorde noe mer med det siden du kunne snakke og tydeligvis ikke hadde smerter. Hvis du hadde fått narkose som ikke virket, men ikke var i stand til å kommunisere, men følte smerte eller du ble stresset av det, da ville narkoselegen ha merket stresset ditt på puls og blodtrykk, og da ville de ha gitt deg mer bedøvelse.

Anonymkode: 5c532...f99

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg tok silikon i brystene for 17 år siden så sovnet jeg aldri av narkosen. Jeg følte ingen smerte, men husker hele operasjonen og at jeg snakket med sykepleierne mens kirurgen dyttet på plass protesene. Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? Jeg har ingen traumer av dette bare stusser over det fortsatt. 

Og dette har du "bært på" i 17 år. .huff.. godt å få lettet 

Anonymkode: 1a208...a22

Skrevet

Jeg vil også fortelle noe sprøtt. 

CORN FLAKES

Anonymkode: c727a...2a7

Skrevet

Kommer vel helt an på hvor langt de hadde kommet før de oppdaget det.

Jeg har hatt keisersnitt hvor spinalbedøvelsen ikke kom frem på grunn en skade jeg har i ryggen, men ungen måtte UT!!!
Vondt som et h***

Anonymkode: d1d61...969

Skrevet

Har du narkose, stapper vi en larynxmaske eller tube ned i halsen/luftrøret ditt og da greier man virkelig ikke å prate altså. Eneste unntaket er ved bruk av ketalar, men det brukes ikke ved den type operasjoner. Du har misforstått noe her. 

Anonymkode: 50adc...5d3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette: Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? 😅😂

Anonymkode: 5ab15...4f3

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette: Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? 😅😂

Hvorfor det? Hun var jo midt i en hyggelig samtale med sykepleierne🤷🏻‍♀️

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du ikke si så bombastisk. Jeg vet om tre som har fått narkose og likevel vært bevisst under operasjoner. Så det er mulig, selv om det er svært sjelden det skjer.

Hi, om du fikk en narkose som ikke virket fullt så tenker jeg de ikke gjorde noe mer med det siden du kunne snakke og tydeligvis ikke hadde smerter. Hvis du hadde fått narkose som ikke virket, men ikke var i stand til å kommunisere, men følte smerte eller du ble stresset av det, da ville narkoselegen ha merket stresset ditt på puls og blodtrykk, og da ville de ha gitt deg mer bedøvelse.

Man blir intubert når man får narkose og kan da ikke snakke. 

Skrevet

Ved narkose får man en slange ned i halsen så du kan da ikke snakke med noen da.

Du må ha misforstått, eller legene ombestemt seg, så det ble gjort under lokalbedøvelse.

Anonymkode: 90c00...eac

Skrevet

Som flere sier. Får du full narkose så får du en tube ned i halsen, da klarer man ikke snakke. 

Du lever opp til de fordommer jeg har mot silikondamer. 😂

Anonymkode: 1e726...057

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan hun faktisk siden man ikke kan snakke under narkose

Anonymkode: 1e6fe...ff4

Skrevet

Det som er mest sprøtt er vel at du har trodd på dette i hele 17 år😂

Anonymkode: 38988...010

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hun var jo midt i en hyggelig samtale med sykepleierne🤷🏻‍♀️

Hva mener du? 

Jeg bare skrev det HI skrev: 

Da jeg tok silikon i brystene for 17 år siden så sovnet jeg aldri av narkosen. Jeg følte ingen smerte, men husker hele operasjonen og at jeg snakket med sykepleierne mens kirurgen dyttet på plass protesene. Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? Jeg har ingen traumer av dette

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? 

Jeg bare skrev det HI skrev: 

Da jeg tok silikon i brystene for 17 år siden så sovnet jeg aldri av narkosen. Jeg følte ingen smerte, men husker hele operasjonen og at jeg snakket med sykepleierne mens kirurgen dyttet på plass protesene. Er det ikke rart at de ikke stoppet operasjonen? Jeg har ingen traumer av dette

Bare mente at de kunne jo ikke bare stoppe operasjonen og ødelegge samtalen hun hadde med sykepleieren🙈

Skrevet

Bortsett fra at du ikke kan prate, tror jeg du hadde merket det på stemningen om du ikke sovnet under narkosen. Det er en anestesilege til stede som ville gitt deg mer narkose om du ble for lett sedert. 

De man hører om som våkner under narkose, er gjerne paralysert og i skrekk uten mulighet til å signalisere at de er våkne. 

I de senere årene har overvåkningen blitt forbedret slik at de vet om man har for lett narkose. 

Anonymkode: 7739e...6e3

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan få narkose og være bevisst. Det kan skje når man har fått muskelrelaks og ikke har muskelkraft så man kan bevege seg. Det heter awareness og man trenger ikke merke noe på vitale parametre. Alle anestesispl store mareritt. Men det skjer heldigvis ekstremt sjeldent ( under 0,2%av alle anestesier). Så at du vet om 3 er helt ekstremt. 

Skrevet

Man bli intubert ved narkose, så da kan man ikke snakke. 

Du har nok misforstått....

Anonymkode: e0f7f...9a6

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare mente at de kunne jo ikke bare stoppe operasjonen og ødelegge samtalen hun hadde med sykepleieren🙈

Hehe, ok

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er mest sprøtt er vel at du har trodd på dette i hele 17 år😂

Anonymkode: 38988...010

Sant 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...