Gå til innhold

3kl manipulerende venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønns ene venn er litt slitsom å være med. Han vil alltid kontrollere og bestemme hva de skal leke og blir sur/furten/survete om han ikke får det som han vil. Han lyver om ting, skryter på seg at han har ting han ikke har. Og manipulerer de rundt seg veldig. Mamman hans duller veldig med ham. Han er enebarn og pappa er ikke i bildet.

Det begynner å bli litt vanskelig å forholde seg til denne gutten pga survingen og lyvingen. Gutten min blir litt forvirret av det at han stadig sier ting som viser seg å ikke være sant. Vi gruer oss nesten til han kommer på besøk og er skeptisk til hvordan han behandler de rundt seg på skole og ellers. Hvis han leker med en gutt så får ikke andre være med å leke, de blir utestengt. Han skal styre alt. 

Er det noe vi kan gjøre med dette? Snakke med gutten, mammaen eller skolen? 

Anonymkode: c947c...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min sønns ene venn er litt slitsom å være med. Han vil alltid kontrollere og bestemme hva de skal leke og blir sur/furten/survete om han ikke får det som han vil. Han lyver om ting, skryter på seg at han har ting han ikke har. Og manipulerer de rundt seg veldig. Mamman hans duller veldig med ham. Han er enebarn og pappa er ikke i bildet.

Det begynner å bli litt vanskelig å forholde seg til denne gutten pga survingen og lyvingen. Gutten min blir litt forvirret av det at han stadig sier ting som viser seg å ikke være sant. Vi gruer oss nesten til han kommer på besøk og er skeptisk til hvordan han behandler de rundt seg på skole og ellers. Hvis han leker med en gutt så får ikke andre være med å leke, de blir utestengt. Han skal styre alt. 

Er det noe vi kan gjøre med dette? Snakke med gutten, mammaen eller skolen? 

Snakk med moren.

Anonymkode: 931fb...0c8

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med moren.

Anonymkode: 931fb...0c8

Er redd hun blir sur. Vanskelig å si dette uten at det bare blir kritikk🙈

Skrevet

Selv er jeg tilhenger av å starte på "laveste nivå". Kanskje ta det litt direkte med gutten det gjelder, forklare tydelig hva som er akseptert og ikke hos dere. Så moren, hvis det ikke hjelper osv. 

Uansett hva du velger. Å jobbe med å styrke din egen til å være tro i sine egne verdier er gull. Fordi barn, ungdom og voksne som dette vil han måtte forholde seg til innimellom videre i livet også. Og det er noe med det at man kan ikke alltid endre omgivelsene, men å da kunne ha egne verktøy å bruke vil være nyttig (når vi ikke alltid er der for de) 

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha prøvd at de var 3 gutter neste gang han kom på besøk og at du følte nøye med. Begynner han å grine for at han ikke får beste så forklar til han det er hver sin gang å bestemme.... Osv. 

Anonymkode: c75a5...49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...