Gå til innhold

Tvillinger: Arnhild og Arnved


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Arnhild og Arnved.

Er det tvillingnavn som går godt sammen? Eller er det et problem at de er for like?

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) De er for like

2) De er så lite pene, at man kjenner det gjør vondt 

3) I en mer og mer internasjonal verden, så er de håpløs

4) Med mindre du føder 80-åringer, så er det bare å la være. 

 

Anonymkode: 27b8c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

1) De er for like

2) De er så lite pene, at man kjenner det gjør vondt 

3) I en mer og mer internasjonal verden, så er de håpløs

4) Med mindre du føder 80-åringer, så er det bare å la være. 

 

Anonymkode: 27b8c...3c1

Jeg spurte bare om de er for like.

At du sitter på østlandsræva di mens butleren din propper deg full med sjampanje og synes norske tradisjonsnavn fra fjordene jeg kommer fra er lite pene er ikke det jeg spurte om.

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte bare om de er for like.

At du sitter på østlandsræva di mens butleren din propper deg full med sjampanje og synes norske tradisjonsnavn fra fjordene jeg kommer fra er lite pene er ikke det jeg spurte om.

Anonymkode: d2d41...0b5

Haha, åh så søt du er! 🤣 

Navnene er grusomme, og hvert eneste menneske dere møter, kommer til å tenke det samme. Og tro meg, barna dine kommer aldri til å takke deg for slike navn. 

Det finnes mange vakre norske navn. Dette er ikke to av dem.

Anonymkode: 27b8c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig at navn til tvillinger er litt like, men disse synes jeg var for like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelige navn! Beklager, men det må sies. 

Kan love deg at folk kommer til å himle med øynene. Gjør barna dine en tjeneste og velg noen koseligere navn. Som en annen sier, så er det jo utrolige mange flotte norske, tradisjonsrike navn. 

Anonymkode: 0e858...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt: Spørsmålet er ikke om de er pene (det er de, hvertfall i Rogaland). Spørsmålet er bare om de blir for like.

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at barnehagene er fulle av barn med navn som Liam-Linius Dragonslayer Caprisander Prinscaspian så tror jeg helt straute tusen år gamle norske tradisjonsnavn skal gå greit.

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt: Spørsmålet er ikke om de er pene (det er de, hvertfall i Rogaland). Spørsmålet er bare om de blir for like.

Anonymkode: d2d41...0b5

Ja!! 

(Og verden er større enn Rogaland)

Anonymkode: 27b8c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Ja!! 

(Og verden er større enn Rogaland)

Anonymkode: 27b8c...3c1

Merkelig argument. Det samme kan sies om absolutt alle plasser. Folk i Midtøsten velger heller ikke navn som går i Norge.

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå denne edder og gallen mot disse navnene. Det er f.eks. 1 312 kvinner som heter Arnhild i Norge. Det vil si at navnet er relativt vanlig, på linje med noen av disse motenavnene som roses opp i skyene her i popularitet. I motsetning til tøysenavn har navnet lang historie.

Anonymkode: d2d41...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er litt for like. Kall barnet for hva du vil. Arnhild synes jeg er et pent navn, kunne ikke gitt mitt barn det navnet, men hadde ikke tenkt tanken at dette barnet har et stygt navn. Kanskje tenkt at det hadde et gammelt og traust navn, og regnet med at det hadde en bestemor eller oldemor med samme navn.
Arnved har jeg ikke hørt før, mulig jeg hadde klart å venne meg til det på et tidspunkt, men hvorfor ikke Arve? Arnhild og Arve?

Anonymkode: 97bf9...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt: Spørsmålet er ikke om de er pene (det er de, hvertfall i Rogaland). Spørsmålet er bare om de blir for like.

Anonymkode: d2d41...0b5

Ja, de er for like... 

Anonymkode: af9cc...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes de er for like, men de skal jo ikke være sammen hele livet. Men jeg synes det var tunge navn å si høyt sammen. 

Har dere andre navn/ kombinasjoner som dere vurderer? 🙂

Anonymkode: 89032...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar du har fått, Hi. Desto bedre grunn til å stå i dine navnevalg, man vil ikke ha barn med navn identisk med søppelfolkets.

Synes navnene er flotte. Men ja, hakket like. Kan gjerne ha samme forbokstav men «Arn» i hvert navns første ledd blir etter mitt skjønn mye. Ville bytta ut det ene navnet med et annet. I rogalandsstil 🙂 

Hver for seg er begge navnene supre.  

Anonymkode: dbc97...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For like - og i tillegg litt tunge å si etter hverandre. Siden det er til tvillinger synes det også bør tas i betraktning.

Anonymkode: e4ac4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vendt meg til det i 5 minutter syns jeg det funker jeg. Så noen tvillinger som het Noah og Norah, og det er jo mye likere! Jeg som elsker eldre norske navn blir så glad hver gang jeg ser folk bruke disse navnene. Hvis dere syns det funker, kjør på! Heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 15.54, Anonym bruker skrev:

Merkelig argument. Det samme kan sies om absolutt alle plasser. Folk i Midtøsten velger heller ikke navn som går i Norge.

Anonymkode: d2d41...0b5

Flott sammenligning. Midtøsten er et område som strekker seg over 14 land, mange hundre millioner mennesker og to verdensdeler. Rogaland er en flekk med ca 400.000 personer. 

Kudos for bra argument, selv du 👍🏼

Anonymkode: 27b8c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode navneforslag hver for seg, men synes de blir litt for like. Kjenner en Tea og Tuva som er søstre, og to søstre som heter Veronica og Victoria. Rene tungegymnastikken å få ut rett navn til rett barn til tider 😅 

Du har gjerne en god grunn til å stå med akkurat disse to navnene, og er gjerne ikke ute etter lignende alternativer, men jeg tar meg friheten å komme med et par navneforslag i samme sjanger og med forbokstaven A likevel 😉

Kjenner to flotte rogalendinger ved navn Alvhild/Alfhild. 

Arnulf, Agnar, Asgeir, Asbjørn, Anskar kan være alternativ til guttenavnet. 

Anonymkode: 74bb1...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Kanskje litt like siden de begge starter på Arn. Men skal du velge navn i den gaten er de absolutt fine😃

Anonymkode: 3ea9f...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...