Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Aaaah! Jeg vet jeg burde være et bedre menneske, men noen ganger... Det er en dame jeg møter innimellom, som virkelig får meg til å bli såå provosert! I dag skulle vi på et kurs sammen. Hun snakker masse om seg selv, sykdom, mannens allergi, utfordringer på jobb, you Name IT! Jeg skjønner så godt at hun har det tøft, men med så innsnevrede sosiale antenner blir jo vi rundt helt gale. Alt er negativt og «noen må gjøre noe», men hun tar null intiativ selv. Vi var altså på kurs, men hun drar alle samtaler til sine negative tanker. Jeg stoppet henne med et spørsmål i dag, men hun tok ikke hintet. Gikk i forsvar og måtte bruke masse tid på å bortforklare seg. Så kom en ny historie som liksom skal veie opp, men som bare understreker mitt poeng. Hva kan jeg gjøre annet enn å prøve å unngå henne? Anonymkode: 39aa5...396
Himmel og hav Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 (endret) Alle håp om endring og forbedring kan du legge bort med en gang. Her er min strategi for å unngå en nær slektning av din dame. : 1. Unngå. Gjør alt du kan for å ikke havne ved siden av, på samme gruppe som eller i samme bil som dama. Alle unnskyldninger er tillatt inkludert blank løgn. "Jeg setter meg heller helt bakerst, for jeg er litt ugrei i magen i dag..." 2. Om pkt.1 ikke lar seg gjennomføre. Ignorer alt prat om sykdom og elendighet. Svar gjerne på direkte spørsmål med et annet spørsmål om noe helt annet. Hun: "Det er helt forkastelig å måtte sitte 45 minutter og vente hos legen. Det går ikke an! Jeg som var sååå dårlig! Har du hørt sånn skam?" Deg: "Hm. Leste du at de skal endre bussrutene fra neste uke?" alternativt: Smakte du kaka Torunn hadde med på jobb? Fikk du oppskriften?/ Har du strikket den genseren selv?/ Så du kampen i går?/ Hvilken ukedag er julaften på i år? 3. Røm. Gå på do. Følg røykerne ut. Hent kaffe - ofte, og håp at hun snakker med noen andre når du kommer tilbake. Du har all min sympati. Endret 3. mai 2019 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 5 timer siden, Himmel og hav skrev: Alle håp om endring og forbedring kan du legge bort med en gang. Her er min strategi for å unngå en nær slektning av din dame. : 1. Unngå. Gjør alt du kan for å ikke havne ved siden av, på samme gruppe som eller i samme bil som dama. Alle unnskyldninger er tillatt inkludert blank løgn. "Jeg setter meg heller helt bakerst, for jeg er litt ugrei i magen i dag..." 2. Om pkt.1 ikke lar seg gjennomføre. Ignorer alt prat om sykdom og elendighet. Svar gjerne på direkte spørsmål med et annet spørsmål om noe helt annet. Hun: "Det er helt forkastelig å måtte sitte 45 minutter og vente hos legen. Det går ikke an! Jeg som var sååå dårlig! Har du hørt sånn skam?" Deg: "Hm. Leste du at de skal endre bussrutene fra neste uke?" alternativt: Smakte du kaka Torunn hadde med på jobb? Fikk du oppskriften?/ Har du strikket den genseren selv?/ Så du kampen i går?/ Hvilken ukedag er julaften på i år? 3. Røm. Gå på do. Følg røykerne ut. Hent kaffe - ofte, og håp at hun snakker med noen andre når du kommer tilbake. Du har all min sympati. Takk! 😘 Anonymkode: 39aa5...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå