Gå til innhold

Kor mange andre har kr 3000 + - på sparekonto då?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid når det kjem opp trådar om sparekontuo og bufferkonto ser det ut som dei fleste har minst 400 000 på sparekonto og 100 000 på bufferkontoen. Eg trur vi er mange so. Ikkje har det slik!! Stå fram ilag med meg!!! (iallefall til ei viss grad, eg må nok bruke anonymknappen) 

Anonymkode: c2b4f...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teller 29 kroner? ;) Hadde faktisk nesten 1000 kroner for få dager siden, men det måtte gå til husleie.

Syk og fattig er dårlig kombinasjon...

Anonymkode: b05fc...b46

Skrevet

Vi får det til å gå rundt, verken mer eller mindre. Har til mat, regninger, nøkternt klesbudsjett og litt ekstra. Rekker kanskje å spare opp 500 i mnd noen mnd før noe ryker på nytt. Veldig trivelig! 🤪 Skal på budsjettferie til sommeren. Heldigvis er barna fortsatt så små at de ikke merker særlig til det. Får snart 3000 ekstra inn per mnd, noe som vil hjelpe.

Svært mange i omgangskretsen her sier selv de i blant får hjelp av foreldrene. Kan ikke skjønne da at bufferen kan være særlig stor. Er nok mange som oss, HI! 

Anonymkode: e435c...4a6

Skrevet

Glad hvis jeg greier å ha et par tusen. Nå har jeg 129,-. Trodde jeg hadde 0, så syns det var helt topp!

Anonymkode: 58ad4...9e2

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Teller 29 kroner? ;) Hadde faktisk nesten 1000 kroner for få dager siden, men det måtte gå til husleie.

Syk og fattig er dårlig kombinasjon...

Det teller, 3000 er mykje nærmare 29 kr enn 100 000!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får det til å gå rundt, verken mer eller mindre. Har til mat, regninger, nøkternt klesbudsjett og litt ekstra. Rekker kanskje å spare opp 500 i mnd noen mnd før noe ryker på nytt. Veldig trivelig! 🤪 Skal på budsjettferie til sommeren. Heldigvis er barna fortsatt så små at de ikke merker særlig til det. Får snart 3000 ekstra inn per mnd, noe som vil hjelpe.

Svært mange i omgangskretsen her sier selv de i blant får hjelp av foreldrene. Kan ikke skjønne da at bufferen kan være særlig stor. Er nok mange som oss, HI! 

Anonymkode: e435c...4a6

Det er det eg trur, berre at kvar gong det blir snakk om pengar så hive alle som har litt seg fram medan vi andre sit stille i båten og skammar oss litt... Men det syns eg ikkje vi skal😊

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det teller, 3000 er mykje nærmare 29 kr enn 100 000!

Det var godt :D

Skrevet

Jeg pleier ikke spare noe særlig, og barnetrygden går i sluket som all annen inntekt. Så her er ingen feriekonto, sparekonto til meg selv eller kontoer til barna. En liten buffer på regningskontoen har vi da, setter inn litt mer enn vi faktisk har i utgifter hver måned dit så vi har penger til bilverksted og slike ting når de dukker opp.

Men nå har vi tre konfirmasjoner etter hverandre og jeg har faktisk en egen konfirmasjonskonto, der står det vel 17.000 kr nå. Jeg putter inn alt fra 200 til 1.000 kr i måneden dit.

Men mange hundre tusen på sparekonto er det ingen her i huset som har.

Anonymkode: 82af8...8f2

Skrevet

Eg ligg over 3.000 +/-, sida eg har 100.000 på BSU. Men eg går i 0 kvar månad, mykje fordi eg har som mål å fylle opp BSUen kvart år. Eg får det til akkurat, så noko meir sparing blir det ikkje. 

Eg trur det er mange som skryter på seg, og mogleg dei kastar på ein ekstra 0 her og der. Når ein er anonym, er det veldig lett å ljuge!

Skrevet

Har 5300 kr. Og det etter 2.5 mnd sparing. Prøver å spare 2000 i mnd, og har ekstra trekk på 15 kr hver eneste gang jeg bruker kortet. Blir faktisk penger av det altså 😋

Anonymkode: 20621...c74

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har 5300 kr. Og det etter 2.5 mnd sparing. Prøver å spare 2000 i mnd, og har ekstra trekk på 15 kr hver eneste gang jeg bruker kortet. Blir faktisk penger av det altså 😋

Anonymkode: 20621...c74

Kanskje eg skulle prøve det med trekk kvar gong eg brukar kortet? For sjølv om eg står fram uten noko særleg sparepengar så er det jo eit mål å få lagt meg opp meir enn 3000 kr... 

Skrevet

Jeg har trekk på kortet + en del ekstra sparing, men så fort konto bikker 10.000 finner jeg noe vi MÅ ha å kjøper det 🙈 nå røyk vaskemaskinen og vi må starte på nytt... 

Anonymkode: 93e06...0f7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier ikke spare noe særlig, og barnetrygden går i sluket som all annen inntekt. Så her er ingen feriekonto, sparekonto til meg selv eller kontoer til barna. En liten buffer på regningskontoen har vi da, setter inn litt mer enn vi faktisk har i utgifter hver måned dit så vi har penger til bilverksted og slike ting når de dukker opp.

Men nå har vi tre konfirmasjoner etter hverandre og jeg har faktisk en egen konfirmasjonskonto, der står det vel 17.000 kr nå. Jeg putter inn alt fra 200 til 1.000 kr i måneden dit.

Men mange hundre tusen på sparekonto er det ingen her i huset som har.

Greit å øke sparingen til konfirmasjon litt da hvis du har noen år igjen.. konfirmasjon er dyrt!! Bunad/pen klær, selskap og gave.. Vi har også nylig hatt tre konfirmasjoner. De kom på over 150.000,- pr barn inkl bunad.. Ikke lenge etter blir det fort endel penger til (mopedlappen) og billappen.. Så trenger de litt hjelp når de skal ut å studere.. Blir ikke akkurat billigere

Anonymkode: cf646...1b3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å øke sparingen til konfirmasjon litt da hvis du har noen år igjen.. konfirmasjon er dyrt!! Bunad/pen klær, selskap og gave.. Vi har også nylig hatt tre konfirmasjoner. De kom på over 150.000,- pr barn inkl bunad.. Ikke lenge etter blir det fort endel penger til (mopedlappen) og billappen.. Så trenger de litt hjelp når de skal ut å studere.. Blir ikke akkurat billigere

150 000,- per barn?!???

Hva ved konfirmasjonen kostet så mye?

Anonymkode: 45bb6...69e

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da harru jaggu ikke vært veldig økonomisk klok 😅 Det er jo mer enn er bryllup 😂

Anonymkode: df623...c65

Skrevet

Har litt over 6000. Det går automatisk 1000 av barnetrygden(får to) inn på sparekontoen den 1. i mnd.

Jeg hadde 7000 der for noen mnd siden, men så måtte jag ta 4 av de og nå er jeg snart på 7 igjen. Den vokser sakte men sikkert. Uansett godt å vite at jeg har et par tusenlapper om det skulle bli krise.

Anonymkode: dd346...eda

Skrevet

Jeg har endel nå. Men.... inntil jeg var sånn 35 hadde jeg nada. Nå har jeg solgt bolig med gevinst. Det er nok mer normalt å IKKE ha 400 000,- på bok tidlig i 30-årene altså. 

Anonymkode: a6731...ca7

Skrevet

Har sparekonto på 26000. 

Bufferkonto på 160k.

Bufferkontoen går nå i garasjebygging og steinlegging av gårdsplassen (egen sum+lån). Mannen får en god del nå i utbytte fra firmaet mot årets slutt. Så den fylles opp igjen :) Men bufferkontoen rører vi aldri. Sparekontoen derimot, der går det fra når ungene trenger nye sykler, utedresser, ski osv. Ferier bruker vi kun feriepenger og skattepenger til (har ekstra trekk)

Anonymkode: 40441...b10

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, 150.000 pr barn kommer aldri vi til å bruke ihvertfall ;)

Vi har fire barn og eldste er allerede konfirmert, og sånne summer er helt uaktuelt. Har bare en jente og hun arver bunad, så jeg tviler på at utgiften til litt omsøm o.l. blir noe særlig høyere enn dressen til guttene. Så 10.000 pr konfirmant inkludert gave er mer sannsynlig.

Eldste fikk dress til 3.000, fikk 23.000 i gave, vi hadde selskapet hjemme og laget maten selv.

Skrevet

Har ingenting på sparekonto. Greier meg så vidt på det som kommer inn. Får en del skattepenger, de skal jeg prøve å spare en del av så jeg har til ting jeg skal i løpet av det neste året. 

Anonymkode: 55093...f8c

Skrevet

Jeg har 0,- akkurat nå, pleier å ha rundt 3000,-

Anonymkode: 01b67...d32

Skrevet

Hva er forskjellen på buffer- og sparekonto? 🤔

Har 236 kr på brukskonto, og 20 k på sparekonto.

Får heldigvis lønn om en uke, fire vakter med 133 % 🤗

Tror mange lyver i disse trådene. Alternativt at det er de som har mer enn nok som svarer. 

Jeg skal fylle opp sparekontoen når skattepengene kommer. Den har vært på 100 K.

Men det var rett etter at jeg arvet noen penger og jeg var over 40. Hadde ikke sjans til å spare opp så mye før det!

Anonymkode: a916d...311

Skrevet

4600,- på sparekonto - og jeg er over 40. Har ikke hatt sparekonto før det siste året faktisk. Kjøpte akkurat vaskemaskin med penger fra lønnskonto, så litt "til overs" der. Det har vi heller ikke hatt før enn de siste årene. Men- har levd godt allikevel😊

To av fire konfirmasjoner og førererkort er overstått og betalt. Ikke brukt 150 000 pr (!!) akkurat. Førerkortene er betalt av ungdommen selv. To fornøyde "voksne", selv om de ikke har fått sponset førerkort eller konfirmasjon som har kostet mer enn vi har råd til. 

Anonymkode: 71d32...66a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har sparekonto på 26000. 

Bufferkonto på 160k.

Bufferkontoen går nå i garasjebygging og steinlegging av gårdsplassen (egen sum+lån). Mannen får en god del nå i utbytte fra firmaet mot årets slutt. Så den fylles opp igjen :) Men bufferkontoen rører vi aldri. Sparekontoen derimot, der går det fra når ungene trenger nye sykler, utedresser, ski osv. Ferier bruker vi kun feriepenger og skattepenger til (har ekstra trekk)

Tror du har misforstått tråden. 

Jeg har 2900 kr på sparekonto nå. Mer enn jeg har hatt på leeenge! 

Anonymkode: fe444...292

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har sparekonto på 26000. 

Bufferkonto på 160k.

Ja, dette var rette tråden å skryte i :roll:

Anonymkode: d55c7...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...