Gå til innhold

Dere som strikker - hjelp igjen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt hode fungerer ikke for tiden, så trenger litt hjelp til logisk tenkning igjen.

Jeg skal strikke noen pulsvarmere som jeg ønsker litt trangere enn det står i mønsteret at de blir. Jeg skal bruke et litt annet garn enn mønsteret sier. I mønsteret står det at man skal strikke på p 3 og at 10 cm er 24 m. Mitt garn gir 27 m på 10 cm, p3.

Stemmer min tankegang da - at jeg bare kan følge mønsteret som står, og fordi mitt garn er tynnere så blir det da automatisk litt mindre enn målene i mønsteret sier?

Det er jo ikke så veldig mange masker rundt, 42 og 38, så det vil ikke utgjøre så veldig mye. Vil gjerne ha dem minst en cm smalere, og jeg tror det blir ca. 1 - 1,5 cm mindre enn opprinnelige om jeg strikker på p 3. Eller bør jeg strikke dem på p 2,5?

Jeg strikker ganske nøyaktig på anbefalt strikkefasthet.

Anonymkode: 50878...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

I mitt hode blir det litt smalere om du bare strikker etter mønster med det garnet du bruker. Prøv deg frem, og rekk evt opp og bytt pinner dersom det ikke blir bra. Er jo et forholdsvis lite prosjekt, så tar jo ikke dagesvis å strikke liksom.

Anonymkode: 4b189...7dc

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mitt hode blir det litt smalere om du bare strikker etter mønster med det garnet du bruker. Prøv deg frem, og rekk evt opp og bytt pinner dersom det ikke blir bra. Er jo et forholdsvis lite prosjekt, så tar jo ikke dagesvis å strikke liksom.

Anonymkode: 4b189...7dc

Takk for svar :)

Vet det er et lite prosjekt, men jeg fullstendig haaaaater å rekke opp, og nå som jeg er langvarig syk har jeg - bortsett fra problemer med å tenke logisk/konsentrere meg - også problemer med tålmodigheten ;)

Jeg satser på at vi har tenkt riktig, og prøver som du sier.

Skrevet

Du har tenkt riktig. Ditt prosjekt vil bli ca 1 - 1,5 cm smalere enn mønsteret tilsier, hvis du holder strikkefastheten på garnet. 

Skrevet
11 minutter siden, Superdolly skrev:

Du har tenkt riktig. Ditt prosjekt vil bli ca 1 - 1,5 cm smalere enn mønsteret tilsier, hvis du holder strikkefastheten på garnet. 

Takk :) Da har jeg to som er enige. Jeg kan normalt tenke ut slikt, men stoler bare ikke på hodet mitt for tiden, så sikrest å spørre. Takk for hjelp begge to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...