Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Er så heldig å få hjelp av tre 14 åringer som skal hjelpe til på dåpsfesten vår her hjemme. Oppgavene blir å ta imot maten og legge alt klart mens vi er i kirken. Passe på at det står nok drikke på bordet under maten. Rydde bort etter "middag" og dekke på til dessert og sette frem kaker. Servere kaffe osv. Samt rydde bort når vi er ferdig å spise. De skal også få spise mat og kaker med oss. De blir nok her fra ca kl 12-18. Tenkte å tilby 500 til hver. Høres det ok ut? Anonymkode: 3e554...19a
KellyTaylor Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Nja, jeg hadde samme type hjelp til en konfirmasjon og disse jentene fikk 1000 kr hver seg på samme antall timer. Disse jentene var 16 år.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 100 kr timen er gjengs her. Anonymkode: 11acc...4f7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Jeg hadde gitt 6 eller 700 kr hver. Anonymkode: ed22b...1a2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, Pæddan skrev: Nja, jeg hadde samme type hjelp til en konfirmasjon og disse jentene fikk 1000 kr hver seg på samme antall timer. Disse jentene var 16 år. Ok. Da er det billigere å leie inn servitør fra cateringsfirmaet. Blir ikke 6 timer effektiv jobbing på alle tre. Min datter trår også til som fjerdemann ved behov under selskapet(Dette er venninner av henne). Ts Anonymkode: 3e554...19a
Valkyriemamma Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Eg ville betalt 500,- og ein liten oppmersomhet, t.d. ein pose twist eller ein pakke sjokoladehjarter. Pakka oppmerksomheten fint inn, med eit kort der det står «takk for hjelpa» og 500,- oppi! 👍
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Satsene må da ha økt noe? Da jeg serverte i selskap som 14-15-åring på 80-tallet, så fikk jeg 500,- for en dag. Jeg ville tenkt 100,- pr.time. Ting tar gjerne lengre tid enn man tror også, spesielt det å rydde bort mat og oppvask. Anonymkode: 1a79e...382
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er så heldig å få hjelp av tre 14 åringer som skal hjelpe til på dåpsfesten vår her hjemme. Oppgavene blir å ta imot maten og legge alt klart mens vi er i kirken. Passe på at det står nok drikke på bordet under maten. Rydde bort etter "middag" og dekke på til dessert og sette frem kaker. Servere kaffe osv. Samt rydde bort når vi er ferdig å spise. De skal også få spise mat og kaker med oss. De blir nok her fra ca kl 12-18. Tenkte å tilby 500 til hver. Høres det ok ut? Anonymkode: 3e554...19a Nei. Minimum 800 hver. Anonymkode: c376d...4cc
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Da er det billigere å leie inn servitør fra cateringsfirmaet. Blir ikke 6 timer effektiv jobbing på alle tre. Min datter trår også til som fjerdemann ved behov under selskapet(Dette er venninner av henne). Ts Anonymkode: 3e554...19a Du er smålig. Og nei, det blir ikke billigere å leie fra et firma, servitører skal ha tarifflønn. Anonymkode: c376d...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 Jeg synes 500 høres greit ut. Det er en enkel og hyggelig jobb de gjør sammen med venner. Det jeg imidlertid synes vil være riktig er å avtale prisen på forhånd. Vis dem respekt som arbeidstakere og lær dem at de har rettigheter når de gjør en jobb. Hvis de ikke er fornøyde med 500 står de fritt til å si "Nei, takk". Å pakke inn pengene som en gave synes jeg er helt feil. Overfør pengene til kontoen deres som du ville gjort med voksne. Anonymkode: e265d...558
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Her vi bor er vi vant med dugnadsarbeid og å stille opp å hjelpe hverandre. Min datter hjalp i konfirmasjon i fjor, dette året hjelper konfirmanten oss med et selskap osv. de fikk begge 500kr og var veldig fornøyd med det! Man betaler ungdommer litt, voksne hjelper gratis og får heller tilbake en tjeneste ved behov. Nå når vi skal ha konfirmasjon får jeg feks kaker fra naboer og venninner, helt gratis og jeg slipper bake selv. Baker selvsagt til de neste gang. man får ikke tarifflønn for å hjelpe privat, mange av dere betaler altfor mye. 500kr hver til 3 14 åringer er mye penger for disse for en enkel jobb. Ellers kan man jo betale 1500kr til 1 person da jobben faktisk ikke trengs 3 stykker til å gjøre. Jentene får en god erfaring, hygge seg med hverandre, mat og kaker og i tillegg 500kr. Mine minste ungdommer synes ennå det er mest stas å få penger i hånda og hadde blitt glad for en sjokolade samtidig. Det synliggjør pengene på en annen måte enn kun inn på konto. Anonymkode: fb7a8...599
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her vi bor er vi vant med dugnadsarbeid og å stille opp å hjelpe hverandre. Min datter hjalp i konfirmasjon i fjor, dette året hjelper konfirmanten oss med et selskap osv. de fikk begge 500kr og var veldig fornøyd med det! Man betaler ungdommer litt, voksne hjelper gratis og får heller tilbake en tjeneste ved behov. Nå når vi skal ha konfirmasjon får jeg feks kaker fra naboer og venninner, helt gratis og jeg slipper bake selv. Baker selvsagt til de neste gang. man får ikke tarifflønn for å hjelpe privat, mange av dere betaler altfor mye. 500kr hver til 3 14 åringer er mye penger for disse for en enkel jobb. Ellers kan man jo betale 1500kr til 1 person da jobben faktisk ikke trengs 3 stykker til å gjøre. Jentene får en god erfaring, hygge seg med hverandre, mat og kaker og i tillegg 500kr. Mine minste ungdommer synes ennå det er mest stas å få penger i hånda og hadde blitt glad for en sjokolade samtidig. Det synliggjør pengene på en annen måte enn kun inn på konto. Anonymkode: fb7a8...599 Mine skiller klart på jobb og andre penger de har "ett på" og på gaver. De bruker jo ikke kontanter i hverdagen, bare kort som oss voksne. Det begynte de med da de var 10 og 11. Kontanter er egentlig bare til vennegaver. Anonymkode: e265d...558
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er smålig. Og nei, det blir ikke billigere å leie fra et firma, servitører skal ha tarifflønn. Anonymkode: c376d...4cc Jo det blir billigere enn hvis disse jentene skal ha 1000 kr hver. Trenger bare en person men tenkte det var hyggelig for de å dele på det slik at de kan bytte på å sitte å spise eller gjøre andre ting. De blir fire stykker inkludert min datter så synes ikke dette er smålig. Dette er en dåpsfest hjemme hos oss ikke er bryllup med 150 gjester. Anonymkode: 3e554...19a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Minimum 800 hver. Anonymkode: c376d...4cc Nei det skjer ikke 😀 uansett har de alle takket ja med glede til 500 kr. Foreldrene syntes det også var greit til og med for mye på hver. Dette er jenter som har flydd inn og ut av huset her siden de gikk i barnehagen. Ts Anonymkode: 3e554...19a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes 500 høres greit ut. Det er en enkel og hyggelig jobb de gjør sammen med venner. Det jeg imidlertid synes vil være riktig er å avtale prisen på forhånd. Vis dem respekt som arbeidstakere og lær dem at de har rettigheter når de gjør en jobb. Hvis de ikke er fornøyde med 500 står de fritt til å si "Nei, takk". Å pakke inn pengene som en gave synes jeg er helt feil. Overfør pengene til kontoen deres som du ville gjort med voksne. Anonymkode: e265d...558 De har alle takket ja til 500 kr. De syntes det var mer enn nok. De er jo gjester i tillegg å får nok av tid til å spise og kose seg de også. Er bare snakk om at jeg trenger noen ekstra hender noen minutter her og der. Ts Anonymkode: 3e554...19a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #16 Skrevet 3. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har alle takket ja til 500 kr. De syntes det var mer enn nok. De er jo gjester i tillegg å får nok av tid til å spise og kose seg de også. Er bare snakk om at jeg trenger noen ekstra hender noen minutter her og der. Ts Anonymkode: 3e554...19a Da har du jo gjort nettopp det jeg mente var riktig, nemlig å avtale lønnen først. Anonymkode: e265d...558
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #17 Skrevet 3. mai 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du jo gjort nettopp det jeg mente var riktig, nemlig å avtale lønnen først. Anonymkode: e265d...558 Ja det var planen hele veien det. Dåpen er ikke før om en måneds tid så ville avklare dette på forhånd. Ts Anonymkode: 3e554...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå