Gå til innhold

Flere som har det dritt? Fortell din historie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager å diskriminere, men tenkte kun på historier om her & nå, ikke fortid og traumer. Ikke ting som skjedde for lenge siden, men livssituasjoner her og nå. Fortell gjerne!! 

Anonymkode: c83d5...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dritt og Dritt, det ligg igrunn tilrette for at eg skal ha det kjempebra. Men eg er utbrendt/utslått av fibromyalgi el liknande alt er eit ork og eg kjem stadig lenger bakpå med alt eg skulle gjort. Kjefte på ungane og glefser mot mannen, alt dette får meg til å føle meg verdilaus så blir eg deprimert i tillegg. Så blir eg så lei at alt eg får glede ved er å ete mat og sjå på dritttv, då legg eg på meg. Så blir eg deprimert av det, endå meir sjuk, osb... 

Anonymkode: 2d2b4...72a

Skrevet

Jeg er alene med 3 barn i barnehagealder og har mistet jobben pga nedskjæringer. Ikke mye å rope hurra for den dagpengesatsen. Leter etter et billigere sted å bo, noe som er umulig. 

Valget er å flytte eller å vente i en evighet på ny jobb og billigere bolig. 

Anonymkode: 9bcef...907

Skrevet

Helsen er helt elendig, og blir ikke bedre. Er i en stor økonomisk krise, som jeg selv faktisk ikke er skyld i. Og har familie som har tatt stor avstand fra meg, etter jeg ble syk og ikke var hun hjelpsomme lenger. Selv om jeg aldri prater sykdom, eller økonomi.

Anonymkode: c2438...910

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alene med 3 barn i barnehagealder og har mistet jobben pga nedskjæringer. Ikke mye å rope hurra for den dagpengesatsen. Leter etter et billigere sted å bo, noe som er umulig. 

Valget er å flytte eller å vente i en evighet på ny jobb og billigere bolig. 

Anonymkode: 9bcef...907

Hvorfor er du blitt alene med tre små barn i barnehagealder? 

Anonymkode: 86e2f...a83

Skrevet

Har en kronisk autonom sykdom som innebærer daglige smerter og fatigue. Går på cellegift og er kvalm 2 dager i uka fast. Har en datter med en diagnose som medfører et handikapp. Hun har akkurat grått seg i søvn fordi hun ikke har noen venner. Mammahjertet gråter daglig. Jobber fullt fordi jeg rent psykisk trenger det, men kroppen er utmattet. Bekymrer meg syk over datteren min. 

Anonymkode: 0c140...c76

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en kronisk autonom sykdom som innebærer daglige smerter og fatigue. Går på cellegift og er kvalm 2 dager i uka fast. Har en datter med en diagnose som medfører et handikapp. Hun har akkurat grått seg i søvn fordi hun ikke har noen venner. Mammahjertet gråter daglig. Jobber fullt fordi jeg rent psykisk trenger det, men kroppen er utmattet. Bekymrer meg syk over datteren min. 

Har dere undersøkt mulighetene for å få henne inn i aktiviteter med andre barn med noenlunde samme funksjonsnivå? I kommunen jeg går i vet jeg det finnes et slikt tilbud. Det er også mulig å få f.eks. en støttekontakt som kan bli med henne på aktiviteter.

Har ellers god erfaring med det å ha kontakt med dyr, f.eks. hest. Det gir selv svært ulike barn noe felles, og vennskap skapes ofte i stallen. Kontakten med hestene virker dessuten positivt på selvfølelse og selvtillit.

Om hun ikke har venner på skolen så er det jo trist, men hun kan få venner utenom :)

Anonymkode: 0d238...9e3

Skrevet

Takk for forslaget. Hennes diagnose er ikke omfattende og hun er ikke psykisk eller fysisk utviklingshemmet. Hennes vansker er imidlertid merkbare og fører til at hun er nederst på rangstigen i klassen og en yndet venninnerest. De andre syntes hun er barnslig og opplever nok henne som underlegen. Hun deltar i to aktiviteter på fritiden for å forsøke å få andre nettverk. Setter pris på at du over forsøkte å hjelpe meg. 

Skrevet

Jeg ble syk for noen år siden, også har liksom bare det ene tatt det andre. Jeg har hatt to store operasjoner, siste for et halvt år siden. Jeg er ufør, makter ikke henge med i karusellen som kreves for å ha et aktivt liv, og føler jeg faller mer og mer utenfor.

Føler jeg kommer til kort når det kommer til oppfølgig på skolen, tenker da på dugnader, være klassekontakt, sitte i fau osv (jeg klarer heldigvis å følge opp ungene med lekser og sånt). Kommer til kort på fritidsaktivitetene, fordi jeg ikke kan kjøre så langt, jeg kan ikke stå timevis i kiosker eller rydde etter stevner...

Jeg er bare et halvt menneske. Jeg er mamma og det er den eneste "jobben" jeg prøver å være 100%. Jeg kommer til kort på mange områder, men jeg kan være en kjærlig mamma som er full av klemmer, som alltid er her, som hjelper med lekser, lager middag og er tilstede for ungene. Jeg vet de elsker meg og jeg elsker dem, men det er stort sett det jeg får til.

På de fleste andre områdene av livet er det ikke mye å skryte av lenger. Fordi jeg har blitt temmelig stillesittende og ensom har jeg spist meg feit på toppen av det hele. Ikke nok med at kroppen er syk, jeg må drasse på et par titalls kilo for mye også. 

Det er noe dritt, rett og slett. Livet ble slett ikke som jeg hadde tenkt meg.

Anonymkode: 83bce...ba8

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for forslaget. Hennes diagnose er ikke omfattende og hun er ikke psykisk eller fysisk utviklingshemmet. Hennes vansker er imidlertid merkbare og fører til at hun er nederst på rangstigen i klassen og en yndet venninnerest. De andre syntes hun er barnslig og opplever nok henne som underlegen. Hun deltar i to aktiviteter på fritiden for å forsøke å få andre nettverk. Setter pris på at du over forsøkte å hjelpe meg. 

Det er så vanskelig det der, barn mener ikke ofte ikke å være stygge i slike sammenhenger, men det sårer jo veldig den som blir utsatt for det. Det går jo utover selvbildet.

Jeg tror kanskje det blir lettere å få venner andre steder etterhvert som hun blir litt eldre, selv om hun selvfølgelig trenger venner nå også! Veldig bra at hun deltar i to andre aktiviteter, da er det i hvert fall mye større sjanser for å få et annet nettverk. Den dagen det klaffer på felles interesse så vil ikke hennes begrensninger være like viktige lenger, da blir vennskapet og interessen viktigst.

Måtte bare skrive det over, for jeg vet om et barn som hadde en del utfordringer også, og der ble ting mye bedre etter at barnet hadde gått i andre aktiviteter, omgikk andre barn på aktivitetene, og nå har barnet også fått venner på skolen og i nærmiljøet, noe det ikke hadde tidligere. Så det er håp :)

Håper hun får seg nye venner på fritidsaktivitetene og at hun etterhvert også får venner på skolen ❤️

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff... nå fikk du mitt mammahjerte til å gråte også. Du er sikkert i dialog med skole og evt SFO? På vår skole har de lekeavtaler, dvs de blir satt sammen med en de faktiskt skal leke med i løpet av den dagen. Hvis man har problemer inviterer skole til møte og setter opp aktivitetsplan og tiltak asap for å forbedre situasjonen for barnet det gjelder.

Håper det snart blir bedre for datteren din💜

Anonymkode: 1c779...336

Skrevet

Vet nesten ikke om jeg orker å skrive det. Har aldri sagt det til noen. Er redd for kritikk. Men, samboer har kjørt både min og sin egen økonomi på ræva. Jeg har vært naiv og latt meg lure. Så nå sitter vi her uten muligheter pga økonomi. Krav hengende over meg som egentlig ikke er mitt. Har ikke mulighet til å gå fra han da jeg ikke klarer meg alene slik ting er nå og det han har gjort. Jeg sliter skikkelig med dette. Har ingen glede i livet annet enn barna. Kunne ønske jeg hadde familie med penger som kunne hjulpet meg ut av dette. Men, det har jeg desverre ikke.

Anonymkode: 05c82...79c

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet nesten ikke om jeg orker å skrive det. Har aldri sagt det til noen. Er redd for kritikk. Men, samboer har kjørt både min og sin egen økonomi på ræva. Jeg har vært naiv og latt meg lure. Så nå sitter vi her uten muligheter pga økonomi. Krav hengende over meg som egentlig ikke er mitt. Har ikke mulighet til å gå fra han da jeg ikke klarer meg alene slik ting er nå og det han har gjort. Jeg sliter skikkelig med dette. Har ingen glede i livet annet enn barna. Kunne ønske jeg hadde familie med penger som kunne hjulpet meg ut av dette. Men, det har jeg desverre ikke.

Anonymkode: 05c82...79c

Hvis dere bare er samboere har ikke du ansvar for hans gjeld.

Hvis han ikke da har tatt opp gjeld i ditt navn uten at du har visst om det? I så fall kan du komme deg unna det, men da må du gå fra ham og anmelde ham.

Skrevet

den fysiske helsa er bra, men den psykiske er rævva! 
Ser ut til at jeg NOK EN GANG må gi opp det jeg hadde lyst til å bruke livet mitt på, og tro meg, jeg har prøvd mange ting. 
Tilfeldighetene er bare ikke på min side, og irriterende er det.
Er arbeidsledig atm men har begynt å søke jobber igjen.

Anonymkode: e8d97...9ca

Skrevet

Det eldste barnet mitt er tvangsinnlagt akkurat nå, på mistanke om psykose. Bekymrer meg over dette, og føler meg maktesløs med tanke på hvordan jeg kan hjelpe. Det er så lite man kan gjøre.

Min samboer døde for 2 år siden, så jeg er eneste voksne i huset her. Alle nye jeg finner er enten players eller har andre ting som gjør at de er uaktuelle. Jeg har ok økonomi, men for en måned siden ble min elskede bil påkjørt av en annen sjåfør, så nå må jeg kjøpe ny til en milliard. Den gamle var riktignok fra 2001, men den kjørte jo og fungerte fint! 

Anonymkode: 72314...f61

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eldste barnet mitt er tvangsinnlagt akkurat nå, på mistanke om psykose. Bekymrer meg over dette, og føler meg maktesløs med tanke på hvordan jeg kan hjelpe. Det er så lite man kan gjøre.

Min samboer døde for 2 år siden, så jeg er eneste voksne i huset her. Alle nye jeg finner er enten players eller har andre ting som gjør at de er uaktuelle. Jeg har ok økonomi, men for en måned siden ble min elskede bil påkjørt av en annen sjåfør, så nå må jeg kjøpe ny til en milliard. Den gamle var riktignok fra 2001, men den kjørte jo og fungerte fint! 

Hvorfor må du kjøpe en bil til en milliard? 

Anonymkode: 546f6...d6f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forsikringen dekker vel ny bil? Og det er vel litt i overkant å kjøpe bil til en milliard.

Anonymkode: e6e63...3d5

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må du kjøpe en bil til en milliard? 

Hun mener ikke summen bokstavelig, men for å illustrere at det blir dyrt 

Anonymkode: ffae2...68b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun mener ikke summen bokstavelig, men for å illustrere at det blir dyrt 

Anonymkode: ffae2...68b

Jo, men hvorfor kjøpe en dyr bil? Det finnes masse bra som ikke koster skjorta.. 

Skrevet

Jeg er skilt fra en psykopat med stor P. Vi har felles barn. Unner ikke min verste fiende å stå i den driten det innebærer!!

Anonymkode: 0b37a...0d8

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er skilt fra en psykopat med stor P. Vi har felles barn. Unner ikke min verste fiende å stå i den driten det innebærer!!

Anonymkode: 0b37a...0d8

Fy, det høres vanskelig og tøft ut. Vi hadde en psykopat i familien, men ble heldigvis kvitt vedkommende. Håper at du kommer godt ut av det

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dritt og Dritt, det ligg igrunn tilrette for at eg skal ha det kjempebra. Men eg er utbrendt/utslått av fibromyalgi el liknande alt er eit ork og eg kjem stadig lenger bakpå med alt eg skulle gjort. Kjefte på ungane og glefser mot mannen, alt dette får meg til å føle meg verdilaus så blir eg deprimert i tillegg. Så blir eg så lei at alt eg får glede ved er å ete mat og sjå på dritttv, då legg eg på meg. Så blir eg deprimert av det, endå meir sjuk, osb... 

Anonymkode: 2d2b4...72a

Jeg skjønner deg så veldig godt, jeg skal ikke si at jeg VET hvordan DU har det, for det vet nok ingen, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver her! 

Det med kort lunte, irritabilitet, kjefting.. og den bunnløse dårlige samvittigheten etterpå. Jeg får så dårlig samvittighet at jeg, i går, sa til mannen: "Jeg kommer til å reise fra dere, alle sammen". Mann og to unger. Fordi jeg - med kronisk sykdom - ikke orker mer. Orker ikke mer av oppførselen til 3-4-åringen som bare trasser og bryter oss ned. Barn kan være vanskelige. 

Husker eldste var på samme måten i samme alderen, men da var jeg faktisk ikke like syk som nå så hadde bedre forutsetninger. Og den kjeftinga... jeg HATER det. 

Så spiser man drittmat og legger seg foran TV'en som du sier... Det jeg tror, er at det blir bedre. Medisinene blir bedre, legene tilegner seg mer kunnskap. Kanskje enkelte sykdommer, om 15-20 år, er mer som en bagatell å regne, for da har vi medisiner som fikser det... Lov å håpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...