Gå til innhold

Mageheng! Magen min henger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fett der, men mye av grunnen til at jeg ser så grusom ut er at magen henger. Jeg vet ikke om noen klær jeg føler meg fin i. Jeg har sett "tynnere folk" enn meg med feitere armer, feitere lår, men flatere mage. 

Jeg ser forferdelig ut og har et elendig selvbilde på grunn av det. Jeg har på en måte gitt opp å se fin ut. Jeg føler meg stygg.

Jeg vet det sitter i hodet, jeg har hatt to barn i magen, og fått masse strekkmerker osv. Men henget er vel seriøst på 5 cm eller noe!!!! Og jeg må ned 30 kg før jeg kan sutre om operasjon. Men likevel, så ser jeg ikke særlig feit ut bortsett fra på magen. Jeg har timeglassform, egentlig, før jeg fikk barn. Dvs jeg har smal midje, bredere hofter og skuldre. Men magen min ser ut som et krater, en eksplosjon, et ulykkessted. Og jeg føler meg elendig....

Jeg har ikke engang bukser som passer, pga magen, for hvis de passer rundt magen, er de for store i rumpa og lårene og da sagger det der. Jeg bruker 2 str større i klær rundt magen enn ellers. Aner ikke hva som har skjedd. 

Hvis jeg blir nærmest undervektig, tipper jeg at jeg kan gå i posete klær slik at magen ikke synes - men jeg savner sånn å kunne gå i en vanlig genser. Eller en innsvingt hettegenser. Et eller annet, kroppsnært, som jeg føler meg vel i. Disse posete klærne er stygge, tunge og jeg går rundt konstant og tenker "ser noen magehenget mitt?" :(:(:(

Dette er bare et tillegg av mange problemer jeg har, og det andre forsterker sikkert dette her veldig, men jeg trenger tips... 

Anonymkode: c2f4a...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du må ned 30 kilo før du kan snakke om operasjon, må du begynne der. Magen krymper med kiloene som forsvinner. Lover.

Anonymkode: c5ce6...3e8

Skrevet

Hear hear ❤Kjenner meg igjen. Har du sjekket opp kortisol nivået ? Jeg skal det nå. Tynn over alt, bortsett fra mage og ansikt. Hjelper å ikke spise så mye hvete, men. 

Hva med å prøve å trene de indre eller store magemusklene eller hva de heter ? 

Anonymkode: 54096...f6c

Skrevet

Jeg var som deg....svær mageog innbilte meg at den aldri kom til å gå ned.  

Gått ned 30 kg og har kun et heng som jeg skal fjerne kirurgisk rett rundt hjørnet.  Magen blir mindre når du går ned i vekt.  

Start med å gå tur hver dag, se over kosthold og ikke finn på unnskyldninger for at du er overvektig eller ikke tid til trening.  Dropp tv titting med 1 time og ta en gåtur, sykkeltur m.m

Start pent og forsiktig, og IKKE gå for hardt ut 👊 lykke til 👏

Skrevet

Hvor høy er du og hva veier du da?

Du sier du må ned 30 kg før operasjon blir aktuelt, vil det si at du veier 100 kg?

Om du er såpass tung hjelper det mye å gå ned i vekt altså. En hengemage på en normalvektig person er ikke krise. 

Jeg har selv ganske heng etter fire svangerskap og et keisersnitt, magen henger over arret etter snittet. Men når jeg er innenfor normalvekt (selv om jeg er helt i øvre grense) er ikke det noe problem. Jeg er 174 cm og kan fint veie 70-73 kg og gå i helt normale klær selv om jeg velger de som er litt løse over magen og ikke helt kondomdress liksom ;)

Anonymkode: d4ef4...0a9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høy er du og hva veier du da?

Du sier du må ned 30 kg før operasjon blir aktuelt, vil det si at du veier 100 kg?

Om du er såpass tung hjelper det mye å gå ned i vekt altså. En hengemage på en normalvektig person er ikke krise. 

Jeg har selv ganske heng etter fire svangerskap og et keisersnitt, magen henger over arret etter snittet. Men når jeg er innenfor normalvekt (selv om jeg er helt i øvre grense) er ikke det noe problem. Jeg er 174 cm og kan fint veie 70-73 kg og gå i helt normale klær selv om jeg velger de som er litt løse over magen og ikke helt kondomdress liksom ;)

Anonymkode: d4ef4...0a9

Nei, veier ikke 100 kg.. 80-85. Bør veie maks 60. Men jeg vil heller veie 45-50. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du må ned 30 kilo før du kan snakke om operasjon, må du begynne der. Magen krymper med kiloene som forsvinner. Lover.

Anonymkode: c5ce6...3e8

ok :)

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hear hear ❤Kjenner meg igjen. Har du sjekket opp kortisol nivået ? Jeg skal det nå. Tynn over alt, bortsett fra mage og ansikt. Hjelper å ikke spise så mye hvete, men. 

Hva med å prøve å trene de indre eller store magemusklene eller hva de heter ? 

Anonymkode: 54096...f6c

Har ikke sjekket det :) Hvordan gjør jeg det,da? Får vel google

Skrevet
11 minutter siden, Pæddan skrev:

Jeg var som deg....svær mageog innbilte meg at den aldri kom til å gå ned.  

Gått ned 30 kg og har kun et heng som jeg skal fjerne kirurgisk rett rundt hjørnet.  Magen blir mindre når du går ned i vekt.  

Start med å gå tur hver dag, se over kosthold og ikke finn på unnskyldninger for at du er overvektig eller ikke tid til trening.  Dropp tv titting med 1 time og ta en gåtur, sykkeltur m.m

Start pent og forsiktig, og IKKE gå for hardt ut 👊 lykke til 👏

Ok, har vært mye stillesittende og inne på grunn av pollenet. Veldig vanskelig for meg å være aktiv når det er pollen ute. Så det er et problem. Men kan gjøre øvelser innendørs, men i går kveld var jeg litt aktiv (inne) og holdt på å få astmaanfall, pusten tetnet. 

takk

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, har vært mye stillesittende og inne på grunn av pollenet. Veldig vanskelig for meg å være aktiv når det er pollen ute. Så det er et problem. Men kan gjøre øvelser innendørs, men i går kveld var jeg litt aktiv (inne) og holdt på å få astmaanfall, pusten tetnet. 

takk

Bare hyggelig. Så lenge du er i bevegelse så er det bedre enn ingenting. I går holdt jeg på inne selv og brått ble det 10.000 skritt og endel trappegåing. Prøv å få 10.000 skritt hver dag. Vet det kan høres vanskelig ut, men tro meg - det går :) 

Kjøp deg en Fitbit feks og konkurer mot deg selv eller add andre venner. Blir lett en besettelse🤩

Skrevet

Jeg fikk innvilget operasjon fordi jeg hadde stort heng ved BMI på 25. Mens jeg venta på operasjonen gikk jeg ned til BMI på 21, og henget var nesten borte. Har fremdeles vedtaket på operasjon, men gidder ikke for så lite. Kirurgen sa at det ikke er uvanlig at heng som er 'umulig å bli kvitt' forsvinner likevel når vekta går ned.

Huden er fremdeles litt for stor, og rynker seg når jeg bøyer meg, men sånn vil det være.

Anonymkode: cdabf...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...