Gå til innhold

Har deres barn lekser i dag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket når jeg så på ukeplanen til minstemann i syvende klasse. Lærerene har fri med 1 mai men ungene har masse lekser? Hun er skoleflink men satt likevel 2 timer. 

Anonymkode: 34244...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.klassingen hadde lekser. Fikk den i går, leveres i morgen tidlig. 

Lese en bok og svare på endel sp. Stns set var litt mye. Kom på det kl 18. 🙈

Anonymkode: 5647a...66f

Skrevet

Nei! Hvorfor? 

Anonymkode: 1f7cb...58e

Skrevet

Ja. Her skal det leses hver dag uansett om det er helg eller helligdag

Anonymkode: 22c02...40b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Her skal det leses hver dag uansett om det er helg eller helligdag

Anonymkode: 22c02...40b

Lesing er nå en ting. Men masse matte og engelsk og norsk syns jeg er i overkant. 

Anonymkode: 34244...126

Skrevet

Bare spillelekser, men det har de hver dag.

Anonymkode: a7c48...6b4

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lesing er nå en ting. Men masse matte og engelsk og norsk syns jeg er i overkant. 

Anonymkode: 34244...126

De har 15 min med multi smart øving også

Anonymkode: 22c02...40b

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt overrasket når jeg så på ukeplanen til minstemann i syvende klasse. Lærerene har fri med 1 mai men ungene har masse lekser? Hun er skoleflink men satt likevel 2 timer. 

Anonymkode: 34244...126

For du tenker at lekser er noe læreren gir elevene på pur faen? 

Anonymkode: 055c1...7a8

Skrevet

Begge mine barn har sittet med lekser noen timer i dag. Innlevering i morgen. Den ene hadde norsk (tekst og spørsmål) og en engelsk tekst å skrive. Den andre skulle skrive en norsk tekst og hadde noen mattesider som måtte gjøres.

Lesing hver dag er en fast del av rutinen uansett så det reagerer jeg ikke så mye på, men jeg synes kanskje de kunne ha fått frist til fredag på noe av det så det hadde vært mulig å spre det litt ut. 

Barneskole begge to.

Anonymkode: 73fad...e0a

Skrevet

Ingen lekser og heller ikke tirsdag. Ungen er happy 🤪. Tredje trinn. 

Anonymkode: 4ed5d...b0a

Skrevet

Barna mine går ikke på skolen enda, men det synes jeg hørtes HELT feil ut! Når i all verden skal  de ha tid til å slappe av og bare være barn om de har lekser i helger/helligdager og ferier?🤨

Anonymkode: 1487d...377

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For du tenker at lekser er noe læreren gir elevene på pur faen? 

Anonymkode: 055c1...7a8

Nei men lærerne har fri selv så de burde la ungene ha fri også. 

Anonymkode: 34244...126

Skrevet

Her har de ikke hatt lekser, hverken på barne- , ungdoms- eller vidergåendeskole.

Men jeg reagerer på at noen av barna deres sitter noen timer med lekser på en dag.

Hvor mye lekser har de i hvert fag? Man får jo gjort utrolig mye på en time... også sitter de i noen timer, som jeg da tenker er over to... Da har de jo altfor mye lekser.

 

Anonymkode: d1c04...464

Skrevet

Mine hadde ikke konkrete lekser som måtte gjøres 1. mai, men har større oppgaver som snart skal leveres, så begge satt med akolearbeid i går. 

Jeg regner med at din ikke hadde lekser som skulle leveres 1. mai? Da er det OK ned lekser som skal gjøres til 2. mai, synes jeg. Hvis hver fridag gir to leksefrie dager blir det lite lekser i mai. 

Anonymkode: 40da0...d70

Skrevet

Når fikk de leksene? Viss det var på lekseplan på mandag så kan leksen velges når dere gjør den. Å få lekser i slutten av dagen før en fridag synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: c7e49...b11

Skrevet

De (1.- og 3.klassingen) hadde lekser 30. april (til 1. mai), men ikke i går til i dag. Vi glemte rett og slett leksene. Har aldri skjedd før på de snart ni årene jeg har hatt skolebarn, så jeg håper det går greit. Sendte e-post til læreren om forglemmelsen, og gjør leksene i dag sammen med dagens lekser. 

Anonymkode: 6fbf8...49f

Skrevet

Ingen lekser her, har barn i 4. og 6. og 9. trinn på grunnskolen og en på vgs, ingen hadde lekser.

2 timer med lekser er jo ganske vannvittig da, ingen har sittet så lenge med lekser på samme dag noen gang tror jeg. Lekser hver dag har de gjerne, men det er unnagjort på mellom 15 og 45 minutter.

 

Anonymkode: 41e23...5b5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når fikk de leksene? Viss det var på lekseplan på mandag så kan leksen velges når dere gjør den. Å få lekser i slutten av dagen før en fridag synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: c7e49...b11

Barna her fikk utlevert leksene på slutten av dagen før fridag her. 

Jeg er egentlig for lekser, men det er pes. 

Anonymkode: 5647a...66f

Skrevet

Hadde hun hatt lekser så hadde de ikke blitt gjort. 

 

Anonymkode: 1516c...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...