Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Min sønn ønsker seg paw patrol kaker, har kjøpt inn figurene. Men aner ikke hvordan jeg skal lage selve kaken. Skal ikke dekke den med fondant. Det blir smørkrem eller swiss marengs. Men vet ikke hvordan jeg skal lage selve kaken. Ønsker at den blir litt høy. 3 etg... har springform på 20 cm Noen tips? Anonymkode: 6d935...398
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Bruk noe som støtter hvert lag for å unngå at det synker sammen. Del hver bunn i to. Unngå å få smuler i marengsen, da er den håpløs å smøre ut pent Ha fyll mellom hvert lag. Legg på marengs på hver bunn før du plasserer de oppå hverandre. Anonymkode: 6f168...3f5
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Du vil ha den i tre etasjer eller tre lag? Tre etasjer krever springformer i tre størrelser. Søk på Annas sjokoladekake, den blir høy, og oppskriften finnes beregnet på størrelsen på formen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Pass på å avkjøle kaken godt før du smører på smørkrem, da er det lettere å unngå smuler i kremen Ville unngått tre etasjer. Det er både vanskelig å få pent og vanskelig å servere til barna Lykke til. Anonymkode: 50e0b...f00
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 En treetasjes kake, som en bryllupskake er ikke nødvendig i et barneselskap altså. Barna spiser ikke så mye kake, og det er vanskelig å skjære de opp pent. Men en kake med tre lag kan du jo lage. For å være sikker på å få den høy og fin kan du lage f.eks 1,5 ganger en oppskrift og steke i tre omganger, da får du tre litt tynne kakebunner som du kan sette sammen til en høy kake. Viktig at du da passer steketid som vil bli litt annerledes enn om du steker en kake. Denne f.eks er jo fin. Det er en type kake som unger digger: http://tonerosedesign.com/diy-enkel-bursdagskake-paw-patrol-bursdag/ Anonymkode: bc975...4fc
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Jeg har forresten hatt stor suksess med å lage todimensjonale kaker i langpanna til ungene. Da får du ikke en høy kake, men den kan bli veldig efffektfull. Om du f.eks skjærer den ut som et kjøttbein, også pynter den. Det er wow-faktor i massevis for et barnesekskap. Du kan også lage en ganske høy kake om du lager en langpanne, deler den i to og legger de to delene oppå hverandre med krem i midten. Litt morsommere enn den runde kaken. En fasong som dette, men du pynter på din måte selvfølgelig. http://cathys-sweet-creations.net/portfolio_page/birthday-cake-paw-patrol/ Anonymkode: bc975...4fc
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 9 timer siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev: Du vil ha den i tre etasjer eller tre lag? Tre etasjer krever springformer i tre størrelser. Søk på Annas sjokoladekake, den blir høy, og oppskriften finnes beregnet på størrelsen på formen. Mente nok 3 elller 4 lag 😊 kan du sende meg link fant den ikke? Anonymkode: 6d935...398
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har forresten hatt stor suksess med å lage todimensjonale kaker i langpanna til ungene. Da får du ikke en høy kake, men den kan bli veldig efffektfull. Om du f.eks skjærer den ut som et kjøttbein, også pynter den. Det er wow-faktor i massevis for et barnesekskap. Du kan også lage en ganske høy kake om du lager en langpanne, deler den i to og legger de to delene oppå hverandre med krem i midten. Litt morsommere enn den runde kaken. En fasong som dette, men du pynter på din måte selvfølgelig. http://cathys-sweet-creations.net/portfolio_page/birthday-cake-paw-patrol/ Anonymkode: bc975...4fc Den kaka var faktisk rå kul 😍 men den kan vi spare til neste år! Han har bestemt seg for denne for denne gangen. Se bildet 🙂 synes dere kanskje det er bedre å dekke den med fondant? Aner ikke hvordan jeg skal få lage det selve merket til paw patrol. Vet at man bruker fondant, men har ikke god erfaring med det. I fjor prøvde jeg meg på unicorn kake til min datter, skulle lage det hornet med fondant. Den bare tørket å sprakk. Til slutt brukte jeg bare marsipan i stede Anonymkode: 6d935...398
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Pass på å avkjøle kaken godt før du smører på smørkrem, da er det lettere å unngå smuler i kremen Ville unngått tre etasjer. Det er både vanskelig å få pent og vanskelig å servere til barna Lykke til. Anonymkode: 50e0b...f00 Tusen takk for tips 😘 Anonymkode: 6d935...398
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #10 Skrevet 2. mai 2019 Det er en slik kake sønnen vil ha https://www.louisesandybaking.com/blog/2017/8/4/paw-patrol-cake Anonymkode: 6d935...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå