Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt utrolig.Hun gikk frivillig til barnevernet, noe hun må ha angret bittert på i ettertid. Stakkars dame. 

Anonymkode: 8086c...4a3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt utrolig.Hun gikk frivillig til barnevernet, noe hun må ha angret bittert på i ettertid. Stakkars dame. 

Anonymkode: 8086c...4a3

Ja, det er jo det som er så utrolig. Håper hun får medhold i EMD. Arrogant oppførsel av regjeringsadvokaten! 

Men sønnen sin får hun neppe tilbake. Han kjenner jo ikke til annen familie enn adoptivforeldrene. Ble opprørt og uvel av å se dette 😢

Anonymkode: 8ed90...809

Skrevet

Starten på dette marerittet er helt ute. Men man må herfra og ut spørre seg hva som er best for barnet. han ble tatt veldig tidlig og ser på sine adoptivforeldre som foreldre. 

Forøvrig kan man ikke slakte en hel etat på bakgrunn av en sak. På samme måte som at man ikke kan slakte alle foreldre for noe noen få av oss gjør. 

Anonymkode: 00abc...9ce

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Starten på dette marerittet er helt ute. Men man må herfra og ut spørre seg hva som er best for barnet. han ble tatt veldig tidlig og ser på sine adoptivforeldre som foreldre. 

Forøvrig kan man ikke slakte en hel etat på bakgrunn av en sak. På samme måte som at man ikke kan slakte alle foreldre for noe noen få av oss gjør. 

Anonymkode: 00abc...9ce

Enig i begge poengene dine. Men det må jo kunne gå an for en etat å legge seg flat og innrømme en feil, og å gi mora og biologisk familie en slags oppreisning. Og å innføre tiltak som gjør at dette ALDRI skjer igjen.

Men når situasjonen ble som den ble (tragisk nok) er det såklart barnet som må ivaretas på best mulig måte her. Regner med at alle er enig i det.

Skrevet

Problemet i slike saker at ikke to saker er lik. 

Det er alltid nyanser utenforstående ikke får med seg.

Jeg tror barnevernet vurderer feil i blant.

Men jeg er glødende motstander av hat og total sverting av barnevernet. De som svartmaler hele barnevernet fordi en i deres subjektive krets har fått en på nesa er ekstremt lite reflekter og evner ikke å forstå hvilket viktig og livreddende arbeid de også gjør!!

Anonymkode: 49e52...c41

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ann Christin, admin

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet i slike saker at ikke to saker er lik. 

Det er alltid nyanser utenforstående ikke får med seg.

Jeg tror barnevernet vurderer feil i blant.

Men jeg er glødende motstander av hat og total sverting av barnevernet. De som svartmaler hele barnevernet fordi en i deres subjektive krets har fått en på nesa er ekstremt lite reflekter og evner ikke å forstå hvilket viktig og livreddende arbeid de også gjør!!

Anonymkode: 49e52...c41

Jeg er så enig.

Dette er en enkeltsak, hvor mye tyder på at det muligens et gjort en feil. Tragisk nok. Men feil gjøres desverre i alle yrker, man kan ikke unngå det.

Barnevernet gjør en fantastisk jobb, og det å flytte ett barn fra biologiske foreldre er ikke gjort "på en dag". Enkeltpersoner i bv kan ikke bare bestemme seg for å flytte ett barn, det er flere etater som må på banen. 

Jeg er så glad om vi har bv, jeg er SÅ ydmyk over den d...... de må stå i hver eneste dag, og hvor mye de utrettet for barn/familier som virkelig trenger det.

Men desverre gjøres feil, her som alle andre steder.

Anonymkode: 7e7cc...998

Skrevet

dømmer ingen her, men synes ikke man skal legge seg oppi dette ,da det ALLTID er 2 saker, virker som hi er veldig mot bv.

men uansett om hun vinner eller ei, så er det ikke bra for guttens hennes og bli revet fra det han er kjent med nå og han har ikke sett biologiske moren siden han var 3 og nå er han 11, blir jo kastrofalt for gutten hvis han fører tilbake til mor, det er IKKE til barnets beste

Anonymkode: 33677...15b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

dømmer ingen her, men synes ikke man skal legge seg oppi dette ,da det ALLTID er 2 saker, virker som hi er veldig mot bv.

men uansett om hun vinner eller ei, så er det ikke bra for guttens hennes og bli revet fra det han er kjent med nå og han har ikke sett biologiske moren siden han var 3 og nå er han 11, blir jo kastrofalt for gutten hvis han fører tilbake til mor, det er IKKE til barnets beste

Ut fra de fakta som har kommet frem i denne saken, så er det på sin plass å være særdeles skeptisk til at dette er riktig.

Du skjønner dessuten ikke at det ikke handler om å tilbakeføre gutten til mor? Hun ønsker å få dom på at avgjørelsen den gang var feil og en rett til å besøke sin sønn. Noe hun ikke får per i dag, siden han er adoptert bort.

Anonymkode: 74388...4df

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er all grunn til å være kritisk til maktutøvelse. Har ikke noe med å være «mot» bv.

Den dagen vi tar alt offentlige etater gjør for god fisk, da er vi ikke et opplyst samfunn lenger.

Tror ganske mye fakta i denne saken er lagt frem. Bla har Dagbladet satt en gravejournalist på saken.

Det er selvfølgelig ikke snakk om å tilbakeføre gutten. Men mor ønsker antakelig å ha kontakt med ham. Tenk så traumatisk det er for gutten å ev finne ut av dette som voksen mann, at samfunnet har avskåret ham fra mora på feil grunnlag.

Det er et meget stort inngrep å bryte bånd mellom barn og foreldre. Senest i dag hadde jeg kontakt med en eldre kvinne som hadde vært nødt til å adoptere bort babyen sin. Forsto etter samtalen at hun hadde fått ødelagt livet sitt pga dette. Fikk psykiske problem.

Skrevet
På ‎01‎.‎05‎.‎2019 den 22.29, Anonym bruker skrev:

Jeg er så enig.

Dette er en enkeltsak, hvor mye tyder på at det muligens et gjort en feil. Tragisk nok. Men feil gjøres desverre i alle yrker, man kan ikke unngå det.

Barnevernet gjør en fantastisk jobb, og det å flytte ett barn fra biologiske foreldre er ikke gjort "på en dag". Enkeltpersoner i bv kan ikke bare bestemme seg for å flytte ett barn, det er flere etater som må på banen. 

Jeg er så glad om vi har bv, jeg er SÅ ydmyk over den d...... de må stå i hver eneste dag, og hvor mye de utrettet for barn/familier som virkelig trenger det.

Men desverre gjøres feil, her som alle andre steder.

Anonymkode: 7e7cc...998

Det der er faktisk ikke et argument. En enkeltperson sin fremstilling kan naturligvis ha stor betydning, fordi den påvirker de andre som skal ta en vurdering og kan ha gjort dem forutinntatt. Vi ser i denne saken at påstander fra en person med faglig tyngde (at barnet har gått kritisk mye ned i vekt) blir ilagt stor vekt og blir stående, selv når det kan dokumenteres at påstanden er feil. 

Fylkesnemder og sakkyndige har dessuten blitt kritisert fra høyt hold for å ikke være objektive og nøytrale nok, og institusjoner og noen få mødrehjem har blitt kritisert for å ha stor økonomisk egeninteresse i samarbeidet og blitt avslørt for å avgi overdrevent negative rapporter som vil kunne forlenge oppholdet til familiene eller ungdommen.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er all grunn til å være kritisk til maktutøvelse. Har ikke noe med å være «mot» bv.

Den dagen vi tar alt offentlige etater gjør for god fisk, da er vi ikke et opplyst samfunn lenger.

Tror ganske mye fakta i denne saken er lagt frem. Bla har Dagbladet satt en gravejournalist på saken.

Det er selvfølgelig ikke snakk om å tilbakeføre gutten. Men mor ønsker antakelig å ha kontakt med ham. Tenk så traumatisk det er for gutten å ev finne ut av dette som voksen mann, at samfunnet har avskåret ham fra mora på feil grunnlag.

Det er et meget stort inngrep å bryte bånd mellom barn og foreldre. Senest i dag hadde jeg kontakt med en eldre kvinne som hadde vært nødt til å adoptere bort babyen sin. Forsto etter samtalen at hun hadde fått ødelagt livet sitt pga dette. Fikk psykiske problem.

Enig.

Jeg er også tilhenger av et barnevern, men samtidig kritisk til flere ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...