Gå til innhold

Avlyser trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 11 år. Han spiller fotball. Jeg er litt lei av at treneren avlyser treninger. Dem har 1 trening i uken. Det er ikke mye når dem er 11 år. I dag avlyste han pga det regner mye. Han avlyste også for noen uker siden. Da var grunnen at dem skulle spille kamp dagen etter, så da kunne dem bli sliten og ikke orket å yte max under kamp. Sønnen min blir skuffet hver gang han avlyser. Bør jeg si noe? Vi betaler tross alt mye penger for denne treningen 

Anonymkode: 8236d...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg tatt opp med trener og klubb. En treningsøkt i uken er for lite om de vil henge med. Og regn er ikke noe problem. Da kler man seg etter det og skifter og dusjer etter trening som vanlig.

Anonymkode: d785a...2b1

Skrevet

Regner med at det er mer enn bare de to gangene du nevner her?

I dag er det forståelig siden det er 1. mai, men det burde vært opplyst om da denne sesongen ble innledet, og gjerne da flyttet treningen til i går eller i morgen om det var mulig mtp. treningsfasiliteter. At det regner bør ikke ha noe å si.

Men den forrige avlystningen mener jeg var helt på jordet mtp. begrunnelsen. Dagen før kamp er det jo ekstra viktig å møtes, terpe litt teknikk, snakke litt taktikk, ha en lett treningsøkt uten å slite ut ungene. Det er jo trenerens ansvar å tilpasse treningen, og de kunne godt hatt trening dagen før, burde hatt også, etter min mening.

Hvis dette skjer ofte (mer enn disse to eksemplene) må du selvfølgelig ta det opp, for da bør dere ikke betale full pris. Og så burde det kanskje vurderes om treneren er riktig mann/kvinne for jobben.

Anonymkode: ed17c...b14

Skrevet

Hvis dette bare har skjedd de to gangene, ville jeg ikke sagt noe. Men hvis dette skjer jevnt og trutt gjennom sesongen, ville jeg absolutt gitt beskjed. 

Jeg har selv hatt en slik type jobb (instruktør for skolekorps), og det skal mye til for å avlyse. Har jeg blitt syk, avlyser jeg som oftest. Er det noe annet som dukker opp, men i god tid før, finner jeg vikar. 

Det er forventinger til slike type aktiviteter. Da må jeg, som innstruktør, imøtekomme de forventningene som stilles av barn, foreldre og andre.

Anonymkode: 94fee...425

Skrevet

Jøss, her trener 11-åringene minst to ganger i uka. Ofte tre treninger i uka og nå i sesong blir det gjerne to treninger pluss kamp... 

Ville helt klart tatt dette opp med klubben. 

Anonymkode: ac5d9...e0a

Skrevet

Er denne treneren en pappa som gjør dette frivillig i egen fritid? Eller betaler dere ham lønn? Det kan tenkes at det trengs flere frivillige foreldre for å holde dette laget i gang. Hvis han ikke får lønn, ville jeg i hvert fall IKKE tatt opp argumentet om at dere betaler for dette. På neste foreldremøte kan kanskje du lufte ideen om å bygge ut ressursene på trenersiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...