Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Nå bor jeg i rekkehus.Jeg er uførtrygdet men har en ganske greit lønn .Ca 28 000 kr utbetalt i mnd.. med alle tilegg. Jeg trives ikke så godt her jeg bor .Men jeg har dyr så det lettest å bo på bakkeplan..I tillegg liker jeg å ha hage.Men jeg har mye gjeld på boligen(Ca.1 million) å høy husleie.Vinteren er hard ,kaldt hus. Jeg trives ikke med naboene ,som ikke liker at barn leker i hagen sin.Klager på lyder. Alternativet er blokkleilighet ,det er nok det eneste jeg har råd til. Da vil jeg nesten være gjeldfri. Å bare ha en husleie på ca.5000 kr. Men jeg har katt å ønsker meg også en liten hund.. Hva burde jeg gjøre? Vil helst holde meg innenfor samme skolekrets av hensyn til barnet mitt. Anonymkode: deec2...04b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 trives barnet? i så fall ville jeg bodd en stund til Anonymkode: 5cf45...682
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Det skulle virkelig mye til før jeg hadde flyttet fra rekkehus med hage til blokk, spesielt siden du har barn og dyr. En million er vel heller ikke så mye i lån? Hvor mye betaler du i husleie nå? Anonymkode: 31984...330
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Om du har katt som er vant til å gå ut og inn kan du jo ikke dra den mer til en blokk Hund er greit i noen blokker, men ikke lov i andre. Der må du sjekke borettslaget sine regler. Kan være et helsike å få en valp renslig i blokk... Unger som leker og løper kan være et større problem i blokk enn i rekkehus, alt etter hvor lytt det er til de under. 1 mill er ikke mye gjeld, hva betaler du i husleie? Anonymkode: 49797...33b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Husleie er på 4500 kr i mnd. Betaler 3900 i lån å avdrag..Men jeg sliter med endel annen gjeld. På ca 50 000 kr ved siden av. Anonymkode: deec2...04b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #6 Skrevet 1. mai 2019 Et mindre rekkehus, eller en leilighet hvor man kommer ut på bakkeplan/har en liten hage? Anonymkode: 115be...af0
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #7 Skrevet 1. mai 2019 Du har så god råd at du aner det bare ikke... Anonymkode: 1af81...052
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 Den andre gjelden kan du sikkert gjøre noe med på andre måter. Hvis du har betalt ned mye på boligen, kan du søke om å ta opp lån i boligen. du kan få boligen verdivurdert og dermed forhandle om renten. Du kan selge ting. Osv... Se på luksusfellen Anonymkode: 5cf45...682
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #10 Skrevet 1. mai 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husleie er på 4500 kr i mnd. Betaler 3900 i lån å avdrag..Men jeg sliter med endel annen gjeld. På ca 50 000 kr ved siden av. Anonymkode: deec2...04b Det der er ingenting i boutgifter. Du har god råd allerede og kan også eventuelt refinansere boliglånet. Anonymkode: cabb5...d4d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 Snakk med de i banken, kanskje du kan få avdragsfrihet en periode mens du betaler ned ekstra på den andre gjelden. Med god sikkerhet er ikke det noe problem. Anonymkode: 49797...33b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 Med 28000 utbetalt i måneden, og så lave boutgifter burde du kunne nedbetale den 50 000 kroners gjelden over ikke så alt for lang tid uten å flytte? Flytting medfører også en del utgifter. Synes det høresut som du trenger rekkehuset ditt og egentlig ikke har lyst til å flytte. Anonymkode: 8d258...243
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 Helt ærlig tror jeg du aller først skal ta en runde med opprydningen i egen økonomi! Du driter penger! Jeg er alenemor, har gjeld på nesten 3 mill alene og utbetalt ca. 25.000 kr i mnd totalt. Det går helt strålende å få endene til å møtes- selv med 2 barn! Anonymkode: 9641e...cc8
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 Siden du ikke trives er det da helt greit å selge og kjøpe noe annet som tom gir deg mer å rutte for i måneden. Ved salget kan det jo hende du får unna de 50 000 også samtidig. Om du absolutt må i blokk så sørg nå for å bo i 1 etasje da. En veranda er det jo vanligvis. Og trenger du da egentlig hage? Du må jo uansett gå tur med hunden og barnet ditt finner vel andre plasser å leke? Er ofte lekeplass i nærheten av blokker. Katt.. Tja... Må du på død og liv ha det da? Anonymkode: 7f53e...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå