Gå til innhold

Når voksne kommenterer barns utseende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer jeg jammen på hva som går gjennom hodene til enkelte. 

Har 3 barn på 9,11 og 13. De er normalt pene alle tre, men jeg reagerer på hva folk får seg til å si. 

Var i et arrangement i byen, da kommenterte ei dame ungene. Du er en veldig kjekk gutt som kommer til å knuse mange pikehjerter. Etterpå så hun på jentene og sa til den ene: Du er bare helt nydelig. Noe så vakker! Igjen sto den ene uten få kommentar. Blir litt satt ut av slikt. 

Dette har skjedd flere ganger før. Spesielt at ene jenta får kommentarer om utseendet foran de andre. Folk må da skjønne at det er helt upassende. Det er i grunn en uting å kommentere utseendet sånn generelt. 

Vi har snakket mye om hvor overfladisk fiksering på utseendet er,  og at folk mangler filter. Det er jo uansett ikke hyggelig når spesielt voksne mennesker er så ubetenksomme. 

Anonymkode: f564c...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre generasjoner har vel en holdningen om at en må tåle sannheten?

Min beste venninne i oppveksten var veldig vakker. Det ble kommentert av voksne hele tiden, det var skadelig både for henne og oss som jo skjønte ar å være pen er noe viktig og spesielt.

Anonymkode: cd37f...67f

Skrevet

ser ikke problemet

Anonymkode: 72f75...5c3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

ser ikke problemet

Anonymkode: 72f75...5c3

Det skjønner vi. 

Anonymkode: 8d060...050

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eldre generasjoner har vel en holdningen om at en må tåle sannheten?

Min beste venninne i oppveksten var veldig vakker. Det ble kommentert av voksne hele tiden, det var skadelig både for henne og oss som jo skjønte ar å være pen er noe viktig og spesielt.

Anonymkode: cd37f...67f

Det å være pen er noe spesielt? Kanskje? 

Anonymkode: c1e71...d1d

Skrevet

Men jeg er en av de barna som alltid fikk slike kommentarer, men blir alltid usikker når jeg ikke får det.
Så det kan være skadelig å få for mange kommentarer positivt også

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det å være pen er noe spesielt? Kanskje? 

Selvfølgelig er det å være pen noe spesielt. Det er det å være stygg også. De fleste mennesker er ingen av delene.

Anonymkode: 50c08...b42

Skrevet

Jeg vet ikke helt...

Mine barn får også kommentarer på utseende. Spesiekt  gutten « du kommer til å fange mange jenter med dee øynene» osv. De er virkelig ikke smelvakre, er det så mange som er det ? Tror bare dette er fraser folk kommer med, ofte i mangel av noe annet å si 😅 Reagerer egentlig ikke på slike kommentarer, jobber heller med å lære ungene at verdien på mennesker ikke har noe med utseende å gjøre. 

Anonymkode: 6ab63...fca

Skrevet

Så...du blir fornærmet fordi mennesker booster selvfølelsen til barna dine? Skal vi kaste søppel på dem i stedet? 

Snakk om å lage problemer utav ingenting!

Anonymkode: c0c98...ac6

Skrevet

Sønnen min får også en del kommentarer på utseendet, han ser ikke ut til å bry seg om det i særlig grad. På en måte er det hyggelig, men samtidig ønsker jeg ikke at han skal bli for opptatt av hvordan han ser ut. 

Anonymkode: 64a56...578

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så...du blir fornærmet fordi mennesker booster selvfølelsen til barna dine? Skal vi kaste søppel på dem i stedet? 

Snakk om å lage problemer utav ingenting!

Anonymkode: c0c98...ac6

Å kommentere 2 ut av 3 barn på den måten er absolutt en uting! 

Anonymkode: 60e9c...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...