sug lut Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Opp og ut, det er 1. mai, og nei, alt er ikke på stell. Nei til økte forskjeller og velferdsprofitører!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Det skulle jeg gjerne gjort, men må dessverre sove etter nattevakt. Men flagget skal til topps før jeg kryper unger dyna. Anonymkode: 1259b...15e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Ja vi skal ut! Inn til Oslo og vise vår støtte! Vi går ikke i tog men skal se på! Anonymkode: b4ff9...06b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Flagget skal straks opp, men det er ikke tog her hvor vi bor. Anonymkode: e946e...499
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Jeg skal bruke dagen på å få meg en skogstur med barna Anonymkode: edacf...4cb
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #6 Skrevet 1. mai 2019 Jeg må nok på jobb i dag som andre dager. Jeg sprer ikke møkk på 1.mai, men plantene må ha vann og våren er for kort til å ta fri på en solskinnsdag, men jeg synes det er bra at folk engasjerer seg. Husk miljøperspektivet. Anonymkode: f797e...c2c
*Miss Marple* Skrevet 1. mai 2019 #7 Skrevet 1. mai 2019 Gratulerer med dagen 🇳🇴 Flagget er oppe, men her det ikke tog.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 Har heist flagget, men skal ikke gå i tog. Skal gjøre et par småting herhjemme før jeg skal legge meg og lade opp til nattvakt.. Anonymkode: efbce...43c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #9 Skrevet 1. mai 2019 Stå på jenter og gutter! Vi må kjempe for arbeidslivet slik våre foreldre gjorde det. Dessverre har vi sett en negativ utvikling de siste år, med utstrakt bruk av konsulenter, midlertidige kontrakter og annen sosial dumping. Sånn vil vi ikke ha det. Stå på! Anonymkode: 10450...cdc
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må nok på jobb i dag som andre dager. Jeg sprer ikke møkk på 1.mai, men plantene må ha vann og våren er for kort til å ta fri på en solskinnsdag, men jeg synes det er bra at folk engasjerer seg. Husk miljøperspektivet. Anonymkode: f797e...c2c Selvfølgelig må plantene ha vann. Men flagget kan du likevel heise! 🇳🇴 Anonymkode: e946e...499
Valkyriemamma Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 No som eg har komt meg ut av senga, skal flagget opp! 🇳🇴 Men tog! Det gidd eg ikkje. Marsjering og taler, forferdeleg!! (Men eg har spelt i korps i 20 år, så eg er nok litt miljøskada🤪)
the amazing spidermamma Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 Jeg skal gå i tog! Viktigere enn noen gang, når vi ser at velferden er under press.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #15 Skrevet 1. mai 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må plantene ha vann. Men flagget kan du likevel heise! 🇳🇴 Anonymkode: e946e...499 Det er heist. Egentlig ganske rart. Jeg har utsikt til mange flaggstenger, men jeg ser bare 3 flagg. Jeg flagger, foreldrene mine flagger og så flagger de på nabogården. Alle de andre flaggstengene står nakne, både på skolen, i barnehagen, hos 3 stykker jeg vet stemmer SV og en jeg vet stemmer Rødt samt mange andre privatpersoner. Mye hagearbeid og båtpuss rundt omkring. Anonymkode: f797e...c2c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 Bor i Danmark, og her er det verken tog eller flaggheising. Jeg er med i sjelen💪🏼 Anonymkode: 5cff9...27b
bønni Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 Har visst ikke flagg, men har gått i toget! Gratulerer med dagen!
Julie (: Skrevet 1. mai 2019 #18 Skrevet 1. mai 2019 I dag har det blitt første mai-lunsj, flagging, tog, apeller og en liten tur på tivoli. Hipp hurra og stormende jubel! Godt oppmøte var det også. Gratulerer med dagen!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #19 Skrevet 1. mai 2019 Her er flagget heiset og bunaden til hele gjengen har vært i bruk! Og SELVFØLGELIG har vi gått i tog! Anonymkode: 8c3f0...0f9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #20 Skrevet 1. mai 2019 Her har dagen blitt brukt til hagestell. Har både fått klippet gresset og klippet plenen. En av naboene som er selvutnevnt sjef i nabolaget kom og klaget og ba meg respektere helligdagsfreden. Herlig å kunne trøkke denne i trynet på ham! 🤣https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=12248 Anonymkode: 74cb9...7ad
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #21 Skrevet 1. mai 2019 Ja til sosialisme ! Nei til alt annet ! Anonymkode: b452e...6ff
Hjertefru Skrevet 1. mai 2019 #22 Skrevet 1. mai 2019 Har vært på jobb, lagd 1. Mai-kake til gamle slitere og gratulert dem med dagen. Og ledsaget dem på korpskonsert. Mangt og mye kan sies om de røde, men de kan ihvertfall å lage fengende musikk....
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2019 #23 Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, Hjertefru skrev: Har vært på jobb, lagd 1. Mai-kake til gamle slitere og gratulert dem med dagen. Og ledsaget dem på korpskonsert. Mangt og mye kan sies om de røde, men de kan ihvertfall å lage fengende musikk.... Samt lage velferdssamfunn, da. Dét kan de også.
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2019 #24 Skrevet 1. mai 2019 (endret) På denne dag 1. mai i 1979 kastet den nynazistiske bombemannen Petter Kristian Kyvik en bombe inn i folkemengden på 1. mai-toget i Oslo. Bombeangrepet regnes av mange som det første terrorangrepet i Norge etter krigen, men Oktober bokhandel ble påtent med brannbombe to år tidligere av en høyreekstremist. To personer ble alvorlig skadet i 1. mai-angrepet. En av dem var Ulf Andresen, som prøvde å sparke bomben vekk fra barn i toget og mistet fire fingre og to tær i forsøket. Kvelden før fikk tre andre mindre skader da Kyvik kastet en bombe i Slottsparken, angivelig for å "bistå politiets arbeid" under 1. mai-opptøyene. Kyvik kastet bomben fra en forsamling av medlemmer i Unge Høyre som hadde en tradisjon for å protestere mot 1. mai-toget. Kyvik ble dømt til fem år i fengsel for "uaktsomhet". Mange stilte spørsmålstegn på om det fantes "aktsomme" måter å kaste en bombe inn i en folkemengde på. Den korte fengselsstraffen gjorde Kyvik til et forbilde og martyr i det voksende nynazistmiljøet. Kyvik var aktiv nynazist store deler av nittitallet og sto bak flere voldshandlinger inkludert bombeangrep. Han ble sist sett offentlig under rettsaken mot Anders Behring Breivik, der han ble bortvist. Kilde: https://www.facebook.com/arbeiderklassehistorie/?tn-str=k*F Endret 1. mai 2019 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #25 Skrevet 2. mai 2019 On 5/1/2019 at 6:46 AM, sug lut said: Opp og ut, det er 1. mai, og nei, alt er ikke på stell. Nei til økte forskjeller og velferdsprofitører! Nei takk, jeg er ikke sosialist, og har ikke noe problem med det private næringsliv. Anonymkode: bfd82...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå