Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 tar kontakt når det er noe de vil ha / noe de vil du skal utføre for de hvordan holder dere ut ? Jeg er møkk lei av å være den ene som er god nok når noen skal ha hjelp til noe, men ellers aldri hører noe fra de. Trenger jeg hjep en sjelden gang, så kan man banne på at jeg får ikke engang svar på meldingen min. Jeg har hatt denne venninnen i mange år, i starten var vi som andre, vi møttes for å være sosial, men på et tidspunkt, for rundt 2 -3 år siden, så snudde dette helt. Når hun er med andre venner som hun har kjent lengre enn meg, så gjør de på ting sammen eller hun inviterer de hjem til seg for hyggelig samvær.Når vi er sammen er det fordi jeg skal kjøre henne eller ungene til et sted (selv om de har egen bil) , men hun påstår at hun er redd for å kjøre , noe datteren har sagt til meg, er bare tull. Hun kjører når jeg streiker. Har aldri fått betalt et rødt øre for hverken bensin eller bompenger,uansett hvor mange mil jeg har kjørt eller kanskje kjørt to ganger i bomringen på samme dag når jeg har utført ærender henne, det hender hun kjøper et eller annet som jeg ikke trenger, som takk for hjelpen. Her for en stund siden spurte denne venninnen om vi skulle ta ungene våre med på kino sammen... endelig tenkte jeg, nå er vi inne i varmen igjen.Burde skjønt at det var en baktanke, for denne venninna min trengte egentlig bare sjåfør til kinoen, så når vi kom frem og skulle bestille billetter, så ville hun helst ikke sitte sammen med oss engang. Barnet mitt ble skuffet for ungene kommer godt overens. Jeg ble forbanna, men sa ingenting. Dette var i fjor sommer. Har fått en melding i mellomtiden der hun trengte sjåfør, men da var jeg bortreist. For en stund siden kom der inn en ny melding, hun lurte på om jeg kunne bake for henne, for det er jo konfirmasjonstid. Har enda ikke svart på denne og ungen skal konfirmeres til høsten. Jeg har vel allerede bestemt meg for å si nei, for begeret her er fullt for lenge siden, det er et kjempe irritasjonsmoment. Er såpass forbannet at jeg har lyst å slette henne fra både fb og livet mitt, men lurer på om det er litt drastisk ? Anonymkode: 51758...25f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: tar kontakt når det er noe de vil ha / noe de vil du skal utføre for de hvordan holder dere ut ? Jeg er møkk lei av å være den ene som er god nok når noen skal ha hjelp til noe, men ellers aldri hører noe fra de. Trenger jeg hjep en sjelden gang, så kan man banne på at jeg får ikke engang svar på meldingen min. Jeg har hatt denne venninnen i mange år, i starten var vi som andre, vi møttes for å være sosial, men på et tidspunkt, for rundt 2 -3 år siden, så snudde dette helt. Når hun er med andre venner som hun har kjent lengre enn meg, så gjør de på ting sammen eller hun inviterer de hjem til seg for hyggelig samvær.Når vi er sammen er det fordi jeg skal kjøre henne eller ungene til et sted (selv om de har egen bil) , men hun påstår at hun er redd for å kjøre , noe datteren har sagt til meg, er bare tull. Hun kjører når jeg streiker. Har aldri fått betalt et rødt øre for hverken bensin eller bompenger,uansett hvor mange mil jeg har kjørt eller kanskje kjørt to ganger i bomringen på samme dag når jeg har utført ærender henne, det hender hun kjøper et eller annet som jeg ikke trenger, som takk for hjelpen. Her for en stund siden spurte denne venninnen om vi skulle ta ungene våre med på kino sammen... endelig tenkte jeg, nå er vi inne i varmen igjen.Burde skjønt at det var en baktanke, for denne venninna min trengte egentlig bare sjåfør til kinoen, så når vi kom frem og skulle bestille billetter, så ville hun helst ikke sitte sammen med oss engang. Barnet mitt ble skuffet for ungene kommer godt overens. Jeg ble forbanna, men sa ingenting. Dette var i fjor sommer. Har fått en melding i mellomtiden der hun trengte sjåfør, men da var jeg bortreist. For en stund siden kom der inn en ny melding, hun lurte på om jeg kunne bake for henne, for det er jo konfirmasjonstid. Har enda ikke svart på denne og ungen skal konfirmeres til høsten. Jeg har vel allerede bestemt meg for å si nei, for begeret her er fullt for lenge siden, det er et kjempe irritasjonsmoment. Er såpass forbannet at jeg har lyst å slette henne fra både fb og livet mitt, men lurer på om det er litt drastisk ? Anonymkode: 51758...25f Den der venninna hadde jeg glatt faset ut! Hun høres jo ikke trivelig ut en plass 😞
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Hun er ikke noe å spare på. La være å svare på meldingen om kake. Hvis hun purrer får du heller si at du er Veldig opptatt på høsten Anonymkode: f457a...82e
tante grusom master of law Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Jeg hadde bare sagt som det var "Du oppfører deg som en tulling (eksempler) ogjeg kommer ikke til å gjøre en dritt for deg mer. "
crj Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Kaller du henne venninne? Det er ikke i nærheten av å være en venn en gang 😲 jeg hadde bare sagt nei til alle tjeneste hun ber om. Så slutter hun nok å spør og dere er sikkert ikke venner etter det.. og slette fra sosiale medier hadde ikke jeg gjort.. hadde ikke spilt så mye rolle. Men vis det sårer deg og se henne med mange andre uten at du er inkl. Kanskje jeg hadde vurdert å slette henne om det hadde vært min venn...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Har hatt ei sånn venninne jeg også! Bare å kutte henne ut! Anonymkode: 3b194...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Det er ikke sikkert hun merker det selv. Ring henne og fortell at hun sårer deg og at du blir irritert. Snakk direkte sammen og hør etter hva den andre sier. Kanskje oppfatter hun det helt annerledes. Anonymkode: fc412...4b2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Bare la vær å svare på meldingen hennes. Og evt purringer. En konfrontasjon vil sannsynligvis ikke føre til noe som helst. Alle tjenesteforespørsler møter du med stillhet (om hun ringer eller dere tilfeldigvis møtes så sier du bare nei). Jeg hadde en «venninne» som brukte meg når alt var trist og vanskelig og når livet var bra var jeg ikke interessant. Det var så tydelig at til og med kjæresten min la merke til det. Til slutt innså jeg at jeg måtte fase henne ut. Ble mindre tilgjengelig og ikke fullt så forståelsesfull og vips så var hun helt borte. Intet savn. Anonymkode: 9a961...895
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke sikkert hun merker det selv. Ring henne og fortell at hun sårer deg og at du blir irritert. Snakk direkte sammen og hør etter hva den andre sier. Kanskje oppfatter hun det helt annerledes. Anonymkode: fc412...4b2 Når hun ikke vil at de skulle sitte sammen på kino, så bør dette være unødvendig! Selvfølgelig merker hun det selv! Anonymkode: 2f84e...ce4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Kutt henne ut, bedre å ha få eller ingen venner en å bli brukt. Anonymkode: 133e2...fc1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når hun ikke vil at de skulle sitte sammen på kino, så bør dette være unødvendig! Selvfølgelig merker hun det selv! Anonymkode: 2f84e...ce4 Det er utrolig hvor ulikt folk kan oppfatte en situasjon. Med mi dre hun i klartelst sa "Nei, jeg vil ikke sitte sammen med dere" så ville jeg regne med at drt var en misforståelse. Anonymkode: fc412...4b2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er utrolig hvor ulikt folk kan oppfatte en situasjon. Med mi dre hun i klartelst sa "Nei, jeg vil ikke sitte sammen med dere" så ville jeg regne med at drt var en misforståelse. Anonymkode: fc412...4b2 Hi her, hun sa det faktisk i klartekst. De ville sitte for seg selv, skjønt på kino sitter man ikke akkurat for seg selv, hvis hele salen er full. Jeg ble forbannet, og bestilte likevel seter ved siden av de og endte opp med å bli totalt ignorert under hele oppholdet. Var ikke noe god stemning når vi kjørte hjemover akkurat. Og her er det så opp i dagen at jeg faktisk blir utnyttet, folk rundt oss har kommentert det flere ganger, så er ikke bare jeg som føler meg utnyttet.. Etter dette med at andre kommenterte det, så har jeg jo innsett at jeg ikke vil ha det sånn. Synest selvsagt det er surt at de andre koser seg sammen, mens jeg bare er blitt en sånn tjener som hun sender mld til hvis hun trenger noe. Jeg kommer nok til å la vær å svare på den siste mld hennes, der hun vil ha kaker til konfirmasjonen. Hun er ikke en person som tar et nei for et nei, det har jeg prøvd, så å gå inn i en diskusjon om hvorvidt jeg skal bake kaker til den dagen eller ikke, så vondt vil jeg ikke meg selv.. En gang for lenge siden ringte hun meg på mobilen, jeg tok ikke tlf , men fikk heller en av mine større barn min til å skrive en mld som jeg dikterte, hvor jeg forklarte situasjonen og skrev at jeg ikke kunne hverken snakke med henne, eller sitte foran skjermen å skrive (hadde et migreneanfall som hadde vart noen timer) . Likevel, så drev hun å ringte som gal på mobilen, slik at jeg faktisk måtte slå av lyden for å få fred. Plutselig tikker det inn en mld nærmere kl tolv om kvelden, hvor hun skriver at : du har faktisk tid og kan kjøre min sønn til lege i morgen, han har time kl 9, når plukker du han opp ??? Denne damen er uføretrygdet, gift med en forholdsvis velstående mann har ny bil og har full mulighet til å kjøre der hun vil. Likevel har hun fått det for seg at jeg skal utnyttes. Jeg vet at jeg ikke vil ha noe venneskap med henne lenger, for det vi har kan vel knapt kalles vennskap lenger. Blir ikke å svare på denne siste mld og purrer hun, blir det ikke svart på purringen heller. Mulig jeg sletter henne fra fb, selv om vi har mange felles venner, eller jeg bare legger henne i en begrenset gruppe, sånn at hun ikke får sett oppdateringene mine på fb. Kjenner at jeg er veldig ferdig med den dama der, hun får finne seg noen nye hun kan utnytte.. Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #13 Skrevet 30. april 2019 No offence, men du må være en av de største dørmattene jeg har lest om her inne som fortsatt lurer på om det er innafor å kutte henne ut. Damen er jo riv ruskende gal om hun tror andre er hennes personlige tjenere, og du har latt deg utnytte. Anonymkode: 16b29...e7f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #14 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: No offence, men du må være en av de største dørmattene jeg har lest om her inne som fortsatt lurer på om det er innafor å kutte henne ut. Damen er jo riv ruskende gal om hun tror andre er hennes personlige tjenere, og du har latt deg utnytte. Anonymkode: 16b29...e7f Haha, ja du har rett i det, jeg tror på det beste i folk, men dessverre tok det meg litt lang tid å se at noen aldri blir annerledes.. Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #15 Skrevet 30. april 2019 Da jeg leste siste lange svaret ditt, HI, var min tanke samme som anonym e7f... dama må jo være riv ruskende gal!!! Tør nesten ikke spørre en gang om du kjørte barnet hennes til legen dagen etter...? Uansett, slett henne fra livet ditt. Jeg hadde nok slettet henne fra fb også, for hun er en du vet uten tvil du aldri kan få et godt vennskap til igjen, da har hun ikke noe å gjøre der. Så slipper du også å se hennes oppdateringer. Om noen spør hvorfor du ev. har slettet henne så er det egentlig bare å si det som det er, at du er lei av at hun forsøker å bruke deg som sin personlige slave, og at hun aldri tar kontakt uten at hun vil at du skal gjøre noe for henne. Og spør de mer, da hadde jeg vurdert å fortelle historien om migrenen og den om kinoen, for begge viser at dama rett og slett er helt sprø. Slik hun holder på ville jeg vært ganske bekymret for barna hennes, for det kan umulig være bra for dem å ha en så ustabil/ondskapsfull mor som ikke eier sosiale antenner. Anonymkode: 508c9...2a8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #16 Skrevet 30. april 2019 Han nok kanskje ikke slettet henne helt, men hadde garantert ikke baket noe FØR jeg hadde fått en unnskyldning for hvordan hun faktisk behandler deg. Synes du skal gjøre henne oppmerksom på dette, JA det er noen som må ha det inn med teskje. Hadde spurt henne også om masse tjenester bare for å sette på spissen at du gjør masse for henne. Så kanskje hun hadde tatt hintet. Noen mennesker vet ikke en gang hva skam betyr... Anonymkode: d5e3d...09d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #17 Skrevet 30. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Da jeg leste siste lange svaret ditt, HI, var min tanke samme som anonym e7f... dama må jo være riv ruskende gal!!! Tør nesten ikke spørre en gang om du kjørte barnet hennes til legen dagen etter...? Uansett, slett henne fra livet ditt. Jeg hadde nok slettet henne fra fb også, for hun er en du vet uten tvil du aldri kan få et godt vennskap til igjen, da har hun ikke noe å gjøre der. Så slipper du også å se hennes oppdateringer. Om noen spør hvorfor du ev. har slettet henne så er det egentlig bare å si det som det er, at du er lei av at hun forsøker å bruke deg som sin personlige slave, og at hun aldri tar kontakt uten at hun vil at du skal gjøre noe for henne. Og spør de mer, da hadde jeg vurdert å fortelle historien om migrenen og den om kinoen, for begge viser at dama rett og slett er helt sprø. Slik hun holder på ville jeg vært ganske bekymret for barna hennes, for det kan umulig være bra for dem å ha en så ustabil/ondskapsfull mor som ikke eier sosiale antenner. Anonymkode: 508c9...2a8 Nei,jeg kjørte ikke sønnen til legen, jeg ble så sint at jeg svarte ikke engang på meldingen hennes før flere dager etterpå, men da var hun selvsagt sur fordi jeg ikke hadde kjørt å hentet sønnen og kjørt han til lege. Jeg bor 4 mil en vei fra henne, så jeg måtte ha stått opp ganske tidlig for å skulle fått til det. Jeg hadde allerede gitt henne beskjed via min datter , om at jeg hadde et migreneanfall som hadde vart ganske lenge og at jeg hverken kunne snakke med henne eller sitte foran skjermen å kommunisere.skrev også i den samme meldingen at jeg hadde gått til sengs. Men det hindret henne jo ikke i å drive telefonterror på mobilen helt til midnatt, slik at vi måtte stenge av lyden for at jeg skulle få fred til å sove av meg hodepinen. Jeg har allerede fortalt et par av felles vennene våre om disse episodene som har vært, dette fordi jeg har unngått dama ved et par anledninger. Jeg har ikke orket å gå på sammenkomster der hun er, for da har hun mulighet til å gå rett på og bestille seg kjøringer både her og der. En del av den tidligere kommunikasjonen mellom oss gikk jo via meldinger /messenger ,så når folk har tvilt på det jeg har sagt (for jeg hører jo selv hvor sykt det høres ut) ,så har jeg latt de lese noen av de styggeste/frekkeste meldingene og flere av de skjønner godt at jeg vil trekke meg ut fra hele greiene, så det blir nok sånn at jeg bare trekker meg stille tilbake og lar vær å svare på mld. barnevernet har heldigvis allerede vært innom der, det har bup , helsestasjonen og en del andre instanser også , men det er visst fordi skolen / naboene har reagert på en del saker , så de er under oppfølging både her og der. Er egentlig synd i ungene hennes, men jeg tenker at siden bv osv allerede er involvert, så får de forhåpentligvis den hjelpen de trenger . Når det er sagt, så sliter denne dama endel psykisk , men det er selvsagt ingen unnskyldning for dårlig oppførsel. Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #18 Skrevet 30. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Han nok kanskje ikke slettet henne helt, men hadde garantert ikke baket noe FØR jeg hadde fått en unnskyldning for hvordan hun faktisk behandler deg. Synes du skal gjøre henne oppmerksom på dette, JA det er noen som må ha det inn med teskje. Hadde spurt henne også om masse tjenester bare for å sette på spissen at du gjør masse for henne. Så kanskje hun hadde tatt hintet. Noen mennesker vet ikke en gang hva skam betyr... Anonymkode: d5e3d...09d Hun kommer nok aldri til å be om unnskyldning, hun ser på seg selv som feilfri og det er alle de andre det er noe i veien med, så der kommer en seg ingen vei. Jeg vet at jeg er ikke den eneste som har kuttet henne ut, men to av de andre jeg kjenner til har kuttet henne ut av helt andre grunner enn den jeg har. Akkurat nå lar jeg vær å svare på meldinger, så kan det være jeg bare lurer henne ut av fb min om en stund. Er nesten redd for hva hun finner på når hun oppdager det, men det kan vel neppe bli verre enn det allered er Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #19 Skrevet 30. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei,jeg kjørte ikke sønnen til legen, jeg ble så sint at jeg svarte ikke engang på meldingen hennes før flere dager etterpå, men da var hun selvsagt sur fordi jeg ikke hadde kjørt å hentet sønnen og kjørt han til lege. Jeg bor 4 mil en vei fra henne, så jeg måtte ha stått opp ganske tidlig for å skulle fått til det. Jeg hadde allerede gitt henne beskjed via min datter , om at jeg hadde et migreneanfall som hadde vart ganske lenge og at jeg hverken kunne snakke med henne eller sitte foran skjermen å kommunisere.skrev også i den samme meldingen at jeg hadde gått til sengs. Men det hindret henne jo ikke i å drive telefonterror på mobilen helt til midnatt, slik at vi måtte stenge av lyden for at jeg skulle få fred til å sove av meg hodepinen. Jeg har allerede fortalt et par av felles vennene våre om disse episodene som har vært, dette fordi jeg har unngått dama ved et par anledninger. Jeg har ikke orket å gå på sammenkomster der hun er, for da har hun mulighet til å gå rett på og bestille seg kjøringer både her og der. En del av den tidligere kommunikasjonen mellom oss gikk jo via meldinger /messenger ,så når folk har tvilt på det jeg har sagt (for jeg hører jo selv hvor sykt det høres ut) ,så har jeg latt de lese noen av de styggeste/frekkeste meldingene og flere av de skjønner godt at jeg vil trekke meg ut fra hele greiene, så det blir nok sånn at jeg bare trekker meg stille tilbake og lar vær å svare på mld. barnevernet har heldigvis allerede vært innom der, det har bup , helsestasjonen og en del andre instanser også , men det er visst fordi skolen / naboene har reagert på en del saker , så de er under oppfølging både her og der. Er egentlig synd i ungene hennes, men jeg tenker at siden bv osv allerede er involvert, så får de forhåpentligvis den hjelpen de trenger . Når det er sagt, så sliter denne dama endel psykisk , men det er selvsagt ingen unnskyldning for dårlig oppførsel. Anonymkode: 51758...25f Nei, det er virkelig ingen unnskyldning for hvordan hun holder på. Hadde jeg vært deg ville jeg likevel tatt kontakt med barnevernet, for jeg tror du kan gi enda en dimensjon til det bildet de har av situasjonen i det hjemmet. Jeg har i løpet av siste året vært vitne til en sak som allerede var i bv, men som fordi de fikk inn mer meldinger kunne sette iverk flere tiltak med tett oppfølging, og da ble også fysisk vold mot barnet avdekket, samt at når barnet fikk tett støtte så turde det også fortelle mer til bv om hvor ille den psykiske volden faktisk var. Var flere som hadde sett det, men få meldte fra. Men fordi én person fortsatte å melde inn nye ting som skjedde, ting som ga bv et mer utfyllende bilde, så har barnet nå heldigvis blitt tatt ut av hjemmet og har det mye bedre, selv om det selvfølgelig har en lang vei å gå. Så meld fra, du har jo flere situasjoner du kan vise til som viser hvor ustabil mor er psykisk. Anonymkode: 508c9...2a8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #20 Skrevet 30. april 2019 Snu det sånn her... Hva for eksempler setter du for dine barn i å la de se deg bli utnyttet på denne måten? Og ikke tro at de ikke ser. Kino eksempelet er tydelig. Og i tillegg kjørte du de hjem etterpå 🤦♀️🤷♀️ Du har et ansvar. Slutt å spille offer. Anonymkode: 8327f...3c6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #21 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Snu det sånn her... Hva for eksempler setter du for dine barn i å la de se deg bli utnyttet på denne måten? Og ikke tro at de ikke ser. Kino eksempelet er tydelig. Og i tillegg kjørte du de hjem etterpå 🤦♀️🤷♀️ Du har et ansvar. Slutt å spille offer. Anonymkode: 8327f...3c6 Har ikke behov for å spille offer, jeg vet at jeg har funnet meg i tullet hennes i håp om at dama skulle endre seg til det bedre. Blir som i et dårlig forhold, man gir ikke opp med engang problemene melder seg. Mulig det er din måte å løse ting på, men det er ikke min. såvidt jeg vet, så har ikke mine barn tatt skade av dette, de er såpass stor at de skjønner det samme som meg-nemlig at dama er uforbederlig. Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #22 Skrevet 1. mai 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke behov for å spille offer, jeg vet at jeg har funnet meg i tullet hennes i håp om at dama skulle endre seg til det bedre. Blir som i et dårlig forhold, man gir ikke opp med engang problemene melder seg. Mulig det er din måte å løse ting på, men det er ikke min. såvidt jeg vet, så har ikke mine barn tatt skade av dette, de er såpass stor at de skjønner det samme som meg-nemlig at dama er uforbederlig. Anonymkode: 51758...25f 🙄 Det at du går rett i forsvar, og samtidig tilegner meg din forutinntatte kvalitet viser at det ikke var helt feil tolkning av hovedinnlegget jeg gjorde. Det er ikke at du skal gi opp, men du tror vist det, det handler om å si i fra når en blir behandlet ugreit. Å tørre at det blir ubehagelig. Å si ifra på kinoen at dette var ikke greit fordi... Og det samme i de andre episodene. Men du har helt rett, det å tørre å stå i dritten og å gjennomføre er det ikke alle som tørr. Men lykke til da. Barn har alltid godt av å se at foreldrene lar seg bare være dørmatte uten å si ifra. Anonymkode: 8327f...3c6
Syngensang Skrevet 1. mai 2019 #23 Skrevet 1. mai 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: tar kontakt når det er noe de vil ha / noe de vil du skal utføre for de hvordan holder dere ut ? Jeg er møkk lei av å være den ene som er god nok når noen skal ha hjelp til noe, men ellers aldri hører noe fra de. Trenger jeg hjep en sjelden gang, så kan man banne på at jeg får ikke engang svar på meldingen min. Jeg har hatt denne venninnen i mange år, i starten var vi som andre, vi møttes for å være sosial, men på et tidspunkt, for rundt 2 -3 år siden, så snudde dette helt. Når hun er med andre venner som hun har kjent lengre enn meg, så gjør de på ting sammen eller hun inviterer de hjem til seg for hyggelig samvær.Når vi er sammen er det fordi jeg skal kjøre henne eller ungene til et sted (selv om de har egen bil) , men hun påstår at hun er redd for å kjøre , noe datteren har sagt til meg, er bare tull. Hun kjører når jeg streiker. Har aldri fått betalt et rødt øre for hverken bensin eller bompenger,uansett hvor mange mil jeg har kjørt eller kanskje kjørt to ganger i bomringen på samme dag når jeg har utført ærender henne, det hender hun kjøper et eller annet som jeg ikke trenger, som takk for hjelpen. Her for en stund siden spurte denne venninnen om vi skulle ta ungene våre med på kino sammen... endelig tenkte jeg, nå er vi inne i varmen igjen.Burde skjønt at det var en baktanke, for denne venninna min trengte egentlig bare sjåfør til kinoen, så når vi kom frem og skulle bestille billetter, så ville hun helst ikke sitte sammen med oss engang. Barnet mitt ble skuffet for ungene kommer godt overens. Jeg ble forbanna, men sa ingenting. Dette var i fjor sommer. Har fått en melding i mellomtiden der hun trengte sjåfør, men da var jeg bortreist. For en stund siden kom der inn en ny melding, hun lurte på om jeg kunne bake for henne, for det er jo konfirmasjonstid. Har enda ikke svart på denne og ungen skal konfirmeres til høsten. Jeg har vel allerede bestemt meg for å si nei, for begeret her er fullt for lenge siden, det er et kjempe irritasjonsmoment. Er såpass forbannet at jeg har lyst å slette henne fra både fb og livet mitt, men lurer på om det er litt drastisk ? Anonymkode: 51758...25f Slett, ho der er ikkje mykje å samle på!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #24 Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: 🙄 Det at du går rett i forsvar, og samtidig tilegner meg din forutinntatte kvalitet viser at det ikke var helt feil tolkning av hovedinnlegget jeg gjorde. Det er ikke at du skal gi opp, men du tror vist det, det handler om å si i fra når en blir behandlet ugreit. Å tørre at det blir ubehagelig. Å si ifra på kinoen at dette var ikke greit fordi... Og det samme i de andre episodene. Men du har helt rett, det å tørre å stå i dritten og å gjennomføre er det ikke alle som tørr. Men lykke til da. Barn har alltid godt av å se at foreldrene lar seg bare være dørmatte uten å si ifra. Anonymkode: 8327f...3c6 Du får tolke det som du vil 😊 Jeg vet godt hva jeg er god for 👍🏿 Anonymkode: 51758...25f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #25 Skrevet 1. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 🙄 Det at du går rett i forsvar, og samtidig tilegner meg din forutinntatte kvalitet viser at det ikke var helt feil tolkning av hovedinnlegget jeg gjorde. Det er ikke at du skal gi opp, men du tror vist det, det handler om å si i fra når en blir behandlet ugreit. Å tørre at det blir ubehagelig. Å si ifra på kinoen at dette var ikke greit fordi... Og det samme i de andre episodene. Men du har helt rett, det å tørre å stå i dritten og å gjennomføre er det ikke alle som tørr. Men lykke til da. Barn har alltid godt av å se at foreldrene lar seg bare være dørmatte uten å si ifra. Anonymkode: 8327f...3c6 Jøsses, skal si du tolker og mener. Anonymkode: 9a961...895
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå