Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Er slem og hakker på mindre søsken, driter i grensene som blir satt? Kverulerer og krangler om hver minste ting? Prøver ta skjermtid bort, som konsekvens av uakseptabel oppførsel. Men han bryr seg ikke, når tiden han har mistet den går ut så gjør han det samme opp igjen. Kan det ligge noe mer bak? Tips til hva man kan gjøre? Anonymkode: c3521...d43
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Har ingen råd. Gutten min var også sånn i en periode. Det gikk over. Men grenser er viktig uansett Anonymkode: fe844...b0b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Hvordan fungerer han på skolen? Sammen med venner? Anonymkode: 899c8...2d2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Kaller du det utagering 😒 Det er jo trass Anonymkode: 5dfa8...2b2
Gjest Havfruene Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 Jeg tror ikke på «grep» som foretas etter at de har fylt 7 år. Dersom jeg skulle ha foretatt grep, ville det ha blitt gjennom mat og kos rundt måltid. Hun/han måtte ha blitt inkludert i valg som foregår som et samlingspunkt rundt resten av familien. Ønsker deg masse lykke til og håper at du lykkes.
Gjest Antarctica Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Hvor gammel er ungdommen, hvor gammel er søsknene, og hvilke grenser er det du har satt? Gi oss litt mer kjøtt på knokene?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Bygge relasjon, bygge relasjon, bygge relasjon...... Anonymkode: 19315...161
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #8 Skrevet 29. april 2019 Vår ungdom var mye verre enn det og da fjernet vi elektronikk. Vi er på uke 3 uten PC, TV, telefon etc. Ungdommen tviholder fortsatt litt på å ikke si unnskyld, men ser at det begynner å ha effekt nå. Kjeder seg mye og tilbringer mer tid med familien og småsøsken. Fortsatt litt igjen så får bare vente tålmodig på bedre oppførsel (og unnskyldning). Anonymkode: b8a78...e38
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 Jeg var slik, og hadde mine foreldre vist noe interesse for mitt liv, vært litt glade for å se meg og sagt at de var glade i meg så hadde jeg ikke oppført meg slik. Savnet å bli sett og hørt, min bror var gullungen og jeg hakke kyllingen. Hadde mine foreldre fjernet det eneste lyspunktet (pc) så hadde jeg ikke tilgitt de og sta som jeg er så hadde min oppførsel blitt verre og ikke bedre. Hadde ikke endret oppførsel for å få pc tilbake uansett hvor lang tid det tok. Men barn er ulike, om ditt barn ligner på meg så er det omsorg, oppmerksomhet og forståelse for barnets mening men forklaring på hvorfor dere må være strenge som kunne ha hjulpet. Mine foreldre forklarte aldri noe og jeg følte meg alltid i veien og ikke elsket. Anonymkode: f3aaf...634
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Har dere prøvd å snakke med ham? Gjerne på en biltur, da kommer han seg ikke unna. Vær vennlig og interessert, prøv å finne ut hvor skoen trykker. Har tre tenåringer selv, og jeg jobber i VGS, og min erfaring er i hvert fall at straff har lite for seg, mens gode samtaler, der man viser forståelse for alle hormonene som raser i kroppen, kan en komme langt med. Vi har i hvert fall løst problematiske situasjoner på den måten, og bilen er et godt utgangspunkt for samtale. Da slipper de å måtte ha blikkontakt også, noe som kan føles greit om de vil snakke om noe som er litt ubehagelig. Anonymkode: addef...244
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 Tenåringen går igjennom en tid der ting begynner å bli ‘’nytt’’ all over again. Fremmede følelser, hormoner, perspektiv på ting og prøver å finne seg selv. Straff gjør at man frastøter barnet sitt og skapet en fiendtlig skille mellom seg. Det er veldig dårlig for relasjonen mellom dere. Du bør heller ta med tenåringen med på en kjøretur der dere snakker om ting og du kan fortelle litt om hvorfor dere er strenge/har regler. Vis forståelse for at han nå er tenåring og opplever mye forandringer både i kropp og sinn, men forklar hvorfor dere må sette grenser. Vis også at han kan snakke med deg om det er noe, uansett hva, men ingen press. Coskurs er fint. Anonymkode: 913cb...094
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere prøvd å snakke med ham? Gjerne på en biltur, da kommer han seg ikke unna. Vær vennlig og interessert, prøv å finne ut hvor skoen trykker. Har tre tenåringer selv, og jeg jobber i VGS, og min erfaring er i hvert fall at straff har lite for seg, mens gode samtaler, der man viser forståelse for alle hormonene som raser i kroppen, kan en komme langt med. Vi har i hvert fall løst problematiske situasjoner på den måten, og bilen er et godt utgangspunkt for samtale. Da slipper de å måtte ha blikkontakt også, noe som kan føles greit om de vil snakke om noe som er litt ubehagelig. Anonymkode: addef...244 Nettopp, jeg støtter denne helt. Vi har samme teknikk, bare at vi går på tur sammen, da trenger man heller ikke den blikkontaktek og det fungerer alltid. Når man prøvde å ordne dette i heimen, så ble det aldri en løsning på det, vi måtte ut av huset 😊 Anonymkode: 9fc3a...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå