Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Hun hadde det samme forrige uke og hatt det 4 gr tilsammen de siste 5 ukene. Nå ligger hun bare og har kastet opp 6 gr. Bør jeg oppsøke legevakt eller kan jeg ringe legen i morgen? Noen som har vært borti det samme? Anonymkode: 2b9b8...6b8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Kan jo høres ut som migrene? Ring legevakta og forhør deg med de! Anonymkode: b5e52...9c2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jo høres ut som migrene? Ring legevakta og forhør deg med de! Anonymkode: b5e52...9c2 Støtter dette Anonymkode: 932bd...57b
agent007 Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Min fikk konstatert migrene da han hadde det slik. Min gutt får aura (synsforstyrrelse) og litt stikninger/lammelser i arm/hånd rett før det slår ut. Han har nå fått medisin som ser ut til å virke ganske så bra.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 Har hatt migrene siden barndommen, og slike episoder hadde jeg også. Gi henne smertestillende! Det er grusomt å ha det slik. Men kontakt legen uansett. Om så kun for å få henne utredet godt nok. Anonymkode: 4f55b...d99
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Det skjer noe med migrene når hormonene i kroppen endres. Datteren din er kanskje ikke i synlig pubertet enda, men hormonene har nok begynt å jobbe i kroppen hennes og dette kan trigge anfall... Jeg ville ringt fastlegen i morgen, legevakten er for akutt sykdom så det kan vente til i morgen. Anonymkode: 884dd...ee7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Har ringt legevakten nå og de ba meg gi en Paracet til og se ann i 40 min,og om hun ikke ble bedre ville de at hun skulle komme inn for sjekk. Hun er i tidlig pubertet så kan jo hende det er migrene. Anonymkode: 2b9b8...6b8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #8 Skrevet 29. april 2019 Det høres ut som migrene, men din datter skal likevel til lege. Hun skal ta en MR av hodet, dette for å utelukke sykdom i hodet. God bedring til jenta di. Anonymkode: 42c31...9ad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 Takk dere skal be legen ordne henvisning til MR og høre hva de tenker ang migrene. Jeg selv er jo sterkt plaget med migrene. Anonymkode: 2b9b8...6b8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 Høres ut som migrene og at dere må start å finne ut av dette. Da vil nok legen at dere skal føre hodepinekalender, jeg vil anbefale deg å føre opp mer enn dette slik at dere kan begynne å finne triggere. Jeg skrev ned hva barnet hadde spist dagen før og den dagen, hva barnet gjorde dagen før og den dagen. På den måten klarte vi å finne litt triggere og vi fant ut hva barnet kunne og ikke kunne. Slik som å spise regelmessig feks, unger er ikke alltid like flinke til dette så det er lurt å få det skrevet ned. Har barnet spist mye hurtigmat, kan det være en forklaring. Dårlig med søvn, for mye som skjer osv. Skriv ned og se etterhverrt om du finne en sammenheng. Vi fant en sammenheng med stressende dager der ungen måtte følge klokka mye, slike dager blir det også litt dårlig og uregelmessig mat. Så vi bestemte oss for å legge minst mulige planer og ta ting på sparket istede. Mye kan vi ikke ta på sparket, men som feks tur i skogen, dra på ski, bade osv må vi ikke planlegge i god tid. Vi ser ann formen og må ikke følge en klokke og kalender. Fra å ha ukentlige migreneanfall, ble det til ca en gang i mnd. En dag der det skjer mye går helt fint, men det er når ungen ikke kan hente seg inn dagen etter problemet kommer. Ungen gjør mye mer ting nå, men det var det med å følge en klokke, vente, stresse, forte seg som ble ett problem. Nå har hun blitt tennåring, og som tennåringer flest så trenger de ikke søvn eller spise regelmessig for det gjør jo ikke vennene hennes. For å si det slik vi har en kamp her i huset for å få henne til å skjønne at søvn, mat må til om hun ikke skal få anfall. Hun har lært seg til å kjenne de tidlige tegnene, så hun slipper unna de store anfallene, men hun skjønner det ikke helt lengre. Nå fungerer det ikke å si at slik er det og slik skal du gjøre lengre. Anonymkode: 0cb71...c29
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 Takk for svar jeg skal ringe legen nå på morgenen og få en time til henne, hun har heldigvis sovet i hele natt men endte opp med å kaste opp 8 gr og veldig hodevondt. Anonymkode: 2b9b8...6b8
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun hadde det samme forrige uke og hatt det 4 gr tilsammen de siste 5 ukene. Nå ligger hun bare og har kastet opp 6 gr. Bør jeg oppsøke legevakt eller kan jeg ringe legen i morgen? Noen som har vært borti det samme? Anonymkode: 2b9b8...6b8 Dere får nok utdelt en hodepinedagbok hos fastlegen. Sefølgelig sjekker de for andre ting også, for å utelukke annen sykdom. Jeg har en sønn som har vært plaget med migrene siden svært lav alder. Vi har vært hos nevrolog, og fått ett smerteregime. Ingen MR ble tatt her, men det var fordi min sønns symptomer er svært klassiske for migrene: lyssensitiv, smertene er lokalisert til fremre område (han beskriver det som i pannen) og ledsagende oppkast om smertelindrende ikke blir gitt tidsnok. Stort sett går det veldig fint nå, men spesielt perioder der solen står lavt er perioder med mer migreneanfall. Han har også behov for briller, og blir fulgt opp av øyelege. Jeg har også merket at perioder der synet er blitt dårligere, er perioder med mer migrene. Har dere tatt synstest av henne? Det som ellers funker for oss er: nok søvn/mat/drikke, pauser for å unngå konstant stimuli, solbriller ved sterk sol/lav sol. Og sist men ikke minst: paracet ved behov. Min sønn er blitt utrolig flink til å gi beskjed når han merker første symptom, og vi får da gitt paracet før det blir for ille.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #13 Skrevet 30. april 2019 Uff, stakkars liten! Min gutt fikk samme styret da han var 7 år. Kastet opp, hadde vondt i magen og hodet og ble helt utslått. Først trodde vi det var omgangssyke, men skjønte jo fort at det måtte være noe annet. MR viste ikke noe, så han ble diagnostisert med barnemigrene. Men her ble vi oppfordret til å gjennomføre synstest, og det viste seg at han så ganske dårlig (-1,75). Han fikk briller og vips ble migreneanfallene redusert fra 1-2 i uken til 1-2 I halvåret! Så uansett, ta henne med til optiker også! Anonymkode: daf29...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå