Gå til innhold

Noen som kan anbefale perenner til dette formålet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker noe å ha ytterst i bedet og som vokser langs bakken og kanskje kan vokse litt over kanten. Lengre inn i bedet har jeg planter som er litt høyere, men vil ha noe lavt foran. Jeg vil at de skal blomstre hele sommeren eller i hvert fall lengst mulig. Gjerne noe med masse blomster i en litt knæsj farge. Noen som har noe tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med storkenebb? 

Anonymkode: 7042c...64b

Skrevet

Ingen konkrete tips, men Google markdekkende stauder. Det er i hvert fall kategorien du er på jakt etter. 

Perenner er svensk. 

Anonymkode: 3b9cf...636

Skrevet

Blodstorkenebb er lett å ha med å gjøre og er lav, fin og finnes i flere farger. Jeg har i lys rosa og i knæsj rosa. Vet at det sies at den kan bli høy, men her hos meg foretrekker de å åle seg bortover. 

Campanula finnes som både sommerblomst og staude, og de blomstrer jo villig og er lave og fine. Her hos meg er de sneglemat, men vet at de trives i andres hager.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen konkrete tips, men Google markdekkende stauder. Det er i hvert fall kategorien du er på jakt etter. 

Perenner er svensk. 

Anonymkode: 3b9cf...636

Hehe, jeg er svensk og glemte meg litt. Stauder heter det ja. 

Skrevet
28 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Blodstorkenebb er lett å ha med å gjøre og er lav, fin og finnes i flere farger. Jeg har i lys rosa og i knæsj rosa. Vet at det sies at den kan bli høy, men her hos meg foretrekker de å åle seg bortover. 

Campanula finnes som både sommerblomst og staude, og de blomstrer jo villig og er lave og fine. Her hos meg er de sneglemat, men vet at de trives i andres hager.

Takk for tips! De ser fine ut!

Skrevet

Storkenebb er mitt tips også, utrolig mange fine varianter!

Skrevet

Markjordbær er enkelt og greit, ikke akkurat fargerike blomster, men blir jo både rødt og hvitt 🤭 de som selges som månedsjordbær har rosa blomster, og kommer igjen hos meg! 

Lave akeleier frøsår seg, og har masse farger. 

Forglemmeiei, vårkjærsminne og forglemmegeisøster er fine, stort sett blå. 

Bispelue er litt høyere. 

Fjellmarikåpe har fine blader, og grønne blomster. 

Og på våren krokus, botaniske tulipaner/villtulipaner og alt som er farger! 

Anonymkode: d0ee8...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...