Gå til innhold

Hvor mye ville dere tatt med av penger til sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til mat, kos, bittelitt shopping og opplevelser i 9 dager i Hellas. En voksen og ett barn. Voksen drikker ikke alkohol. Er usikker på om 12 000 holder? 

Anonymkode: bff2e...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å ha litt ekstra tilgjengelig på konto eller et kredittkort.

Anonymkode: e6396...c30

Skrevet

Tatt med? Er vel ikke akkurat sånn at du tar ut penger hjemme og har de i lommeboka?

Eller er spørsmålet om dere faktisk har råd?

Nå vet jeg ingenting om prisnivået i Hellas, men i mitt hode så høres det ut som nok og vel så det. Er omtrent det vi bruker på 1 uke i Sverige, og da er overnatting og drivstoff inkludert i prisen.

Anonymkode: d16c2...b69

Skrevet

Det blir 1300 kroner om dagen, så med mindre dere skal spise på fine restauranter hver dag, bør det vel duge.

Anonymkode: 6581b...562

Skrevet

Man bruker jo selvsagt kredittkort på reis, men dere må jo tenke over om dere har råd til å betale regningen når den kommer. 

12000 høres vel helt greit ut, uten rom for de store sprellene. Men det er jo helt greit. Ferie er det viktigeste. 

Anonymkode: 07941...91d

Skrevet

Vi brukte rundt 20.000 for to uker i fjor. Vi er 5 stk. Leiebil i flere dager og spiste stort sett all middag ute 

Anonymkode: badb9...ec5

Skrevet

Har ikke kredittkort. Jeg er enslig mor og student, så vi må spare/sette bort penger når vi skal på tur. Har betalt reise og hotell, og spart en del til selve oppholdet. Var usikker på hvor mye jeg skulle sette inn på feriekonto (som for øvrig har eget kort). Kommer selvfølgelig til å ha litt i bakhånd på en annen konto, men det er da helt normalt å ha et budsjett å forholde seg til. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ikke kredittkort. Jeg er enslig mor og student, så vi må spare/sette bort penger når vi skal på tur. Har betalt reise og hotell, og spart en del til selve oppholdet. Var usikker på hvor mye jeg skulle sette inn på feriekonto (som for øvrig har eget kort). Kommer selvfølgelig til å ha litt i bakhånd på en annen konto, men det er da helt normalt å ha et budsjett å forholde seg til. 

HI 😊 

Skrevet

Vi pleier å ligge på ca 1000 kr dagen på to voksne og ett barn. Kjøper frokosten i butikken mens resten spises ute. Shopper svært lite.

Anonymkode: 5fe24...461

Skrevet

Dei gongene eg har vore på slike turer, har eg rekna 1.000,- dagen. Då har eg vore åleine og eg drikk alkohol (ikkje sørpefylla, berre til kos). Men eg har prøvd å alltid ha minst 500,-  dagen i bakhand på ein anna konto. Eg har aldri opplevd å ha for lite peng!

Skrevet

Oi som dere bruker penger på tur. Vi er to voksne og to barn. Frokost er som regel inkludert i hotellprisen og så kjøper vi enten halvpensjon eller middag ute. Det kommer vanligvis maks på 500 per dag for middagen og annen proviant/drikke for 4 stk. Mellom frokost og middag kjøper vi inn et lager i matbutikker av frukt/ potetgull/ muslibarer/ kjeks/ snacks/ yoghurt/ nøtter/ barnemat/ større brusflasker og bokser med juice eller brus. Vi tar med plastkopper (ala IKEA sin barneversjon) med på stranda. De vaskes bare opp igjen hver dag på hotellrommet. Husk pose til oppbevaring. Om ungene trenger litt ekstra til kvelds har vi da frukt/snacks/barnemat eller annet til dem. 

Leie av solstoler kan komme på litt og eventuell shopping. Vi shopper som regel ganske lite i sydligere land med unntak av litt souvenirer til barna eller litt tøy. Vet som regel hvor det finnes et billig marked. Sist sydentur fant vi 1-5 euros marked.

Utover det er det som regel buss eller taxi hvis man ønsker det eller inngangspenger.

Anonymkode: 3b277...025

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi som dere bruker penger på tur. Vi er to voksne og to barn. Frokost er som regel inkludert i hotellprisen og så kjøper vi enten halvpensjon eller middag ute. Det kommer vanligvis maks på 500 per dag for middagen og annen proviant/drikke for 4 stk. Mellom frokost og middag kjøper vi inn et lager i matbutikker av frukt/ potetgull/ muslibarer/ kjeks/ snacks/ yoghurt/ nøtter/ barnemat/ større brusflasker og bokser med juice eller brus. Vi tar med plastkopper (ala IKEA sin barneversjon) med på stranda. De vaskes bare opp igjen hver dag på hotellrommet. Husk pose til oppbevaring. Om ungene trenger litt ekstra til kvelds har vi da frukt/snacks/barnemat eller annet til dem. 

Leie av solstoler kan komme på litt og eventuell shopping. Vi shopper som regel ganske lite i sydligere land med unntak av litt souvenirer til barna eller litt tøy. Vet som regel hvor det finnes et billig marked. Sist sydentur fant vi 1-5 euros marked.

Utover det er det som regel buss eller taxi hvis man ønsker det eller inngangspenger.

Anonymkode: 3b277...025

Kan nemne at eg sjeldent brukar 1.000,- kva dag, men det er den summen som er lagt av i budsjettet. Kjem som regel heime med overskudd! 😊

Skrevet

Jeg og et barn var på Mallorca.

Handlet i supermarked til frokost og juice, brus, yoghurt, snacks o.l.

Spiste lunch og middag ute hver dag i 7 dager. Masse is.

Litt shopping, lekeland og disse guidede togene.

Tror det er billigere i Hellas enn Spania.

Ante egentlig ikke hva vi brukte så sjekket nettbanken nå.

Tok ut 300.- euro og brukte kortet i tillegg.

Landa på 6000.- for hele uken. og vi spiste godt og koste oss.

Anonymkode: 0c51e...ea3

Skrevet

Vi regner 1000 per dag på 2 voksne og 2 barn, så 12000 hørtes MYE ut😅

Anonymkode: 2c73b...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...